Soitamme teille
Nimi Sukunimi
Puhelinnumero
Sähköposti
Soittoaika

TIETOA MEISTÄ OTA YHTEYTTÄ
Usein kysyttyä
Täältä löydätte yleisimmät kysymyset ja vastaukset. Muista ottaa varausnumerosi esille, kun otat yhteyttä matkakonsultteihimme.
ENNEN MATKAN VARAAMISTA

Entä passit ja viisumit?

Ennen kuin varaat matkan, sinun on selvitettävä mitä asiakirjoja maa johon matkustat vaatii. Sekä kuinka kauan passin tulee olla voimassa. Löydät kaikki tiedot passeista ja viisumeista täältä.

 

Pitääkö minun ottaa rokotuksia?

Matkustajan vastuulla on huolehtia tarvittavista rokotuksista matkan yhteydessä. Ota yhteyttä lääkäriisi tai terveyskeskukseen saadaksesi lisätietoja ja mitkä ovat vaatimukset maassa johon matkustat.

Lisätietoa: Ulkoministeriö - Terveys ja rokotukset

 

Onko minulla oltava matkavakuutus?

Suosittelemme kaikille matkustajillemme matkavakuutuksen ottamista ja on tärkeää, että tarkistatte vakuutusturvanne ennen lähtöä.

 

Voinko matkustaa alle 18-vuotiaana ilman aikuista?

Kun matkustat ilman huoltajaasi ja olet alle 18-vuotias mutta yli 16-vuotias, tulee täyttää ns. alaikäisen matkustuslupa, johon huoltaja/huoltajat hyväksyvät matkustussopimuksen. Alaikäisen tulee ilmoittaa varausta tehdessään olevansa alaikäinen. Todistus on ladattavissa verkkosivuiltamme. Tämä koskee tilauslentoja.

Reittilennoilla sinun on aina oltava 18-vuotias.

 

Saako lapsi matkustaa lennoillamme yksin, niin sanotusti ilman huoltajaa?

Alle 16-vuotiaat eivät saa matkustaa tilauslennoilla ilman aikuista. Alle 18-vuotiaat eivät saa matkustaa reittilennoilla ilman aikuista. 

VARAUKSEN TEKOA KOSKEVAT KYSYMYKSET ENNEN LÄHTÖÄ

Miten voin varata matkan?

Voit varata suoraan verkkosivuiltamme tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostitse.

 

Voinko tehdä muutoksia varaukseeni sen jälkeen, kun olen tehnyt varauksen?

Tämä riippuu ostamasi lipun tyypistä ja siitä, kuinka pitkä aika on lähtöön ja oletko ostanut muutos-/peruutussuojan. Sinun on aina otettava yhteyttä matkakonsultteihimme.

 

Kirjoitin väärän syntymäajan/ väärän nimen/ unohdin toisen nimen jne. Miten voin korjata sen?

Sinun tulee ottaa yhteyttä matkakonsultteihimme puhelimitse tai sähköpostitse heti, kun huomaat virheen. Huomaa, että virheiden korjaamisesta voi aiheutua kustannuksia.

 

Voinko saada ylimääräistä alennusta, jos varaan matkakonsultin kautta?

Ei, hinta on sama kuin verkkosivustolla.

 

Peritäänkö lisämaksu, jos varaan matkakonsultilta?

Ei, saat saman hinnan kuin verkkosivustolla.

 

Mitä alennuskoodit/tarjouskoodit ovat ja mistä löydän ne?

Kampanjoista ja alennuskoodeista kerromme uutiskirjeissämme, sosiaalisessa mediassa tai muissa mainoksissa. Tämä on erikoisalennus, joka koskee tiettyjä matkoja ja tiettyjä ajanjaksoja ja se tulee syöttää alennuskoodikenttään varattaessa matka nettisivuillamme. Alennuskoodit voidaan lisätä vain suoraan varauksen yhteydessä ja eikä niitä voi lisätä jälkikäteen.

 

Miten maksan matkani?

Voit kirjautua sisään profiiliisi kotisivuillamme ja maksaa sieltä matkasi kortilla.

 

Milloin matka on maksettava?

Kun teet varauksen, varausmaksun tulee olla saatavillamme heti varauksen yhteydessä. Varausmaksun suuruus puolestaan ​​voi vaihdella riippuen siitä, minne matkustat ja minkä tyyppisen matkan varaat. Koko matkan loppumaksu vaihtelee, jos varaat matkan tilauslennolla tai reittilennolla. Katso matkaehdot.

 

Saanko rahat takaisin, jos peruutan matkan?

Varaamasi matkan tyypistä riippuen voi joskus olla mahdollista saada osa maksetusta summasta takaisin riippuen siitä, kuinka monta päivää on jäljellä lähtöön. Normaalisti et saa koskaan maksettua varausmaksua takaisin ja palautussumma lasketaan lähtöön jäljellä olevien päivien määrästä, katso matkaehdot.

 

Saanko rahat takaisin, jos olen estynyt matkustamasta sairauden vuoksi?

Tavalliset peruutussäännöt ovat voimassa ja suojautuaksesi mahdolliselta sairastumiselta sinun tulee varmistaa, että sinulla on yksityinen peruutussuoja esimerkiksi vakuutuksessasi tai ostaa se erikseen. Siksi sinun tulee aina ottaa suoraan heihin yhteyttä sairauden sattuessa ja saada ohjeet edetäksesi. Useimmiten nämä vaativat todisteen matkan varauksesta ja lääkärintodistuksen.

 

Kuinka voin lisätä matkatavarat varaukseeni?

Lisäät matkatavarat suoraan varauksen yhteydessä, mutta jos unohdat tämän, voit aina ottaa yhteyttä matkakonsultteihimme puhelimitse tai sähköpostitse.

 

Voinko lisätä niin sanottuja ylimääräisiä matkatavaroita, varatun 20 kg:n lisäksi?

Tämä riippuu siitä, minkä lentoyhtiön kanssa matkustat, ja lentoyhtiökohtaiset säännöt löydät täältä.

 

Miksi hinta muuttuu päivästä toiseen?

Kuten muutkin järjestäjät, Neckerman Nordic päivittää hintoja jatkuvasti, mikä tarkoittaa, että hinnat voivat nousta tai laskea. Hinnat vaihtelevat kysynnän ja tarjonnan mukaan. Sen hetkinen hinta ilmoitetaan varauksen yhteydessä. Mahdollisen hinnan laskemisen tapahtuessa erotusta ei palauteta.

 

Voinko varata huoneen erityisellä näköalalla?

Joissakin hotelleissa voit valita varauksen yhteydessä huoneen esimerkiksi merinäköalalla, mikä yleensä maksaa hieman enemmän. Näissä hotelleissa ei voi kirjoittaa esimerkiksi merinäköalapyyntöjä.

 

Miten toivomuksien kanssa toimitaan?

Otamme mielellämme vastaan toivomuksia ja välitämme ne hotellille. Tämä voi koskea esimerkiksi huonesijoitusta: asumista vierekkäisissä huoneissa, tietyssä kerroksessa, tietyssä huoneessa, sijainnissa tai vastaavassa. Hotellit yrittävät toteuttaa toiveet saatavuuden mukaan mutta eivät voi taata, että kaikkien toiveet saadaan toteutettua.

 

Jos olemme iso ryhmä, saammeko ryhmäalennuksen?

Ryhmiin sovelletaan erityissääntöjä ja ryhmäalennuksia. Ryhmä on oltava vähintään 15 aikuista. Pyydä tarjous matkakonsulteiltamme. Huomaa, että ryhmien säännöt voivat vaihdella ja nykyiset säännöt saat tarjouksen yhteydessä.

 

Varaukseni on peruutettu, mitä minun pitäisi tehdä?

Tämä voi johtua siitä, että maksua ei ole suoritettu tai kun maksu ei rekisteröidy ajoissa, matka peruuntuu automaattisesti.

Huomaathan, että jos teet useamman kuin yhden varauksen eli tuplavarauksen ja maksat niistä, automaattista peruutusta ei tapahdu ja kaikkiin lippuihin sovelletaan normaalit matkustusehdot.

 

Minulla on ongelma varaukseni/maksun kanssa, mitä minun pitäisi tehdä?

Ota aina yhteyttä suoraan matkakonsultteihimme puhelimitse, jos sinulla on ongelmia varsinaisen varauksen tai maksun kanssa. Jos odotat pidempään tai lähetät sähköpostia, matka saatetaan myydä loppuun/ hinta voi muuttua / oleva varaus voi peruuntua maksun viivästyessä.

 

LENTOMATKAAN LIITTYVÄT KYSYMYKSET

Pitääkö minun tulostaa lippuni?

Ei, sinun ei tarvitse tulostaa lippua, riittää, että voit näyttää sen esimerkiksi matkapuhelimellasi.

 

Voinko tehdä lähtöselvityksen verkossa?

Tämä voi vaihdella eri lentoyhtiöiden välillä, joten katso tiedot lentoyhtiövalikosta ja kunkin lentoyhtiön alta. Huomaa, että jotkut lentoyhtiöt veloittavat lisämaksun, jos et ole tehnyt lähtöselvitystä verkossa.

 

Voinko varata paikan etukäteen lennolle?

Tämä riippuu siitä, minkä lentoyhtiön kanssa matkustat. Lisätietoja kohdasta lentoyhtiöt.

 

Jos emme varaa paikkoja etukäteen, voimmeko silti istua yhdessä?

Lentoyhtiö hoitaa paikkojen jakamisen ja tekee aina parhaansa varmistaakseen, että samassa varauksessa olevat matkustajat pääsevät istumaan yhdessä. Se ei kuitenkaan ole taattu, sillä monet tekijät vaikuttavat itse istumapaikkoihin, kuten liikuntarajoitteiset matkustajat, vauvojen määrä lennolla, ennakkoon varattujen paikkojen määrä ja paljon muuta, mitä lentoyhtiöiden on otettava huomioon.

 

Milloin minun pitäisi olla lentokentällä lähdön yhteydessä?

Sinun tulee olla lentokentällä vähintään 2-3 tuntia ennen lähtöä, mutta sesonkiaikoina ja viikonloppuisin kannattaa varata lisäaikaa. Seuraa siksi aina paikallisen lentoaseman verkkosivustoa jossa tiedotetaan mahdollisista ruuhkista.

 

Onko lentolipuissa olevat ajat suomen aikaa?

Ajat on aina ilmoitettu paikallisessa ajassa. (Esim. Turkkiin saapumisaika on Turkin aikaa)

 

Voinko lentää kun olen raskaana?

Raskaana oleviin naisiin sovelletaan erityissääntöjä sen mukaan monennellako raskausviikolla olet. Lue lisää nettisivuilta Lähtö-valikon alta.

 

Miten saan tiedon aikataulumuutoksista ennen lähtöä?

Joskus lentoyhtiöt joutuvat muuttamaan lähtöaikaansa mm. lentokentän muun liikenteen, aikataulumuutosten jne takia. Kun näin tapahtuu, lähetämme viestin sähköpostitse. Siksi on tärkeää, että tarkistat sähköpostisi usein.

 

Mistä saan tiedon lennon myöhästymisestä?

Jos lento viivästyy lentoasemalla, sinun on otettava huomioon lentoyhtiön tai sen edustajien antamat tiedot. Jos lennon myöhästyminen on pitkä ja saamme tietää ajoissa, voimme ottaa sinuun yhteyttä sähköpostitse/tekstiviestillä. Huomaa kuitenkin, että lentojen myöhästymiset tapahtuvat yleensä lyhyellä varoitusajalla, yleensä kun olet jo lentokentällä.

 

Kuinka paljon matkatavaroita voin ottaa mukaan?

Tämä voi vaihdella eri lentoyhtiöiden välillä, joten katso tiedot lentoyhtiövalikosta ja kunkin lentoyhtiön alta.

Pääsääntöisesti sinun on lisättävä lippuun 20 kilon kirjattava matkatavara, kun taas voit tuoda käsilaukun ilmaiseksi, mutta tarkista käsilaukun koko, koska se vaihtelee myös lentoyhtiöiden välillä.

 

Voinko tuoda rattaat tai pyörätuolin lennolle?

Sekä pyörätuolit että rollaattorit saa tuoda ilmaiseksi. Voit myös tilata avustuspalvelun lentokentältä matkakonsulttiemme kautta.

Alle 2-vuotiaat voivat yleensä tuoda rattaat ilmaiseksi. Yli 2-vuotiaat lapset voivat ottaa vaunut mukaan, mutta silloin ne on ostettava kirjattavana matkatavarana ja huomioitava, että rattaat sisältyvät kirjattavien matkatavaroiden 20 kg:n kokonaispainoon. Katso lisää valikosta Lentoyhtiöt ja kunkin lentoyhtiön alta.


PALVELU KOHTEESSA

Varasin lentokenttäkuljetuksen, miten se toimii?

Saat ennen lähtöä tietoa siitä, miten lentokenttäkuljetus toimii tietyssä määränpäässäsi, sillä se vaihtelee sen mukaan, matkustatko yksityisellä kuljetuksella vai yhteisellä bussilla.

Yleensä tuloaulan ulkopuolella edustajamme odottaa kyltin kanssa tai sinut ohjataan tietylle tiskille. Sinut ohjataan sitten oikealle ajoneuvolle. Paluumatkan kuljetuksen lähöaika ilmoitetaan paluumatkaa edeltävänä päivänä.

 

Voinko ostaa kuljetuksen suoraan lentokentältä?

Aina se ei ole mahdollista, joten varmista, että olet aina varannut kuljetuksen ennen lähtöä, mutta viimeistään 24-48 tuntia ennen lähtöä määränpäästä riippuen.

 

Kuinka tavoitan Neckermann Nordicin henkilökunnan paikan päällä?

Ennen lähtöä tai saapuessasi sinulle ilmoitetaan puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet. Jos määränpäässäsi on toiminnassa Neckermann Nordic sovellus, älä unohda ladata sitä ennen lähtöä.

 

Miten voin osallistua retkille?

Voit varata retkiä paikan päällä kohdehenkilökuntamme kautta. 

 

Mitä teen, jos olen tyytymätön hotelliini tai muihin kohteen asioihin?

Sinun tulee aina ottaa yhteyttä henkilökuntaamme paikan päällä.

 

Milloin minun on poistuttava hotellihuoneesta lähtöpäivänä?

Sinun tulee uloskirjautua huoneesta viimeistään klo 12.00, vaikka lentosi lähtisi myöhemmin. Voit tarkastella hotellilla mahdollisuutta pitää huone lisämaksusta. Tämä on sinun ja hotellin välinen sopimus. Jos olet varannut All inclusiven tai muita ateriapaketteja, myös nämä loppuvat uloskirjautumisen yhteydessä.

MATKAN JÄLKEEN

Mitä voin tehdä, jos unohdin jotain lomakohteeseen?

Ota meihin yhteyttä mahdollisimman pian kotiin palattuasi. Unohdetun tavaran etsinnästä veloitamme maksun riippumatta siitä, löytyykö esine vai ei, ja jos se löytyy, veloitamme lisämaksun posti- tai rahtikuluista tai muista toimituskuluista. Esimerkiksi Turkista matkapuhelimia tai litiumparistoja sisältäviä tavaroita ja tiettyjä elektronisia esineitä ei voida lähettää kotiin nykyisten turvallisuusmääräysten vuoksi. Kohteissa, joissa meillä ei ole henkilökuntaa tai rajoitetusti henkilökuntaa, emme pysty auttamaan unohtuneiden tavaroiden kanssa.

 

Matka ei ollut odotusten mukainen, miten voin tehdä valituksen?

Jos olet edelleen lomakohteessa, sinun tulee aina ottaa yhteyttä henkilökuntaamme paikan päällä osoittaaksesi tyytymättömyytesi ja että meillä matkanjärjestäjänä on mahdollisuus auttaa ja keksiä mahdollisia ratkaisuja ongelmaan.

Jos olet edelleen tyytymätön kotiin palattuasi, voit lähettää kirjallisen valituksen viimeistään 2 kuukauden kuluttua matkan päättymisestä. Normaali vastausaika valitukseen on noin 6-8 viikkoa ja saat kirjallisen sähköpostin päätöksestämme.

Matkakonsulttimme eivät käsittele reklamaatioita emmekä tee niitä puolestanne.

Reklamaatiot käsitellään aina matkustusehtojen, toimialan käytännön, valmismatkalain ja yleisen valituslautakunnan ohjeiden mukaisesti.

Voit lähettää reklamaation osoitteeseen [email protected]

Lähetä soittopyyntö
075 326 54 64
Neckermann tekee sen mahdolliseksi!
footer logo
tournate logo