Soitamme teille
Nimi Sukunimi
Puhelinnumero
Sähköposti
Soittoaika

TIETOA MEISTÄ OTA YHTEYTTÄ
Kotimatka ja Matkan jälkeen



Ennen kotimatkaa saat bussin lähtöajan lähtöä edeltävänä päivänä. Se, kuinka tieto lähetetään teille voi vaihdella eri kohteissa. Tieto voi olla saatavilla vastaanotosta, sähköpostitse, QR-koodin tai sovelluksemme kautta. Henkilökuntamme ilmoittaa sinulle tämän saapuessanne kohteeseen. Sinun tulee olla lentokentällä noin 2-3 tuntia ennen lähtöä. Huone voidaan yleensä pitää lähtöpäivänä klo 12 asti, mutta joissain tapauksissa se voi olla myös jo klo 10. Vaikka lennon lähtöaika olisi illalla/yöllä, ei huoneenluovutus ole automaattisesti myöhemmin. Voit kuitenkin aina tarkistaa hotellilta, onko mahdollista myöhemmin kirjautua ulos ja mikä on lisämaksu. Hotelli tai Neckermann Nordic eivät ole vastuussa heräämisestä lähdettäessä. Passit, matkustusasiakirjat ja muut vastaanotosta säilytettävät tavarat tulee noutaa hyvissä ajoin ennen lähtöä, mieluiten edellisenä iltana, jos lähtö tapahtuu yöllä tai aikaisin aamulla.

Vieraiden, jotka ovat ostaneet "pelkkä lento" -palvelun, tulee ottaa yhteyttä Neckermann Nordicin henkilökuntaan saamaansa puhelinnumeroon vähintään 24 tuntia ennen paluumatkaansa vahvistaakseen lähtöajan. Muista myös pitää matkapuhelimesi päällä, sillä tärkeät viestit ennen matkaa ja matkan aikana välitetään joskus tekstiviestillä tai puheluilla.


Lomakohteessa ollessasi ota aina yhteyttä kohdehenkilökuntaamme saadaksesi tietoa kotimatkasta.


HISTORIALLISET ESINEET

Kivien, simpukoiden tai vastaavien vieminen pois useimmista maista on kiellettyä, koska ei tiedetä ovatko ne historiallisia esineitä. Merestä löytyy monia historiallisia esineitä ja myös koska historiallisten nähtävyyksien alueilla on mahdollista kävellä vapaasti, on esimerkiksi Turkissa asetettu nollatoleranssi kaikille kiville, simpukoille ja hiekalle. Kaikki matkatavarat röntgenkuvataan lentokentällä ennen lähtöä ja jos matkatavaroista löydetään kiviä tai muita historiallisesti arvokkaita esineitä, se voi johtaa vankeusrangaistukseen.

 

MATKAN JÄLKEEN

UNOHDETUT/KADONNEET TAVARAT

Jos olet unohtanut jotain kohteeseen, sinun tulee ottaa meihin yhteyttä välittömästi kotiin palattuasi. Unohdetun tavaran etsinnästä veloitamme maksun riippumatta siitä löytyykö tuote vai ei, sekä posti- tai rahtilisän tai muun toimituskulun. Emme vastaa tulli- ja ALV-maksuista. Emme ole vastuussa kuljetuksesta tai pyydetyn tuotteen kunnosta saapuessa. Valitettavasti emme voi lähettää kotiin matkapuhelimia tai litiumparistoja sisältäviä tuotteita emmekä tiettyjä elektronisia laitteita tiettyjen maiden voimassa olevien turvallisuusmääräysten vuoksi. Henkilökuntamme ei voi koskaan viedä tavaroita kotiin turvallisuusmääräysten vuoksi. 

Noutamatta jääneet tavarat, joita ei ole lunastettu kauden päätyttyä, lahjoitetaan voittoa tavoittelemattomalle hyväntekeväisyysjärjestölle.


VAURIOITUNEET/RIKKOUTUNEET MATKATAVARAT

Jos matkatavarat katoavat yllättäen tai vahingoittuvat, sinun on tehtävä ns. PIR ilmoitus (Property Irregularity Report) Ilmoitus tulee tehdä heti lentoasemalla matkatavaroiden noudon yhteydessä, jotta lentoyhtiö voi käsitellä mahdolliset korvausvaatimukset. Jos vahinkoa ei havaita lentoasemalla, jotkut lentoyhtiöt hyväksyvät ilmoituksen 7 päivän sisällä vahingon tapahtumisesta, mutta yleensä sinun on palattava lentokentälle uudelleen. 

Huomaa, että jos et ole tehnyt PIR-ilmoitusta, et voi myöskään vaatia korvausta lentoyhtiöltä, koska se on matkustajan ainoa todiste siitä, että vahinko on tapahtunut lennon aikana, ei esimerkiksi auto- tai bussimatkan aikana. PIR-ilmoitus tehdään matkatavaroiden noudon yhteydessä. Neckermann Nordicin henkilökunta ei voi tehdä PIR-raporttia puolestanne.

 

LENNOLLE/LENTOASEMALLE UNOHTUNEET TAVARAT

Jos jotain unohtuu lennolle, henkilökunta jättää sen mahdollisuuksien mukaan saapuvan lentokentän Lost & Found pisteeseen tai se viedään takaisin lähtölentoaseman Lost & Found pisteeseen. Sinun on etsittävä unohtunut/kadonnut tavara joko "Lost & Found" -sivustolta  tai ottaa yhteyttä lentoyhtiöön itse ja noudatettava heidän ohjeitaan saadaksesi sen takaisin.

https://www.finavia.fi/fi/lentoasemat/helsinki-vantaa/lentoasemalla/palvelut-ja-toiminnot/loytotavarat


VALITUKSET JA REKLAMAATIOT

Reklamaatiotapauksissa ota yhteyttä Neckermannin laadunvalvontaan. Valituksen voi tehdä vain kirjallisesti ja se on tehtävä viimeistään 2 kuukauden kuluessa kotiinpaluusta. 

Jos valitus koskee lentoa esim. myöhästymisiä, peruuntuneita lentoja, lennolle pääsyn eväämistä eri syistä tai muista lentoon liittyvistä näkökohdista, lentoyhtiöön on otettava välittömästi suoraan yhteyttä, koska joillakin lentoyhtiöillä on lyhyt valitusten vastaanottoaika.

[email protected]

Lähetä soittopyyntö
075 326 54 64
Neckermann tekee sen mahdolliseksi!
footer logo
tournate logo