Soitamme teille
Nimi Sukunimi
Puhelinnumero
Sähköposti
Soittoaika

TIETOA MEISTÄ OTA YHTEYTTÄ
Matkaehdot

PAKETTIMATKOJA KOSKEVAT YLEISET MATKAEHDOT

 

 

Neckermann-Nordic Norja/Tanska/Suomi ovat osa Neckermann-Nordic Ruotsia ja matkustajia turvataan noudattamalla ruotsin matkailualan liiton (SRF) suunnittelemaa matkapakettilakia.

Kaikki matkaehdot ovat pakettimatkoihin sovellettavien EU-oikeuksien mukaisia. Matkustajan on myös noudatettava kursivoituja erityisehtoja.

 

Matkanjärjestäjällä on oikeus soveltaa yleisistä poikkeavia erityisehtoja, jos erityisehtojen soveltaminen on perusteltua matkan erityisluonteen, kuljetusmuotoa koskevien erityismääräysten vuoksi (kuten reittilentojen varaus- ja myyntiehdot). ), poikkeavat majoitusehdoista matkan erityisluonteen tai kohteen erityisolosuhteiden vuoksi. Erityisehdot eivät saa olla matkapakettilain vastaisia ​​matkustajan vahingoksi.

Yleiset ja erityiset ehdot ovat osa sopimusta ja koskevat kaikkia matkustajia, jotka tekevät sopimuksen.

 

Huomaa, että Neckermann-Nordicin laatimat kohdat 12-17 eivät kuulu Ruotsin matkatoimisto- ja matkanjärjestäjien liiton yleisiin sääntöihin.

 

Näissä termeissä "paketti" ja "pakettimatka" viittaavat pakettimatkalaissa (2018:1217) tarkoitettuun "pakettimatkaan", joka syntyy vähintään kahden erilaisen matkapalvelun yhdistelmästä, joka viittaa sama paketti, esim. lento, hotelli, auto, junat ja aktiviteetit. Varattaessa vain yksi matkapalvelu, nämä pakettien yleiset- ja erikoisehdot eivät koske. Näissä ehdoissa asiakasta kutsutaan "matkustajaksi" tai "asiakkaaksi".

 


Pakettimatkat voivat olla tilauslennoilla tai reittiennoilla. Reittilentojen paketteja kutsutaan joskus myös dynaamiseksi matkaksi, vaihtoehtoisesti matkustusolosuhteisiin dynaamisesti pakatuksi.

 

Sinulle tarjotut yhdistetyt matkapalvelut ovat direktiivissä (EU) 2015/2302 tarkoitettu pakettimatka. Siksi kaikki matkapaketteihin sovellettavat EU-oikeudet koskevat sinua. Neckermann-Nordic on täysin vastuussa siitä, että pakettimatka kokonaisuudessaan suoritetaan oikein. Lisäksi Neckermann-Nordicilla on lain mukainen suoja maksujen palautukselle ja, kun kuljetus sisältyy pakettimatkaan, varmistaa kotikuljetuksesi, jos se joutuu maksukyvyttömäksi. Lisätietoja direktiivin (EU) 2015/2302 [EU 2015/2302] mukaisista keskusoikeuksista

 

1. SOPIMUS

Sopimus sisältää tiedot nykyisestä matkajärjestelystä, mukaan lukien hotellikuvauksen, kohteen kuvauksen, "tärkeitä tietoja matkasta", jotka löytyvät osoitteesta www.neckermann-nordic.fi, matkanjärjestäjältä saaman varausvahvistuksen ja muita tietoja, jotka ovat varausvahvistuksen liitteenä.

1.1 Sopimus tulee osapuolia sitovaksi, kun matkanjärjestäjä on kirjallisesti vahvistanut matkustajan tilauksen, ellei toisin ole sovittu. Matkanjärjestäjän tulee vahvistaa matkustajan tilaus viipymättä. Peruutusoikeus ei koske matkapakettisopimuksia.

1.1.1 Sopimus syntyy ja tulee osapuolia sitovaksi, kun matkanjärjestäjä on kirjallisesti vahvistanut matkustajan tilauksen (varausvahvistus) ja matkustaja on maksanut sovitun varausmaksun sovitussa ajassa matkanjärjestäjän ohjeiden mukaisesti. Varausmaksua voidaan pitää myös loppumaksun osittaisena summana.

1.2 Päämatkustaja on henkilö, jonka nimissä sopimus on tehty. Päämatkustaja mainitaan ensin matkustusasiakirjoissa tai muulla selkeällä tavalla. Päämatkustaja vastaa maksusta sopimuksen mukaan. Kaikki muutokset ja mahdolliset peruutukset tulee tehdä päämatkustajan toimesta. Poikkeuksia voidaan tehdä, jos päämatkustaja sairastuu vakavasti eikä voi suorittaa muutosta tai peruutusta. Päämatkustaja on velvollinen toimittamaan järjestäjälle oikeat varaustiedot muiden sopimuksen piiriin kuuluvien matkustajien osalta. Kaikki hyvitykset maksetaan päämatkustajalle.

1.2.1 Päämatkustajan on varmistettava, että yhteystiedot ovat oikeat. Tämä on äärimmäisen tärkeää, jotta Päämatkustaja voidaan tavoittaa lähettämällä varausvahvistus ja lippu sekä tärkeitä viestejä, kuten muutoksia lähtöaikoihin. Korvaus muulle kuin päämatkustajalle tapahtuu vain päämatkustajan luvalla.

Sopimuksen täyttämiseksi Neckermann-Nordic kerää tarpeellisia henkilötietoja. Katso kohta 12.

 

1.3 Jos matkustaja on alle 18-vuotias ja matkustaa ilman huoltajaa, tämä on mainittava varauksen yhteydessä. Jotkut matkat voivat vaatia ikärajan, joka voi olla yli 18 vuotta. Tiedot annetaan varauksen yhteydessä.

 

1.3.1 Alaikäisen matkustuslupalomake löytyy nettisivuilta ja se tulee täyttää ja allekirjoittaa varauksen yhteydessä sekä ottaa mukaan matkalle. Kohteen yhteystiedot löydät nettisivuilta Ota yhteyttä.

 

1.3.2 Alle 16-vuotiaat lapset ja nuoret eivät saa matkustaa ilman aikuista.

 

1.3.3 Sinun tulee olla 18-vuotias varataksesi reittilennot.

 

1.3.4 Sinun tulee olla yli 18-vuotias varataksesi dynaamisen paketin.

 

1.4 Varausvahvistuksessa olevat lähtö- ja paluuajat ovat alustavia. Matkanjärjestäjän tulee määritellä matkaa koskevat lähtöajat mahdollisimman pian ja mahdollisuuksien mukaan viimeistään 20 päivää ennen lähtöä.

1.4.1 Jos meno- tai paluumatkalle ilmoitetut lähtöajat poikkeavat varausvahvistuksessa ilmoitetuista alustavista lähtöajoista yli 8 tuntia, matkustajalla on oikeus perua sopimus. Muussa tapauksessa sovelletaan yleisiä matkaehtoja, jotka koskevat järjestäjän ennen lähtöä tekemiä muutoksia. Mikäli matkustaja haluaa käyttää edellisen kappaleen mukaista peruutusoikeuttaan, on siitä ilmoitettava matkanjärjestäjälle 3 päivän kuluessa siitä, kun matkustaja on saanut tiedon lähtöajoista. Lähtö- ja paluuajat voivat muuttua useita kertoja ennen lähtöä.

1.4.2 Reittilentomatkoilla lähtöajat voivat muuttua lyhyellä varoitusajalla, eivätkä ne ole matkanjärjestäjän hallinnassa. Pitkiin lomiin sovelletaan erityisehtoja.

 

1.5 Järjestäjän tulee antaa yleistä tietoa passien ja viisumien osalta.

1.5.1. Yleistä tietoa passeista ja viisumeista löytyy osoitteesta www. neckermann-nordic.fi  kohdasta Tärkeää tietoa / Ennen matkaa, Passi ja viisumi alta.

 

1.6 Järjestäjän tulee antaa yleiset tiedot määränpään terveysmääräyksistä.

1.6.1. Ajankohtaista ja asiaankuuluvaa tietoa matkakohteesta löytyy verkkosivuilta. Matkustaja vastaa siitä, että hän saa ohjeet pakettimatkan kannalta oleellisista terveyssäännöistä ja omaan terveydentilaansa liittyvistä erityistarpeista. Matkustaja vastaa myös siitä, mitkä säännöt koskevat henkilökohtaisia ​​tarpeita matkakohteessa. Matkustajan tulee myös kunnioittaa ja noudattaa vierailluissa maissa voimassa olevia lakeja ja määräyksiä. Lisätietoa löytyy esimerkiksi https://um.fi/etusivu ja ulkoministeriön matkustustiedotteesta.

1.7 Jatkoyhteys tai erikoisjärjestelyt sisältyvät matkapakettisopimukseen vain, jos ne on varattu yhdessä ja samaan aikaan pakettimatkaan kuuluvien palvelujen kanssa tai jos ne on myyty muiden palvelujen kanssa kokonaishintaan.

1.7.1 Vain varausvahvistuksessa/matkakuitissa/lipussa mainitut palvelut sisältyvät pakettiin. Jos matkan yhteydessä on varattu palvelu, jota ei ole matkustusasiakirjassa, se katsotaan pakettiin kuulumattomiksi palveluiksi. Se voi mm. olla jatkolento paketin päälennolle.

 

1.8 Matkustajan pyynnöstä esitetyt toivomukset tai erikoispalvelut sisältyvät sopimukseen vain, jos matkanjärjestäjä on nimenomaisesti vahvistanut ne kirjallisesti.

1.8.1 Toiveita ei luvata.

1.9 Matkustaja on velvollinen tarkastamaan varausvahvistuksen/matkustusasiakirjat heti niiden saatuaan ja että kaikki tiedot ovat oikein, mukaan lukien nimet on kirjoitettu oikein ja vastaavat passia. Mahdollisista epätarkkuuksista tulee ilmoittaa mahdollisimman pian. Järjestäjä varaa oikeuden veloittaa virheellisten tietojen oikaisun todellisia kustannuksia vastaavan maksun sekä kohtuullisen korvauksen oikaisusta aiheutuvasta ylimääräisestä työstä. Jos virhe johtuu matkanjärjestäjän tai järjestäjän palkkaamasta henkilöstä, korjaukset on tehtävä ilman matkustajalle aiheutuvia kustannuksia.

1.9.1 Neckermann-Nordic ei lähetä varausvahvistusta ja/tai lippua paperimuodossa. Matkustajan on itse huolehdittava tulostamisesta tarvittaessa. Varauksen yhteydessä lähetetään varausvahvistus ja/tai lippu varaushetkellä ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen. Lippu on saatavilla myös päävaraajan varaustililtä, ​​johon pääsee kirjautumalla sisään www.Neckermann-nordic.fi -tunnuksella ja käyttämällä päävaraajan sähköpostiosoitetta. Lippu on henkilökohtainen, eikä sitä voi siirtää muutoin kuin ottamalla yhteyttä Neckermann-Nordicin henkilökuntaan ja maksua vastaan ​​ja tiettyjen sääntöjen mukaisesti.

 

1.10 Päämatkustajan tulee välittömästi ilmoittaa matkanjärjestäjälle osoitteen, sähköpostiosoitteen, puhelinnumeron tai muiden tietojen muutoksista, jotka ovat tärkeitä matkanjärjestäjän kyvylle ottaa yhteyttä matkustajaan.

1.10.1 Järjestäjä lähettää tärkeitä viestejä päämatkustajalle varauksen tekemisestä kotimatkan päättymiseen pääasiassa sähköpostitse ja joskus tekstiviestinä. Päämatkustaja on vastuussa päämatkustajan järjestäjälle ilmoittamiensa yhteystietojen oikeellisuudesta.

1.11 Joillakin matkoilla vaaditaan vähimmäismäärä osallistujia matkan suorittamiseksi. Tällöin matkustajan tulee saada selkeät tiedot asiasta viimeistään varauksen yhteydessä.

1.11.1 Neckermann-Nordic pidättää oikeuden peruuttaa matkan ilman korvausta, jos jokin seuraavista osallistujamääristä ei täyty.

-Jos vähemmän kuin 95% nykyisen lennon paikoista on varattu viimeistään 20 päivää ennen lähtöä

- jos alle 15 % tilausmatkoista samaan kohteeseen on varattu viimeistään 6 kuukautta ennen lähtöä

- jos alle 40 % tilausmatkoista samaan kohteeseen on varattu viimeistään 3 kuukautta ennen lähtöä. Matkustajalle ilmoitetaan mahdollisimman pian kirjallisesti tai puhelimitse, jos matka on peruutettu.

 

1.11.2 Reittilentojen osalta lentoyhtiön säännöt ja osallistujamäärä koskevat vähimmäisosallistujamäärää eivätkä ne ole Neckermann-Nordicin hallinnassa.

Katso myös lisätietoja kohdasta 7.4.

1.11.3 Jos kohdan 1.11.1 mukaisesti peruutettu matka kuuluu matkasarjaan, on matkanjärjestäjällä oikeus peruuttaa myös muut samaan sarjaan kuuluvat matkat. Siitä on ilmoitettava mahdollisimman pian, viimeistään 20 päivää ennen lähtöä.

 

1.12 Jos lentoliput kuuluvat matkapakettiin, niitä tulee käyttää oikeassa järjestyksessä. Jos menolippua ei käytetä, loput osat mitätöidään.

1.12.1 On maita, lippuja ja lentosopimuksia, jotka tekevät lippujen käyttämisen eri järjestyksessä mahdottomaksi, minkä vuoksi on välttämätöntä, ettei tällaista käyttöä koskaan pidetä itsestäänselvyytenä, vaan se on aina varmistettava järjestäjän kanssa, erityisesti EU:n ulkopuolella.

 

1.12.2 Matkustajat, jotka jostain syystä eivät saavu ajoissa lennon lähtöä varten ja/tai poikkeavat kokonaan tai osittain eivätkä käytä varattua matkaa, menettävät oikeuden koko pakettimatkaan ja kaikkeen siihen sisältyvään. Matkan hintaa ei palauteta kokonaan tai osittain.

 

1.12.3 Flight only eli ns. vain lennot eivät kuulu matkapakettilain soveltamisalaan, vaan se on vain lentokuljetus. Maksuehdot ja peruutussäännöt noudattavat muuten alla olevaa sopimusta.

-Maksu voidaan suorittaa heti ilman peruutusmahdollisuutta.

-Uudelleenvaraus on katsottava aiemmin tehdyn sopimuksen purkamiseksi.

- Lentoyhtiön yleiset säännöt ja ehdot ovat osa sopimusta. Säännöt löytyvät kunkin lentoyhtiön omilta verkkosivuilta.

-Suoritettu tilauslentovaraus vahvistetaan sähköpostitse päämatkustajan varausvahvistuksen kanssa.

-Valmistettu varaus reittilennoilla vahvistetaan suoraan matkaa tilattaessa ja varausvahvistus lähetetään sähköpostitse päämatkustajalle.

-Matkustusasiakirja täytyy olla tulostettuna tai olla saatavilla ja näytettävissä puhelimella tai vastaavalla ja nämä asiakirjat ovat tarpeen matkan suorittamiseksi. Yllä oleva lipunmyyntimenettely on voimassa, ellei varausvahvistuksessasi ja matkustusasiakirjassasi toisin mainita.


 

2. HINTA JA MAKSU

2.1 Hinta on ilmoitettava siten, että koko matkan hinta on selkeästi ilmoitettu. Hinta sisältää kaikki sopimukseen sisältyvät palvelut sekä pakolliset lisämaksut, verot ja maksut.

2.1.1 Pakolliset lisämaksut, verot ja maksut eivät tarkoita paikallisia lisämaksuja, veroja ja maksuja, jotka paikallisviranomaiset ovat päättäneet ja jotka peritään kohteessa. Tällaisista paikallisista lisäyksistä, veroista ja maksuista ilmoitetaan asiakkaalle varauksen yhteydessä tai viimeistään ennen lähtöä tai jos kuljetus ei sisälly pakettiin, viimeistään ennen saapumista.


2.2 Matkustajan tulee maksaa matkan hinta viimeistään sopimuksessa mainittuna ajankohtana.

2.2.1 Varausmaksun tulee olla matkanjärjestäjän saatavilla 5 päivän kuluessa varauksesta. Ellei toisin mainita, varatun matkan loppumaksun tulee olla matkanjärjestäjän perillä viimeistään 30 päivää ennen lähtöä. Mikäli varatun matkan lähtö on 30 päivän sisällä, koko matkan hinta on maksettava varauksen yhteydessä. Varattaessa pakettimatkoja säännöllisillä lennoilla ja varattaessa vain lentoja, sovelletaan lentoyhtiön maksuaikaehtoja. Loppumaksu vaaditaan yleensä heti varauksen yhteydessä.

Maksu on todistettava pyynnöstä. Koska sopimus on sitova, kun rekisteröintimaksu on maksettu, on tärkeää, että kaikki matkustajat tarkistavat, että kaikki varauksen tiedot ovat oikein. Mikäli maksua ei ole suoritettu edellä mainittujen ehtojen mukaisesti, Neckermann-Nordicilla on oikeus katsoa sopimus puretuksi ja hyvittää itselleen peruutuskulut § 3.21-3.25 mukaisesti. Huomaathan, että mikäli Neckermann-Nordic ei saa varausmaksua 5 päivän sisällä tai lentoyhtiön ehtojen mukaisesti, Neckermann-Nordic pidättää oikeuden peruuttaa matka.

2.2.2 Tietyntyyppisistä paketeista voidaan vaatia loppumaksu suoraan varauksen yhteydessä ja tiedot annetaan tällaisessa tapauksessa ennen sopimuksen tekemistä. Tiedot löytyvät verkkosivuilta tai kirjallisesti sähköpostitse tai vastaanotetaan suullisesti varauksen yhteydessä puhelimitse.

2.2.3 Maksuehdot voivat vaihdella pakettimatkojen tilaus- tai reittilennoilla ja/tai lipputyypeillä. Tavallisia pakettimatkoja ja vain lentoja varattaessa sovelletaan lentoyhtiön maksuaikaehtoja. Loppumaksu voidaan vaatia heti varauksen yhteydessä ja lentoyhtiö voi muuttaa loppumaksun ajankohtaa lyhyellä varoitusajalla.

2.2.4 Varattaessa hotellimajoituksen osana normaalia pakettimatkaa, maksuhetkellä sovelletaan hotellin ehtoja. Loppumaksu voidaan vaatia heti varauksen yhteydessä.


2.3 Järjestäjä voi veloittaa ensimmäisen osittaisen maksun (varausmaksu) varausvahvistuksen yhteydessä. Varausmaksun tulee olla kohtuullinen suhteessa matkan hintaan ja olosuhteisiin yleensä.

2.3.1 Neckermann-Nordicin varausmaksu on 120€ henkilöä kohden Euroopan sisäisillä tilausmatkoilla ja 300€ henkilöä kohden muualla maailmassa. Varausmaksun tulee olla perillä Neckermann-Nordicilla viimeistään 5 päivän kuluessa matkan varaamisesta. Varausmaksu on osa matkan kokonaishinnasta.

2.3.2 Reittilentoyhtiöt vaativat matkanjärjestäjän maksamaan lentoliput hyvissä ajoin ennen lähtöä (useimmissa tapauksissa jo varauksen yhteydessä). Varausmaksu on siis yleensä lennon hinta ja hotellin hinta loppumaksuna.

2.3.3 Golf- ja ryhmämatkoilla varausmaksu on 250 - 500 € riippuen matkan sisällöstä ja siitä, tapahtuuko matka tilauslennolla vai säännöllisellä lennolla. Ilmoittautumismaksun tulee olla Neckermann-Nordicin saatavilla 5 päivän kuluessa varauksesta. Varausmaksu on osa matkan kokonaishinnasta.

Ryhmämatkoille ja golfmatkoille ovat voimassa alla olevat erikoisehdot 14.4 -14.5.

2.3.4 Jäljellä olevan summan tulee olla maksettuna järjestäjälle viimeistään 30 päivää ennen lähtöä, ellei varauksen yhteydessä ole toisin sovittu. Kaikki lisäykset ja muutokset, kuten nimenmuutos ja kuljetuksen lisääminen on maksettava välittömästi.



2.4 Jos matkustaja ei maksa matkan hintaa sopimuksen mukaisesti, matkanjärjestäjällä on oikeus purkaa sopimus ja periä kohtuullinen korvaus.

2.4.1. Jos koko maksua ei ole suoritettu viimeistään 30 päivää ennen lähtöpäivää, Neckermann-Nordicilla on oikeus katsoa sopimus puretuksi ja hyvittää peruutuskulut yleisten ehtojen mukaisesti (3.2-3.2.11).

2.4.2 Muistutusta ei voida taata, jos maksua ei ole suoritettu.

2.4.3 Asiakkaan on voitava pyynnöstä tarkistaa suoritettu maksu.


2.5 Ellei toisin ole erikseen mainittu, matkan hinta perustuu kahden hengen majoitukseen yhteisessä kahden hengen huoneessa. Jos majoitetaan vain yksi henkilö kahden hengen huoneessa tai suuremmassa kuin yhdelle henkilölle tarkoitetussa huoneessa, järjestäjällä on oikeus periä lisämaksu.

2.6 Matkanjärjestäjä on lisäksi velvollinen ilmoittamaan matkustajalle mahdollisista kustannuksista.

2.6.1 Matkustajien on itse ostettava ja maksettava yksityinen peruutussuoja ja vakuutus. Neckermann Nordic suosittelee, että kaikilla matkustajilla on tämä.

Huomaa, että useimmat vakuutusyhtiöt vaativat, että peruutussuoja on maksettava ennen matkan varaamista ja maksettava joko osittain tai kokonaan. Voit myös tarkistaa, mitä kotivakuutuksesi ja korttivakuutuksesi sisältävät.

Tarkista myös huolellisesti, että sinulla on täydellinen matkavakuutus, joka on voimassa koko matkan ajan siihen maahan, johon matkustat ja jonka tulee sisältää ja kattaa muun muassa sairaala- ja sairaushoidon ja kotikuljetukset sekä tapaturmat ja huonot tuurit.

Peruutuksen sattuessa kannattaa aina ottaa yhteyttä omaan vakuutusyhtiöösi ja noudattaa saamiasi ohjeita.



3. MATKUSTAJAN OIKEUS MUUTOKSEEN JA PERUUTUKSEEN

3.1 Matkustajalla on oikeus muuttaa sopimusta, jos matkanjärjestäjä sen sallii. Sopimuksen muutoksista voi aiheutua matkustajalle matkanjärjestäjän tai muiden kustannuksia.

3.1.1 Uudelleenvaraus katsotaan aiemmin tehdyn varauksen peruutukseksi ja sitä seuraavaksi uudeksi varaukseksi nykyisellä hinnalla. Esimerkkejä uudelleenvarauksesta ovat lähtöpaikan tai lähtöpäivän muutos, matkan pituuden muutos, hotellin vaihto tai henkilömäärän muutos. Uudelleenvarausmaksut veloitetaan kohdan 3.2 mukaisesti

Säännöllisten lentojen lippua ei yleensä voi muuttaa sen myöntämisen jälkeen, eli kun se on maksettu kokonaan tai osittain.

3.1.2 Pakettimatkojen tilauslentojen lipun nimen kirjoitusvirheen korjaaminen, jossa on enemmän kuin kaksi kirjainta, maksaa 50-100€ per henkilö. Mikäli muutos koskee pakettimatkoja reittilennoilla, 1-2 kirjaimen vaihtaminen saattaa joissain tapauksissa olla mahdollista, mutta toisinaan kirjaimien muutoksia ei sallita. Mikäli kirjainten oikaisu/muutos on mahdollista, tämä tehdään lentoyhtiön tai muun toimittajan sovellettavien sääntöjen ja niiden maksujen mukaisesti sekä Neckermann-Nordic veloittaa muutosmaksun min. 50-100 € per henkilö riippuen siitä, kuinka lähellä lähtö on.

3.1.3 Jos varauksen on tehnyt järjestäjä Neckermann-Nordicin ulkopuolinen yritys, vaaditaan, että myös peruutus tehdään yhdelle ja samalle yritykselle, mikä näkyy varausikkunassa ja/tai varausvahvistuksessa. Nämä voivat myös periä maksuja.

3.2 Matkustajalla on oikeus peruuttaa matka. Järjestäjä pidättää oikeuden vaatia matkustajalta korvausta matkanjärjestäjän peruutuksesta aiheutuneista kuluista. Järjestäjä voi määrätä kohtuulliset vakioidut peruutusmaksut peruutusajankohdan perusteella. Mikäli järjestäjä ei ole asettanut vakioituja peruutusmaksuja, on järjestäjällä oikeus kohtuulliseen peruutusmaksuun.

Tilauspakettimatkoille sovelletaan seuraavaa;

3.2.1 Mikäli peruutus tapahtuu aikaisemmin kuin 30 päivää ennen lähtöä, matkustajan on maksettava peruutuskuluina varausmaksu.

3.2.2 Jos peruutus tapahtuu tämän jälkeen, mutta aikaisemmin kuin 14 vrk ennen lähtöä, matkustajan on maksettava 50 % matkan hinnasta, mutta vähintään varausmaksu.

3.2.3 Jos peruutus tapahtuu tämän jälkeen, mutta aikaisemmin kuin 7 vrk ennen lähtöä, matkustajan on maksettava 75 % matkan hinnasta, mutta vähintään varausmaksu.

3.2.4 Jos peruutus tapahtuu 7 vrk ennen lähtöä, matkustajan on maksettava matkan hinta kokonaisuudessaan.

Säännöllisten lentojen pakettimatkoille, ns. dynaamisille matkoille, sovelletaan seuraavaa;

3.2.5 Säännöllisten lentojen matkoja ei yleensä hyvitetä. Jos lennot, hotellit ja muut järjestelyt eivät ole palautettavissa, peruutusmaksu on 100 % matkan hinnasta. Tapauksissa, joissa koko matka tai osa siitä voidaan peruuttaa, sovelletaan seuraavia sääntöjä.

3.2.6 Reittilentoyhtiöt vaativat matkanjärjestäjän myöntämään lentoliput hyvissä ajoin ennen lähtöä (useimmissa tapauksissa jo varauksen yhteydessä). Kun lentolippu on myönnetty, matkanjärjestäjällä on taloudellinen velvoite lentoyhtiötä kohtaan. Mikäli matkustaja peruuttaa matkan lentolipun myöntämisen jälkeen, Neckermann-Nordic veloittaa matkustajalta lentoyhtiölle maksettavaa summaa vastaavan maksun, lisäksi mahdolliset hotelli- tai muut järjestelyt jne. Lisäksi veloitetaan peruutusmaksu alla olevan taulukon mukaisesti. Kokonaiskustannukset ilmoitetaan pyynnöstä.

 

 

 

 

Ilmoitettu peruutusmaksu per henkilö:

 

 Lennon ja hotellin peruutus (pakettimatka) maksaa 100€ + toimittajan kulut

 Säännöllisten lentojen peruutukset (vain lennot) 75€ + lentoyhtiön kulut

 Hotellin peruutus 100€ + toimittajan kulut

 Nimenmuutos 50€ -100€ + toimittajan kustannukset

 Palautettaessa lentoveroja/maksuja veloitetaan 50€  hallintokulu

 

Kun matkan alkuun on 7 päivää tai vähemmän peruutettaessa ja jos matkasta tai osa siitä olisi palautettavissa, ei julkisten verojen ja maksujen lisäksi hyvitetä hallinnollisia kuluja (50€), joista mainitaan kohdassa 3.2.6.

 

3.2.7 Jos matkustaja ei saavu peruuttamatta lähtöä varten ilmoitettuun aikaan ja paikkaan

tai ei voi osallistua tai suorittaa matkaa, koska matkustajalla ei ole matkaa varten tarvittavia asiakirjoja, kuten voimassa oleva passi, tarvittavat viisumit jne., Neckermann Nordic ei anna hyvitystä matkan kokonaishinnasta.

 

3.2.8 Peruutusturvaa ei palauteta, jos peruutus jostain syystä peruuntuu.

 

3.2.9 Golfmatkojen ja ryhmämatkojen peruuttamiseen sovelletaan erityisehtoja. Katso 14.4 ja 14.5

 

3.2.10 Päämatkustajan tulee tehdä peruutus välittömästi järjestäjälle puhelimitse tai sähköpostitse. Yhteystiedot löytyvät osoitteesta www.neckermann-nordic.fi

 Suoritettavaan peruutukseen vaadittavat tiedot ovat matkustajan varausnumero, nimi, lähtöpäivä ja määränpää.

 

3.2.11 Tapauksissa, joissa yksityinen peruutussuoja ja matkavakuutus on ostettu, kyseiseen yritykseen on aina otettava yhteyttä saadakseen tietoa siitä, miten he haluavat itse peruutusprosessin etenevän ja mitä asiakirjoja vaaditaan osoittamaan, että peruutus tapahtui oikeaan aikaan.

 

3.2.12 Lisäjärjestelyt, esim retket, vuokra-auto, tapahtumaliput tai vastaavat perutaan ja hyvitetään varauksen yhteydessä ilmoitettujen erityissääntöjen mukaisesti. Huomioi golfpeleihin sovellettavat erityissäännöt: Varattujen tii-aikojen peruutus tulee tehdä 45 päivää ennen lähtöä. Peruutuksesta alle 45 vrk ennen lähtöä veloitetaan 100 % lähtöaikojen hinnasta.

 




 

 

4 MATKUSTAJAN OIKEUS SIIRTÄÄ SOPIMUS

4.1 Matkustaja voi luovuttaa sopimuksen henkilölle, joka täyttää kaikki matkalle osallistumisen ehdot. Tällainen tila voi olla esim. kuljetusyrityksen tai muun järjestäjän voimassa olevien määräysten mukaisesti palkkaaman henkilön on hyväksyttävä matkustajan vaihto. Matkustajan tulee ilmoittaa siirrosta järjestäjälle tai välittäjälle kohtuullisessa ajassa ennen lähtöä. Ilmoitus, joka on tehty viimeistään seitsemän päivää ennen lähtöä, katsotaan aina tehdyksi kohtuullisessa ajassa.

4.2 Järjestäjä voi periä siirrosta kohtuullisen maksun. Maksu ei saa ylittää niitä kustannuksia, joita siirrosta aiheutuu järjestäjälle. Järjestäjän tulee näyttää, miten kustannukset on laskettu.

4.2.1 Mikäli sopimus siirretään ja seuraava matka tehdään, matkustajalta veloitetaan matkanjärjestäjän alihankkijoiden veloittamien kustannusten lisäksi 50€ palvelumaksun henkilöä kohti enintään 7 päivää ennen lähtöä . Alle 7 päivää ennen lähtöä maksu on 100€. Huomaa kuitenkin, että jos muutos tehdään lähtöpäivänä, emme voi taata muutoksen toteutumista. Valmismatkoja ja lentomatkoja säännöllisillä lennoilla voidaan siirtää vain, jos lentoyhtiö sen sallii. Tällaiseen siirtoon sovelletaan kyseisen lentoyhtiön ehtoja, mukaan lukien siirtomaksua ja Neckermann-Nordicin maksua koskevia ehtoja.

4.3 Luovuttaja ja luovutuksensaaja ovat yhteisvastuussa matkanjärjestäjälle tai välittäjälle kaikesta, mitä matkasta on vielä maksettava, sekä siirrosta aiheutuvista lisäkustannuksista.



5 MUUTOKSET ENNEN LÄHTÖÄ

5.1 Sopimusehtojen muutos

Järjestäjällä on oikeus tehdä muutoksia sopimukseen edellyttäen, että matkanjärjestäjä ilmoittaa matkustajalle muutoksesta selkeällä ja ymmärrettävällä tavalla kirjallisesti. Jos muutos on vähäinen, esimerkiksi pieni muutos lentoaikaan, matkustajalla ei ole oikeutta hinnanalennukseen tai korvaukseen. Mikäli matkaan tulee merkittäviä muutoksia, matkustajalle on mahdollisuuksien mukaan tarjottava vaihtoehtoinen matka tai oikeus purkaa sopimus ilman peruutusmaksua.

5.1.1 Mahdollisista muutoksista (esim. aikataulumuutos tai hotellimuutos) ilmoitetaan sähköpostitse aina päämatkustajalle, joka sopimuksen perusteella sitoutuu ilmoittamaan muille matkustajille ajankohtaisesta muutoksesta varauksen yhteydessä. Siksi on erityisen tärkeää, että tiedot ovat oikein. Jos suuria muutoksia tapahtuu lähellä lähtöä, Neckerman ottaa yhteyttä päävaraajaan sähköpostitse tai puhelimitse.

5.1.2 Neckermann-Nordic pidättää oikeuden tehdä muutoksia luettelon/esitteen, verkkosivuston ja muihin annettuihin tietoihin ennen sopimuksen tekemistä matkustajan kanssa. Neckermann-Nordic pidättää myös oikeuden muuttaa sopimuksen ehtoja tietyn matkan osalta sen jälkeen, kun sopimus on tehty kohdan 5.1 mukaisesti.

5.1.3 Neckermann-Nordic pidättää oikeuden mahdollisiin paino- ja oikolukuvirheisiin.

5.2 Hinnan muutos

5.2.1 Matkanjärjestäjä voi korottaa matkan hintaa, jos nousu johtuu polttoainekulujen, verojen, julkisten maksujen tai valuuttakurssien muutoksista.

5.2.2 Matkan hintaa voidaan korottaa määrällä, joka vastaa matkustajan osuutta matkanjärjestäjälle aiheutuneesta kustannusten noususta. Oikeus hinnankorotukseen on olemassa vain, jos kokonaiskustannusten nousu ylittää 10 € varausta kohti.

5.2.3 Matkan hintaa on alennettava, jos matkanjärjestäjän kustannukset yllä mainituista syistä alenevat yhteensä vähintään 10 € varausta kohden. Jos hintaa alennetaan, järjestäjä voi tehdä vähennyksiä todellisista hallintokuluista.

5.2.4 Järjestäjän tulee ilmoittaa matkustajalle hinnanmuutoksista mahdollisimman pian. Ilmoituksen tulee sisältää muutoksen perustelu ja laskelma.

5.2.5 Hintaa ei saa korottaa eikä sitä tarvitse alentaa viimeisten 20 päivän aikana ennen sovittua lähtöpäivää.

5.2.6 Järjestäjä voi erityisehdoissaan luopua oikeudestaan ​​korottaa hintoja kohdan 5.2.1 mukaisesti. Tällöin järjestäjän ei myöskään tarvitse alentaa hintaa kohdan 5.2.3 mukaisesti.

 

5.3 Matkustajan oikeus irtisanoa sopimus ilman peruutusmaksua

5.3.1 Jos matkustaja haluaa irtisanoa sopimuksen merkittävän muutoksen vuoksi, esim. jos hintaa korotetaan enemmän kuin 8 % pakettimatkan kokonaishinnasta, matkustajan on ilmoitettava matkanjärjestäjälle sopimuksen purkamisesta matkanjärjestäjän määrittelemän kohtuullisen ajan kuluessa siitä hetkestä, kun matkanjärjestäjä ilmoitti matkustajalle muutoksesta. Jos matkustaja ei tee niin, uusi sopimus sitoo matkustajaa.

5.3.2 Jos matkapakettisopimus irtisanotaan, matkanjärjestäjän on palautettava matkan hinta kokonaisuudessaan ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa sopimuksen irtisanomisesta.

5.4 Järjestäjän ja matkustajan oikeus irtisanoa sopimus väistämättömien ja poikkeuksellisten tapahtumien sattuessa

5.4.1 Sekä matkanjärjestäjällä että matkustajalla on oikeus irtisanoa sopimus, jos matkapaketin toteuttamiseen tai matkustajien kuljetukseen määränpäähän vaikuttaa olennaisesti väistämätön ja poikkeuksellinen tapahtuma kohteessa tai sen välittömässä läheisyydessä. Välttämättömillä ja poikkeuksellisilla olosuhteilla tarkoitetaan esimerkiksi vakavia turvallisuusongelmia, kuten sotaa, terrorismia, vakavien tautien puhkeamista tai luonnonkatastrofeja. Tällaisissa tapauksissa matkustajalla on oikeus irtisanoa sopimus ilman peruutusmaksua. Jos matkanjärjestäjä irtisanoo sopimuksen tämän kohdan mukaisesti, matkustajalla ei ole oikeutta korvaukseen. Tällaisissa tapauksissa matkustajalla on oikeus täyden hyvitykseen kohdan 5.3.2 mukaisesti.

5.4.2 Matkustajalla ei ole oikeutta irtisanoa sopimusta, jos väistämättömät ja poikkeukselliset tapahtumat olivat yleisesti tiedossa sopimuksen tekohetkellä.

5.4.3 Sen selvittämiseksi, onko tapahtuma niin vakava kuin edellä on mainittu, on kuultava suomalaisia ​​tai kansainvälisiä asiantuntijaviranomaisia. 14 vuorokautta ennen lähtöä voimassa oleva ulkoministeriön lausunto on irtisanomisperuste, jos neuvonta kattaa matkustajan matka-ajan. Myös voimassa oleva ulkoasiainministeriön lausunto katsotaan irtisanomisen perusteeksi, jos on muuten ilmeistä, että neuvon taustalla olevat olosuhteet vaikuttavat tai tulevat vaikuttamaan matkustajan matka-aikana määränpäässä.



6 JÄRJESTÄJÄN VASTUU PAKETTIMATKAN TOTEUTTAMISESTA

6.1 Toteutuksen puute

Jos matkapalvelua ei toteuteta sopimuksen mukaisesti, matkanjärjestäjän on korjattava virhe kohtuullisessa ajassa. Järjestäjällä ei kuitenkaan ole velvollisuutta korjata virhettä, jos se on mahdotonta tai jos korjaamisesta aiheutuisi suhteettomia kustannuksia. Jos matkanjärjestäjä ei korjaa virhettä, matkustajalla voi olla oikeus hinnanalennukseen ja vahingonkorvaukseen.

6.1.1 Matkustaja ei ole oikeutettu korvaukseen, jos matkanjärjestäjä osoittaa, että virhe johtuu matkanjärjestäjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota ei kohtuudella voinut odottaa sopimusta tehtäessä ja jonka seurauksia ei voi kohtuudella välttää tai voittaa.

6.2 Aineelliset virheet

6.2.1 Jos huomattavaa osaa sovituista palveluista ei lähdön jälkeen voida tarjota, matkanjärjestäjän on mahdollisuuksien mukaan järjestettävä vastaavat tai vähintään samankaltaiset vaihtoehdot ilman matkustajalle aiheutuvia lisäkustannuksia. Jos järjestäjä ei voi tarjota tätä, järjestäjä voi tarjota heikompilaatuisia vaihtoehtoja kohtuullisen hinnan alennuksen yhteydessä. Matkustaja voi hylätä tällaiset vaihtoehdot vain, jos niitä ei voida pitää verrattavissa niihin, joita sopimuksen perusteella olisi tarjottu tai jos tarjottua hinnanalennusta ei voida pitää kohtuullisena.

6.2.2 Jos matkanjärjestäjä ei voi tarjota mitään vaihtoehtoa tai jos matkustajalla on oikeus hylätä tällaiset vaihtoehdot kohdan 6.2.1 mukaisesti, matkustajalla voi olla oikeus hinnanalennukseen ja vahingonkorvaukseen.

6.2.3 Mikäli pakettimatkan toteuttamiseen merkittävästi vaikuttavia virheitä matkanjärjestäjä ei ole korjannut kohtuullisessa ajassa, matkustajalla on oikeus irtisanoa sopimus ja hänellä voi olla oikeus hinnanalennuksiin ja vahingonkorvauksiin.

6.2.4 Jos matkanjärjestäjä ei voi tarjota mitään vaihtoehtoa tai jos matkustajalla on oikeus hylätä tällaiset vaihtoehdot kohdan 6.2.1 mukaisesti tai jos matkustaja on irtisanonut sopimuksen kohdan 6.2.3 mukaisesti, matkustajalla on oikeus vastaavaan paluukuljetukseen ilman tarpeetonta viivytystä ja ilman lisäkustannuksia, jos pakettimatka sisältää kuljetuksen ja matkustaja on matkakohteessa.


7 HINNANALENNUKSISTA JA VAHINGOISTA

7.1 Hintavähennyksiä ei myönnetä, jos järjestäjä voi osoittaa, että virhe johtuu matkustajasta.

7.2 Matkustaja ei ole oikeutettu korvaukseen, jos matkanjärjestäjä osoittaa, että virhe johtuu matkustajasta tai pakettimatkaan sisältyvien matkapalvelujen tarjoamiseen liittymättömästä kolmannesta osapuolesta tai jos virhe johtuu väistämättömistä ja poikkeuksellisista tapahtumista.

7.3 Jos virhe johtuu järjestäjän vuokraamasta henkilöstä, on järjestäjä vapaa vahingonkorvausvastuusta näiden matkaehtojen mukaisesti vain, jos myös järjestäjän vuokraama henkilö olisi vapaa tämän ehdon mukaan. Sama pätee, jos virhe johtuu jostain muusta aikaisemmassa vaiheessa.

7.4 Oikeutta vahingonkorvaukseen matkan peruuttamisesta matkanjärjestäjän johdosta ei ole, jos matkanjärjestäjä osoittaa, että matkalle on ilmoittautunut vähemmän matkustajia kuin sopimuksessa määrätty vähimmäismäärä on ja matkustajalle on ilmoitettu kirjallisesti matkan perumisesta sopimuksessa määrätyn ajan kuluessa.

Ilmoitus matkan peruuttamisesta tulee tehdä viimeistään

• 20 päivää ennen lähtöä, jos matka kestää yli 6 päivää

• 7 päivää ennen lähtöä, jos matka kestää 2–6 päivää

• 48 tuntia ennen lähtöä, jos matka kestää alle 2 päivää

7.4.1 Vähimmäismäärä kohdan 7.4 tuella Neckermann-Nordicilla on oikeus peruuttaa matka ilman korvausta, jos jokin alla mainituista vähimmäismäärästä a) - d) ei täyty.

a) Jos matkustajien vähimmäismäärää ei saavuteta tietylle ilma-alustyypille.

Lentokonetyyppi vähimmäismäärällä: B737-300: 133, B737-400: 153, B737-500: 117, B737-700: 133, B737-800: 170, B737-900: 47:40 , B757: 200, B767-300: 170, B787-8: 150, B787-9: 170, MD-83: 152, A319: 130, A320: 150, A321: 189, A3230: .

Matkustettaessa muilla kuin edellä mainituilla lentokonetyypeillä vähimmäismäärän laskemiseen käytetään samankokoista lentokonetyyppiä.

b) Jos vähintään 50 matkustajaa ei ole saapunut matkustajan varausvahvistuksessa mainittuun määränpäähän.

c) Jos vähintään 50 matkustajaa kutakin majoitusvaihtoehtoa kohti ei ole matkustajan varausvahvistuksessa mainitussa lentokohteessa.

d) Jos vähintään 15 matkustajaa ei ole jokaiselle matkalle.

 

7.4.2 Jos matka, joka matkanjärjestäjällä on edellisen kohdan mukaisesti oikeus peruuttaa, kuuluu matkasarjaan, on matkanjärjestäjällä oikeus peruuttaa myös muut samaan sarjaan kuuluvat matkat edellyttäen, että matkustajalle on ilmoitettu mahdollisimman pian ja viimeistään edellä mainitulla tavalla.

7.5 Näiden ehtojen mukaisia ​​vahingonkorvauksia ovat puhtaasti omaisuusvahingot ja henkilövahingot. Matkustaja on velvollinen rajoittamaan vahinkoa niin pitkälle kuin mahdollista.

7.6 Ellei valmismatkalaki tai muu pakottava lainsäädäntö toisin rajoita, järjestäjän vahingonkorvausvastuu on rajoitettu kolmeen kertaan valmismatkan hintaan. Tämä rajoitus ei kuitenkaan koske henkilövahinkoja tai tahallisesti tai huolimattomuudesta aiheutuneita vahinkoja.



 

 

8 REKLAMAATIO

8.1 Matkustaja voi vaatia korvausta sovituissa palveluissa vain, jos hän ilmoittaa virheestä matkanjärjestäjälle tai myyjälle kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta tai poistamisesta. Tämä on tehtävä mahdollisimman pian ja jos mahdollista, määränpäässä. Hintavähennystä tai vahingonkorvausta määritettäessä otetaan huomioon aika, jolloin matkustaja valitti, jos tämä olisi tarkoittanut sitä, että matkanjärjestäjä olisi voinut korjata virheen.

8.1.1 Matkaa koskevat reklamaatiot tulee tehdä välittömästi oleskelun aikana Neckermann-Nordicin henkilökunnalle, jotta matkanjärjestäjä voi korjata tyytymättömyyden syyt välittömästi ja paikan päällä. Jos reklamaatiota ei tehdä paikan päällä, et voi vaatia korvausta jälkikäteen.

Jos kohteessa ei ole henkilökohtaista henkilökuntaa, valitus tulee tehdä matkan aikana osoitteeseen [email protected] tai [email protected]. Reklamaatio tulee tehdä viimeistään kahden kuukauden kuluttua kotiinpaluusta sähköpostitse osoitteeseen [email protected]

8.1.2 Mikäli valitus koskee lentoa, jossa on esimerkiksi myöhästymisiä ja peruttuja lentoja tai jos sinulta evätään pääsy lennolle useista syistä, sinun on otettava viipymättä yhteyttä suoraan lentoyhtiöön, sillä joillakin lentoyhtiöillä on lyhyt vastaanottoaika valituksiin.

8.2 Kohdasta 8.1 huolimatta matkustaja voi vedota syyllisyytensä, jos matkanjärjestäjä tai välittäjä on toiminut täysin huolimattomasti.


 

9 MATKUSTAJAN VELVOLLISUUDET MATKAN AIKANA

 

9.1 Järjestäjän ohjeet

Matkustaja on velvollinen noudattamaan matkan vetäjän tai muun järjestäjän palkkaaman henkilön antamia ohjeita matkan toteuttamisesta. Matkustaja on velvollinen noudattamaan matkalla ja matkakohteessa sovellettavia järjestyssääntöjä ja käyttäytymään siten, että matkatovereita tai muita ei häiritä. Jos matkustaja rikkoo tätä merkittävästi, matkanjärjestäjä voi purkaa sopimuksen ilman, että matkustajalla on oikeus korvaukseen tai hyvitykseen.

 

9.2 Matkustajan vastuu vahingoista

Matkustaja on vastuussa kaikista vahingoista, jotka johtuvat matkustajan huolimattomuudesta järjestäjälle aiheuttamista vahingoista.

 

9.3 Matkustajan vastuu muodollisuuksista

9.3.1 Matkustaja on itse velvollinen noudattamaan matkan toteuttamiseen tarvittavia muodollisuuksia, kuten voimassa olevaa passia, viisumia, rokotuksia ja vakuutusta.

 

9.3.2 Matkustajan on oltava suorittanut lähtöselvityksen kaikkiin pakettimatkaan sisältyviin kuljetuspalveluihin matkasuunnitelman tai muiden matkanjärjestäjän tai rahdinkuljettajan ohjeiden mukaisesti.

 

9.3.3 Matkustaja vastaa itse kaikista kustannuksista, jotka aiheutuvat mainittujen muodollisuuksien puutteista, esimerkiksi passin puuttumisesta aiheutuneesta kotiinkuljetuksesta, elleivät puutteet johdu matkanjärjestäjän tai välittäjän virheellisestä tiedosta.

 

9.3.4 Matkustaja on vastuussa osallistumisesta järjestäjän antamiin tietoihin.

 

9.3.5 Matkaan sovelletaan yleisiä ja erityisiä matkustusehtoja ja kaikkien matkustajien tulee lukea matkustustiedot verkkosivuilta ja se on osa matkustusehtoja.

 

9.3.6 Matkavakuutus ei sisälly hintaan. Matkustajan omalla vastuulla on tarkistaa yksityinen matkavakuutus ennen lähtöä. On tärkeää, että sinulla on riittävä vakuutus ulkomailla.

Ennen lähtöä sinun tulee varmistaa, että matkavakuutuksesi kattaa vähintään terveydenhuollon, lääkkeet ja mahdolliset sairaankuljetukset määränpäästä kotimaahan. Tämän lisäksi on hyvä, jos matkavakuutus korvaa menetetyt lomapäivät sairauden tai tapaturman sattuessa sekä matkatavaroiden viivästykset ja muut odottamattomat tapahtumat. Monet kotivakuutukset ja luottokorttimatkavakuutukset eivät ole kattavia. Neckermann-Nordic ei vastaa kustannuksista, jotka aiheutuvat, jos matkavakuutusta ei ole saatavilla. Vakuutuskassan EU-kortti on voimassa vain EU/ETA-maassa ja on rajoitettu.

 

9.3.7 Huone tai huoneisto koskee vain lipussa mainittuja matkustajia, ellei Neckermann-Nordicin henkilökunnan kanssa ole ennen lähtöä toisin sovittu. Tämä pätee myös, jos saatavilla on useita sänkyjä.

 

9.4 Poikkeaminen järjestelystä

Matkustaja, joka poikkeaa järjestelystä matkan alkamisen jälkeen, on velvollinen ilmoittamaan tästä matkanjärjestäjälle tai hänen edustajalleen.

 

9.4.1 Kohdan 9.4 mukaisesta poikkeamisesta ei hyvitetä matkan käyttämättömiä osia.

 

9.4.2 Matkustajat, jotka poikkeavat varatuista matkajärjestelyistä, matkustavat omatoimisesti tai ovat ostaneet vain lentolipun, ovat velvollisia ottamaan yhteyttä matkanjärjestäjään saapuessaan määränpäähän saadakseen yhteystiedot, jotta he voivat tarkistaa paluumatkan ajan. Tilauslentojen lentoaikojen tarkistamiseksi matkanjärjestäjään tulee olla yhteydessä viimeistään 24 tuntia ennen ilmoitettua kotiinpaluuta. Tämän jälkeen matkustaja on velvollinen pysymään ajan tasalla, jos lentoajat muuttuvat, esimerkiksi lennon viivästyessä.

 

9.4.3 Jos matkustaja ei kirjaudu sisään hotelliin ilmoitettuna päivänä, jona matka alkaa, jäljellä oleva hotellimajoittuminen peruuntuu eikä sitä voida palauttaa matkan jäljellä olevalta ajalta.


 

10 JÄRJESTÄJÄN VELVOLLISUUS AUTTAA

 

Jos matkustaja joutuu vaikeuksiin matkan aikana, matkanjärjestäjä on velvollinen antamaan asianmukaista apua ilman aiheetonta viivytystä. Tällaista apua voivat olla esimerkiksi tiedot terveyspalveluista, paikallisviranomaisista ja konsuliavusta. Järjestäjällä on oikeus periä kohtuullinen maksu tällaisesta avusta, jos tilanne on aiheutettu tahallaan tai matkustajan huolimattomuudesta.

 

10.1 Kohdan 10 mukainen apu voi olla henkilökohtaista tukea matkaoppailta, apua paikallisen yhteistyökumppanin kautta tai tukea puhelimitse olosuhteista ja matkan luonteesta riippuen.

 

10.2 Kohteen henkilökunnan yhteystiedot ovat saatavilla saapuessa tai vähän ennen lähtöä.


 

11. RIITOJEN RATKAISEMINEN

 

Osapuolten tulee yrittää ratkaista sopimuksen tulkintaa tai soveltamista koskevat erimielisyydet itse. Jos osapuolet eivät pääse sopuun, riita voidaan käsitellä yleisessä valituslautakunnassa (ARN), Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se, tai yleisessä tuomioistuimessa. Riita voidaan käsitellä myös Euroopan komission verkkoalustan kautta: http://ec.europa.eu/odr.

 

11:1 Kirjallinen valitus on lähetettävä matkanjärjestäjälle viimeistään kahden kuukauden kuluttua kotiinpaluusta ennen kuin matkustaja kääntyy ARN:n puoleen. Tämä pätee myös, jos valitit paikan päällä matkan aikana ja reklamaatiosi hylättiin.

Valitukset lähetetään sähköpostitse osoitteeseen [email protected].

 

Huomaa, että ARN hyväksyy reklamaatiot vain joko englanniksi tai ruotsiksi.

 

 

 

12. HENKILÖTIEDOT

 

Neckermann-Nordic pitää tietosuojaa erittäin tärkeänä. Tavoitteemme on taata sinulle korkein tietosuojan ja tietoturvan taso. Käsittelemme kaikkia henkilötietoja sovellettavan lain mukaisesti.

 

Olet velvollinen lukemaan läpi henkilötietoja ja evästeitä koskevat tiedot osoitteessa www.neckermann-nordic.fi

 

 

 

 

13. MATKATAVARAT

 

Matkatavaroissa ei saa pitää arvoesineitä tai varastettavia tavaroita, kuten elektronisia laitteita, kameroita, tietokoneita, koruja, käteistä jne. Turvallisuussyistä vaarallisten aineiden kuljettaminen aluksella tai kirjatuissa matkatavaroissa on kielletty. Vaarallisiksi aineiksi luokitellaan esimerkiksi kaikenlaiset aseet, painekaasut, syövyttävät ja syttyvät aineet, maalit, ilotulitteet ja muut räjähtävät esineet tai aineet sekä myrkyt ja aineet, jotka sisältävät bakteereja tai viruksia. Eläimiä ei myöskään saa tuoda lennolle. Tarkemmat tiedot löytyvät kohdasta "Tärkeää matkasta".  Vaurioituneet tai kadonneet matkatavarat korvataan matkustajalle suoraan lentoyhtiön kulloinkin voimassa olevien sääntöjen mukaisesti. Golfkassien osalta suositellaan lisävakuutusta.

 

 

 

 

 

14. ERITYISET MATKATYYPIT

 

14.1 Vain lento ja vain hotelli

Varattaessa vain hotelleja tai vain lentoja (säännölliset tai tilauslennot), matka on maksettava suoraan tilauksen yhteydessä Et ole valmismatkalain alainen ja Neckermann-Nordic toimii täällä vain lentoyhtiön tai hotellin edustajana. Lentoyhtiö vastaa lentoaikojen muutoksista, peruutetuista lennoista, matkatavaroista jne. Kaikki valitukset tai vaatimukset osoitetaan suoraan lentoyhtiölle tai hotellille.

Matkustajan omalla vastuulla on tarkistaa ja pysyä ajan tasalla mahdollisista ajanmuutoksista, eikä Neckermann-Nordic ole vastuussa mahdollisista lisäkustannuksista. Suosittelemme, että tarkistat AINA lähtöajat lentoyhtiöltä. Matkustajat ovat myös velvollisia olemaan tavoitettavissa varauksessa mainitussa matkapuhelinnumerossa, koska muutoksista voidaan ilmoittaa tekstiviestillä.

 

Lentoliput kahdella eri varausnumerolla, ts. kahdesta tai useammasta yksittäisestä matkasta koostuvat matkat käsitellään erillisinä, toisistaan ​​täysin riippumattomina matkoina. Erillisiä lentolippuja ostettaessa (vain lennot) Neckermann-Nordic ei ole vastuussa korvausten maksamatta jättämisestä aikamuutosten, viivästysten tai peruutettujen lentojen yhteydessä.

 

Pelkän lentopaikan ostettaessa paluumatka peruuntuu, jos menolentoa ei käytetty. Vain paluumatkaa ei voi käyttää yksisuuntaisena matkana.



 

14.2. Määrittelemätön matka

Määrittelemätön matka ei ole alennettu säännöllinen matka, vaan erikoismatkajärjestely erityisehdoilla. Määrittelemätön matka tarkoittaa, että Neckermann-Nordic -ohjelmassa esitetty lento on sama, mutta ei majoitus. Majoitus määrätään saapumisen yhteydessä määränpäähän. Majoitus voi sijaita missä tahansa mainostetussa kohteessa, eikä ole taattu, että hotelli kuuluu Neckermann-Nordicin säännölliseen hotelliohjelmaan. Majoitus voi olla hotellissa/majatalossa/yksityishuoneessa tai huoneistossa.

Majoitus voi olla hyvin perustason tasoa.

Järjestäjä takaa oman suihkun ja wc:n.

Vaikka hotelli tarjoaisi ateriapalvelut, ateriat eivät sisälly hintaan.

Ilmastointi ja tallelokero eivät sisälly hintaan.

Siivous oleskelun aikana ei yleensä sisälly hintaan.

Asunnon vaihto voi tapahtua yhden tai useamman kerran oleskelun aikana.

Järjestäjä ei voi varoittaa etukäteen häiriöistä, kuten esim. käynnissä olevat rakennustyöt.

Yksin matkustavien on maksettava lisämaksu yhden hengen huoneista.

Hinta ei sisällä kuljetuksia lentokentän ja majoituksen välillä, paluuta lentokentälle lähdettäessä tai majoituksen välillä, mikäli majoitus vaihtuu oleskelun aikana.

Toiveita ei voi lähettää.

Järjestäjä takaa, että samaan hotelliin majoittuu enintään 4 henkilöä per varaus.

Opaspalvelu on rajoitettu, yleensä vain puhelimitse.

Suosittelemme, että jokainen, jolla on majoitusvaatimuksia, valitsee tietyn majoituksen. Suosittelemme liikuntarajoitteisia, kehitysvammaisia ​​sekä lasten kanssa matkustavia valitsemaan määritellyn tietyn majoituksen.

 

14.3 Määrittelemätön All Inclusive*** on määrittelemätön matka (katso ehto 15.2), jossa järjestäjä takaa vähintään yhden 3 tähden hotellin yksinkertaisella All Inclusivella.


 

14.4. Golfmatkat

Yksityismatkailu golf. Golfmatkaa varatessa tilauslennolla, varausmaksu on maksettava kohdan 2.3.2 mukaisesti. Matkan loppumaksu tulee olla Neckermann-Nordicilla viimeistään 30 päivää ennen lähtöä.

Peruutustapauksessa sovelletaan seuraavaa:

- Mikäli peruutus tapahtuu aikaisemmin kuin 30 vrk ennen lähtöä, tulee matkustajan maksaa varausmaksu peruutuskuluna.

- Mikäli peruutus tapahtuu tämän jälkeen, mutta aikaisemmin kuin 14 vrk ennen lähtöä, matkustajan on maksettava 50 % matkan hinnasta, mutta vähintään varausmaksu.

- Mikäli peruutus tehdään tämän jälkeen, mutta aikaisemmin kuin 7 vrk ennen lähtöä, on matkustajan maksettava 75 % matkan hinnasta, mutta vähintään varausmaksu.

- Mikäli peruutus tapahtuu 7 vrk ennen lähtöä, tulee matkustajan maksaa koko matkan hinta.

 

Varattaessa golfmatkoja reittilennoilla noudatetaan lentoyhtiön maksuaikaehtoja. Loppumaksu vaaditaan yleensä heti varauksen yhteydessä tai lentoyhtiö voi muuttaa loppumaksun ajankohtaa lyhyellä varoitusajalla.

Reittilennoilla tehtyjä matkoja ei yleensä hyvitetä peruutuksen yhteydessä.

 

Varattujen aloitusaikojen peruutus tulee tehdä 45 vrk ennen lähtöä. Peruutuksesta alle 45 vrk ennen lähtöä veloitetaan 100 % lähtöaikojen hinnasta.

-Golfseura pidättää oikeuden muuttaa vahvistettua peliaikaa.

 

 

14.5 Golf Ryhmämatka (vähintään 8 henkilöä)

Golfmatkaa varatessa varausmaksu tulee maksaa sääntöjen mukaisesti. Varausmaksun yhteydessä tulee maksaa myös aloitusajoista aiheutuvat kulut, jos niin on sopimuksessa mainittu. Loppumaksupäivät ja golfryhmämatkojen erityiset peruutussäännöt ilmoitetaan ryhmille varauksen yhteydessä.

Jotta ryhmä lasketaan golfryhmäksi, siinä on oltava vähintään 8 maksavaa aikuista, jotka pelaavat golfia. Ei-golfia pelaavat matkatoverit eivät sisälly golfryhmään.

 

14.6 Kiertomatkat

Matkan toteutuminen edellyttää vähintään 12 henkilöä. Jos osallistujamäärä ei täyty, matka voidaan perua. Oikeus vahingonkorvaukseen on säännelty kohdan 7.4 mukaisesti. Bussiopastus voi tapahtua englannin- tai pohjoismaalaiskielisten matkaoppaiden johdolla. Emme suosittele tätä matkaa alle 12-vuotiaille lapsille.

Sään tai muiden olosuhteiden johdosta ohjelma voi muuttua.

Neckermann-Nordic voi koko matkan ajan (24h) ottaa tarvittaessa yhteyttä lääkäriin.

Kun ostat tämän matkan, ohjelma on suoritettava loppuun. Kiertueella matkustavat eivät saa poiketa tai käyttää kiertomatkaa kuljetuksena valittuihin paikkoihin tai sieltä pois tai käyttää vain lentopaikkaa. Jos matka peruuntuu vastaavalla tavalla, vieras ei voi käyttää paluulippua ja siitä voidaan veloittaa 250 € sakko per henkilö.

Palvelut, kuten hoidot, terapiat, matkat jne., joita ei osteta Neckermann-Nordicin kautta tai jotka ovat osa Neckermann-Nordic -ohjelmaa, mutta jotka on ostettu suoraan hotellilta tai muulta toimijalta tai sen kautta, eivät sisälly Neckermann-Nordicin ohjelmaan ja eivät kuulu matkajärjestelyyn, samoin kuin mitä asiakkaat voivat käyttää ilmaiseksi hotellissa, minkä vuoksi Neckermann-Nordic ei ota vastuuta näistä ilmaisista tai maksullisista palveluista. Jos sinulla on allergioita tai muita lääketieteellisiä tai terveydellisiä ongelmia, jotka voivat aiheuttaa riskin uidessasi korkeamman kivennäispitoisuuden ja kuumuuden vesissä, sinun tulee kysyä neuvoa lääkäriltäsi ennen matkaa.

 

14.7 Ryhmämatkat

Ryhmämatkoille sovelletaan erityisiä matkustusehtoja, jotka ovat saatavilla pyynnöstä ryhmämatkoille. Tämä riippuu ryhmän koosta ja erityistoiveista.

Ryhmille, joissa on yksilöllisesti maksavia matkustajia, esimerkiksi osallistumalla harjoitusmatkalle, golfmatkalle jne., viittaamme tavanomaisiin matkustusehtoihin.

 

 

15. HOTELLI/KÄYTTÄMÄTÖN SÄNKY

Vain varausvahvistuksessa/lipussa mainitut matkustajat voivat majoittua huoneeseen/huoneistoon. Matkustajilla, joilla on yksi tai useampi tyhjä vuode huoneessa/huoneistossa, ei ole oikeutta majoittaa sinne toista henkilöä.

 

16. RETKET

Kun varaat retkiä määränpäähän, se järjestetään aina paikallisen edustajan alaisuudessa, jonka kanssa työskentelemme kohteessa. Agentilla on luvat ja vakuutukset järjestää retkiä ja tämä on valtion hallinnassa. Tapauksissa, joissa agentti järjestää retkiä alihankkijan kautta, heillä on myös voimassa olevat luvat, lisenssit ja vakuutus. Retket varataan ja maksetaan samaan aikaan paikan päällä kohteessa ja ovat sitovia lukuun ottamatta sairautta ja lääkärintodistusta. Joillakin retkillä on riskitekijöitä ja sinun vastuullasi on varmistaa, että retki sopii sinulle ja/tai matkaseuruellesi ennen varauksen tekemistä. On tärkeää, että sinä ja matkaseurasi noudatatte kaikkia matkanjohtajan/matkaoppaan sinulle antamia ohjeita ja tietoja, erityisesti mitä tulee sinun ja matkaseurasi terveyteen ja turvallisuuteen. Retkiä varatessa tulee aina antaa voimassa oleva matkapuhelinnumero, sillä tietoa voi tulla lyhyelläkin varoitusajalla, kuten esim. aikataulumuutos, liikennehäiriöt jne. Alle 18-vuotiaat eivät saa lähteä retkelle ilman aikuisten seuraa.

Useimmat retket ja tapahtumat edellyttävät tietyn vähimmäis- tai enimmäismäärän osallistujia. Retket voidaan myös peruuttaa lyhyellä varoitusajalla huonon sään, lakon tai muiden ulkoisten olosuhteiden vuoksi, joihin me emme voi vaikuttaa. Emme vastaa kustannuksista, jotka aiheutuvat siitä, että joudumme peruuttamaan retken edellä mainitusta syystä.

Retkillä on osallistujia eri kansalaisuuksista. Joskus opastus tapahtuu pohjoismaalaisella kielellä ja siitä on mainittu erikseen. Yleensä kaikki retket tapahtuvat englanniksi. Useimmiten retket järjestetään kotimaisten virallisten oppaiden kanssa. Lipussa on mainittava noutopaikka ja -aika. Noutopaikka ei aina ole hotelli, mutta se voi olla tietyissä muissa paikoissa, joihin sinun on mentävä itse. Pidätämme oikeuden tehdä muutoksia retkiohjelmaan lyhyellä varoitusajalla ja sesonkiaikojen ulkopuolella ohjelma on rajoitettu.

 

17. PIDÄTTÄMME OIKEUDEN MUUTOKSIIN

Neckermann-Nordic pidättää oikeuden tehdä muutoksia annettuihin tietoihin ja pakettia koskeviin sopimusehtoihin ennen sopimuksen solmimista asiakkaan kanssa. Pidätämme oikeuden mahdollisiin paino- ja oikolukuvirheisiin.

Lähetä soittopyyntö
075 326 54 64
Neckermann tekee sen mahdolliseksi!
footer logo
tournate logo