Ennen kotimatkaa saat bussin lähtöajan lähtöä edeltävänä
päivänä. Se, kuinka tieto lähetetään teille voi vaihdella eri kohteissa. Tieto voi olla saatavilla vastaanotosta, sähköpostitse,
QR-koodin tai sovelluksemme kautta. Henkilökuntamme ilmoittaa sinulle tämän
saapuessanne kohteeseen. Sinun tulee olla lentokentällä noin 2-3 tuntia ennen
lähtöä. Huone voidaan yleensä pitää lähtöpäivänä klo 12 asti, mutta joissain
tapauksissa se voi olla myös jo klo 10. Vaikka lennon lähtöaika olisi illalla/yöllä,
ei huoneenluovutus ole automaattisesti myöhemmin. Voit kuitenkin aina tarkistaa
hotellilta, onko mahdollista myöhemmin kirjautua ulos ja mikä on lisämaksu.
Hotelli tai Neckermann Nordic eivät ole vastuussa heräämisestä lähdettäessä. Passit,
matkustusasiakirjat ja muut vastaanotosta säilytettävät tavarat tulee noutaa
hyvissä ajoin ennen lähtöä, mieluiten edellisenä iltana, jos lähtö tapahtuu
yöllä tai aikaisin aamulla.
Vieraiden, jotka ovat ostaneet "pelkkä lento"
-palvelun, tulee ottaa yhteyttä Neckermann Nordicin henkilökuntaan saamaansa
puhelinnumeroon vähintään 24 tuntia ennen paluumatkaansa vahvistaakseen
lähtöajan. Muista myös pitää matkapuhelimesi päällä, sillä tärkeät viestit
ennen matkaa ja matkan aikana välitetään joskus tekstiviestillä tai puheluilla.
Lomakohteessa ollessasi ota aina yhteyttä kohdehenkilökuntaamme saadaksesi tietoa kotimatkasta.
HISTORIALLISET ESINEET
Kivien, simpukoiden tai vastaavien vieminen pois useimmista maista on kiellettyä, koska ei tiedetä ovatko ne historiallisia esineitä. Merestä löytyy monia historiallisia esineitä ja myös koska historiallisten nähtävyyksien alueilla on mahdollista kävellä vapaasti, on esimerkiksi Turkissa asetettu nollatoleranssi kaikille kiville, simpukoille ja hiekalle. Kaikki matkatavarat röntgenkuvataan lentokentällä ennen lähtöä ja jos matkatavaroista löydetään kiviä tai muita historiallisesti arvokkaita esineitä, se voi johtaa vankeusrangaistukseen.
MATKAN JÄLKEEN
UNOHDETUT/KADONNEET TAVARAT
Jos olet unohtanut jotain kohteeseen, sinun tulee ottaa meihin yhteyttä välittömästi kotiin palattuasi. Unohdetun tavaran etsinnästä veloitamme maksun riippumatta siitä löytyykö tuote vai ei, sekä posti- tai rahtilisän tai muun toimituskulun. Emme vastaa tulli- ja ALV-maksuista. Emme ole vastuussa kuljetuksesta tai pyydetyn tuotteen kunnosta saapuessa. Valitettavasti emme voi lähettää kotiin matkapuhelimia tai litiumparistoja sisältäviä tuotteita emmekä tiettyjä elektronisia laitteita tiettyjen maiden voimassa olevien turvallisuusmääräysten vuoksi. Henkilökuntamme ei voi koskaan viedä tavaroita kotiin turvallisuusmääräysten vuoksi.
Noutamatta jääneet tavarat, joita ei ole lunastettu kauden päätyttyä, lahjoitetaan voittoa tavoittelemattomalle hyväntekeväisyysjärjestölle.
VAURIOITUNEET/RIKKOUTUNEET MATKATAVARAT
Jos matkatavarat katoavat yllättäen tai vahingoittuvat,
sinun on tehtävä ns. PIR ilmoitus (Property Irregularity Report) Ilmoitus tulee
tehdä heti lentoasemalla matkatavaroiden noudon yhteydessä, jotta lentoyhtiö
voi käsitellä mahdolliset korvausvaatimukset. Jos vahinkoa ei havaita
lentoasemalla, jotkut lentoyhtiöt hyväksyvät ilmoituksen 7 päivän sisällä
vahingon tapahtumisesta, mutta yleensä sinun on palattava lentokentälle
uudelleen.
Huomaa, että jos et ole tehnyt PIR-ilmoitusta, et voi myöskään
vaatia korvausta lentoyhtiöltä, koska se on matkustajan ainoa todiste siitä,
että vahinko on tapahtunut lennon aikana, ei esimerkiksi auto- tai bussimatkan
aikana. PIR-ilmoitus tehdään matkatavaroiden noudon yhteydessä. Neckermann Nordicin henkilökunta ei voi tehdä PIR-raporttia puolestanne.
LENNOLLE/LENTOASEMALLE UNOHTUNEET TAVARAT
Jos jotain unohtuu lennolle, henkilökunta jättää sen
mahdollisuuksien mukaan saapuvan lentokentän Lost & Found pisteeseen tai se
viedään takaisin lähtölentoaseman Lost & Found pisteeseen. Sinun on etsittävä
unohtunut/kadonnut tavara joko "Lost & Found" -sivustolta tai
ottaa yhteyttä lentoyhtiöön itse ja noudatettava heidän ohjeitaan saadaksesi
sen takaisin.
VALITUKSET JA REKLAMAATIOT
Reklamaatiotapauksissa ota yhteyttä Neckermannin laadunvalvontaan. Valituksen voi tehdä vain kirjallisesti ja se on tehtävä viimeistään 2 kuukauden kuluessa kotiinpaluusta.
Jos
valitus koskee lentoa esim. myöhästymisiä, peruuntuneita lentoja, lennolle
pääsyn eväämistä eri syistä tai muista lentoon liittyvistä näkökohdista,
lentoyhtiöön on otettava välittömästi suoraan yhteyttä, koska joillakin
lentoyhtiöillä on lyhyt valitusten vastaanottoaika.