Soitamme teille
Nimi Sukunimi
Puhelinnumero
Sähköposti
Soittoaika

TIETOA MEISTÄ OTA YHTEYTTÄ
Tietoa hotelleista



TIETOA HOTELLEISTA

 

LUOKITUKSET

Jokaisen maan matkailuviranomainen myöntää luokitukset, jotka ilmoitetaan tähtien 1-5 lukumäärällä. Jokainen majoituspaikka hakee tätä ja sen on täytettävä tietyt kriteerit. Tähtien päätehtävä on kertoa, mitä hotellilla on tarjottavana ja että hotelli arvioidaan kokonaisuutena mm. tilojen ja varusteiden laadun sekä yleisvaikutelman perusteella.

Huomaa, että tähdet annetaan maan standardin mukaan, joista et voi vertailla maita keskenään, mutta esimerkiksi 5 tähteä on maan paras standardi. Jopa maan sisällä saattaa olla eroja saman hotellikategorian sisällä, koska hotelleilla on erilainen ulkonäkö ja muut palvelut. Hotellin sijainti ei vaikuta luokitukseen.

Yleensä saman kategorian standardi heijastuu usein hintaan.

 

Muista myös, että esimerkiksi Turkin huoneistohotelleilla ei ole virallista luokitusta ja Kreikassa standardi vaihtelee huoneistohotellien ja samaan kategoriaan kuuluvien hotellien välillä. Boutique-hotelleilla ei yleensä ole luokitusta, koska ne ovat pieniä ja niissä on pienempi huonemäärä .

 

Ohjeena voidaan käyttää alla olevia tietoja.

 

 

***** Ensiluokkainen hotelli monilla mukavuuksilla, palvelulla ja korkeatasoisella majoituksella

 

**** Parempi keskiluokka mukavuuksineen

 

*** Keskitason hotelli, joitain mukavuuksia ja palveluja

 

** Yksinkertainen standardi, toimiva, vähän tai ei lainkaan mukavuuksia

 

* Erittäin yksinkertainen standardi ja alhainen mukavuus

 

Me Neckermann Nordicilla ilmoitamme hotellin virallisen luokituksen verkkosivuillamme ja vastuullinen hotelliosastomme tarkistaa aina hotellin virallisen sertifikaatin ennen tietojen julkaisemista.

 

 

ATERIAT HOTELLISSA

Matkaan sisältyvät ateriat tulee merkitä matkavahvistukseen ja hotellin kuvaukseen.  Alla mainittu on esimerkki ja sitä voi pitää yleisenä ohjeena. Hotellin koko ja luokittelu ohjaa myös All Inclusive -valikoimaa.

 

Mannermainen aamiainen/aamiainen: voita, leipää, marmeladia, kahvia/teetä.

 

Aamiaisbuffet: Isompi aamiainen, joka sisältää esimerkiksi useita leipiä, juustoja ja muita täytteitä, kananmunia, jogurttia, hedelmiä, vihanneksia ja erilaisia marmeladeja (joskus tuorepuristettua mehua jne. tarjotaan lisämaksusta).


Puolihoito: Aamiainen ja illallinen (voidaan joskus vaihtaa lounaaksi). Illallinen, joko buffet tai kiinteä menu. Jotkut hotellit vaihtavat buffetin- ja kiinteän menun välillä vuodenajasta tai vieraiden määrästä riippuen. Juomat eivät yleensä sisälly puolihoitoon.

 

Täysihoito: Aamiainen, lounas ja illallinen. Juomat eivät yleensä sisälly täysihoitoon.

 

All Inclusive: Majoitus sisältää ateriat, paikalliset juomat ja erilaisia välipaloja hotellissa. Aamiainen, lounas ja illallinen tarjoillaan yleensä hotellin buffetravintolassa. Mitä All Inclusive käsite sisältää vaihtelee hotelleittain ja maittain. Joskus hintaan sisältyy myös käynti hotellin à la carte -ravintolassa, maksutta tai palvelumaksua vastaan, pääasiassa joissain korkeatasoisimmissa hotelleissa. All Inclusive -standardi liittyy yleensä hotellin luokitukseen; jos se on korkea All Inclusive on laajempi ja toisinpäin. Mutta on 3-4 tähden hotelleja, joissa voi olla yksinkertaisempi all-inclusive valikoima, joka sisältää vain aamiaisen , lounaan ja illallisen, jossa on 2-3 pääruokaa ja valikoima salaattia, paistoksia ja jälkiruokaa/kakkuja.

Mukana olevat juomat valmistetaan yleensä paikallisesta vodkasta, konjakista ja ginistä sekä paikallisista virvoitusjuomista. Suurimmassa osassa hotelleista maahan tuodut juomat, cocktailit, vastapuristettu mehu tai erikoiskahvit ja vastaavat eivät sisälly All Inclusive konseptiin. Juomat tarjoillaan turvallisuussyistä usein muovilaseissa allasalueella. Pullotetut juomat maksavat yleensä aina ylimääräistä kaikissa hotellin baareissa ja ruoan kanssa. Jos asut huoneistohotellissa ja sinulla on All Inclusive, oletettavasti jääkaappi ja ruoanlaittomahdollisuudet eivät ole käytettävissä. All Inclusive alkaa, kun kirjaudut hotelliin ja päättyy, kun kirjaudut hotellista ulos. All Inclusive vieraat saavat sisäänkirjautumisen yhteydessä rannekkeen, jota on käytettävä koko oleskelun ajan. Ilman ranneketta hotellilla on oikeus kieltäytyä ruoan ja juoman tarjoamisesta. Alkoholijuomien ikäraja on 18 vuotta. Sesonkiajan ulkopuolella, kun hotelleissa on vähän vieraita, ateriat voivat koostua kiinteästä menusta buffetin sijaan.

 

Ultra All Inclusive: All Inclusive, sisältäen hieman ylimääräistä. Sisältö vaihtelee hotellikohtaisesti, mutta yleensä Ultra All Inclusiveen kuuluu palveluita jotka ovat normaalisti lisämaksullisia, kuten jotkut tuontialkoholijuomat ja rajallisen huonepalvelun sekä hotellilla on yleensä suurempi valikoima à la carte -ravintoloita. Katso tiedot kunkin hotellin alta mitä kuuluu tarkalleen Ultra All Inclusive -hotelliisi.

 

Kevyitä virvoitusjuomia ei aina ole mahdollista saada hotellin All inclusive -ohjelmaan. Katso erikoisruoat kohdasta ERIKOISRUOAT & ALLERGIAT/ENNEN LÄHTÖÄ. Myös sesongin ulkopuolella, jolloin hotellien käyttöaste on alhainen, ateriat koostuvat kiinteästä menusta buffetin sijaan.

 

Huomaathan, että joissakin korkeatasoisissa hotelleissa sovelletaan pukukoodia. Pukukoodi tarkoittaa pukeutumiskoodia illallisella esimerkiksi miehillä pitkät housut ravintolassa. Kansainvälisten hotellisääntöjen mukaan ei ole sallittua tuoda omia eväitä tai juomia hotellihuoneisiin, joissain tapauksissa ei myöskään hotellialueelle. Kaikkien hyvinvoinnin kannalta on tärkeää noudattaa sääntöjä mitä hotellissa on. Jos saapuminen tai lähtö hotellille/hotellilta tapahtuu aikaisin aamulla tai vaihtoehtoisesti myöhään illalla voi sinulla jäädä väliin muutama ateria, jos olet tilannut aamiaisen, puoli- tai täysihoidon tai All Inclusiven, näistä emme hyvitä jälkeenpäin tai tee hinnanalennusta. Ateriat eivät sisälly hotellista uloskirjautumisen jälkeen.

 

SISÄÄN- JA ULOSKIRJAUTUMINEN

Saapumispäivänä sinulla ei yleensä ole pääsyä hotellihuoneeseesi ennen klo 15.00. Lähtöpäivänä uloskirjautuminen on usein klo 12.00, joskus jopa jo klo 10.00 kansainvälisen käytännön mukaan. Tämä pätee myös jos hotellilta lähdetään illalla/yöllä tai seuraavana aamuna. Jos olet lähdössä uloskirjautumisajan jälkeen, voi joissakin hotelleissa olla mahdollista maksaa ns. myöhäinen uloskirjautuminen ja pitää huone pidempään. Tämä ei ole Neckermann Nordicin hallinnassa vaan se on hotellin ja matkustajan välinen asia. Ota yhteyttä hotelliin saadaksesi lisätietoja ja tiedot lisäveloituksesta. Monissa hotelleissa on matkatavarahuone (voi olla vartioimaton), johon matkatavarat voi jättää uloskirjautuminen jälkeen. Joillakin hotelleilla voi olla käytössä myös suihkutilat. Neckermann ja hotelli eivät vastaa vieraiden matkatavaroista. Uloskirjautumisen jälkeen ateriat eivät enää ole käytettävissä. Jos olet varannut hotellihuoneen ilman lentoa, voi hotelli joskus pyytää sisäänkirjautuminen yhteydessä vakuusmaksun maksamista. Tämä veloitetaan yleensä luottokortiltasi.

 

HUONEET JA HUONEISTOHOTELLIT

Standardi voi olla yksinkertaisempi kuin mihin olemme tottuneet Suomessa ja riippuu siitä, mihin kategoriaan teit varauksen, milloin hotelli rakennettiin tai kunnostettiin. Joskus ei ole suihkuverhoa, eikä viemäri ole yhtä tehokas kuin kotimaassa. Viemäriputket ovat pienikokoisia ja useissa maissa wc-paperi täytyy laittaa wc:ssä olevaan roskakoriin. Eristykset huoneiden välillä voivat olla huonommat, jolloin kuulet naapurin melun helpommin. Joissakin huoneissa ja huoneistoissa on rajoitetut tuuletusvaihtoehdot, esimerkiksi voit tuulettaa vain terassin/parvekkeen oven kautta. Huoneiden/asuntojen koko, suunnittelu ja kalusteet voivat vaihdella saman luokituksen sisällä vaikuttamatta hintaan. Sijainti voi vaihdella, näkyvyys, auringonvalo ja mahdollisesti häiritsevä ympäristö eivät oikeuta hinnanalennukseen tai hyvitykseen. Huoneistoissa keittiö/keittonurkkaus soveltuu yleensä vain yksinkertaiseen ruoanlaittoon ja keittiövarusteita on rajoitetusti. Ei kannata odottaa että siellä on juustohöylä, perunankuorimisveitsi ja kahvinkeitin. Kulutustarvikkeet kuten puhdistusaineet, tiskiharja, wc-paperi ja tiskiliina eivät sisälly huoneistoihin. Jos huoneissa on minibaari, huomaathan että se ei ole yhtä kylmä kuin jääkaappi.

 

HUONEISTOHOTELLI

Huoneistohotelleista voi usein puuttua standardinmukaisia hotellipalveluita ja -tiloja. Vastaanotto puuttuu usein ja siellä missä se onkin voi henkilökunta olla paikalla vain muutaman tunnin päivässä. Minikeittiö on tarkoitettu vain yksinkertaisempaan ruoanlaittoon. Astianpesuaine, tiskirätti ja tiskipyyhe eivät sisälly varusteisiin ja harvoin löytyy juustohöylä, kahvinkeitin, vispilät, perunankuorijat jne. Joissakin huoneistohotelleissa käytetään kaasua ruoanlaittoon ja kuuman veden lämmittämiseen. Huoneistohotellia ei aina ole varustettu erillisellä ruokailutilalla tai erillisillä olohuoneen kalusteilla. Jos ruokailualue on luvattu, voi se olla myös parvekkeella tai terassilla. Vaatekaappitilaa on usein rajoitetusti. Vuodesohvat ovat yleisiä. Yhden huoneen huoneistot tai studiot ovat usein kooltaan pieniä ja koostuvat yhdistelmästä makuuhuone ja olohuone, joskus vain tavallinen hotellihuone minikeittiöllä. Kahden huoneen huoneistot koostuvat yleensä makuuhuoneesta, jossa on kaksi tavallista sänkyä, sekä yhdistetystä makuuhuoneesta ja olohuoneesta minikeittiöllä. Kolmen huoneen huoneistoissa on usein kaksi erillistä makuuhuonetta, joissa on kaksi vuodetta molemmissa makuuhuoneissa ja olohuone, jossa minikeittiö ja lisävuoteet. Huonestandardi, asettelu ja sisustus voivat vaihdella. Jotkut asunnot ovat yksityisomistuksessa ja voivat vaihdella kooltaan, kalusteiltaan ja varusteiltaan muista.

 

SÄNGYT/LISÄSÄNKY/VAUVANSÄNKY

Sänkyjen standardit eivät yleensä ole kuten Suomessa. Peittoja ei useimmiten ole lainkaan vaan tilalla on lakana tai pikee, etkä voi tietää etukäteen saatko pehmeämmän tai kovemman sängyn. Sängyt voivat olla lyhyempiä kuin kaksi metriä ja parisängyksi lasketaan 120–160 cm kokoiset sängyt yhteisellä patjalla ja tupla petivaatteilla. On myös mahdollista, että kahden hengen huoneissa on kaksi sänkyä: queensize 140–160 cm tai kingsize 180 Jos enemmän kuin kaksi henkilöä jakaa nämä huoneet, he jakavat myös olemassa olevat vuoteet, jolloin vuoteiden lasketaan riittävän neljälle hengelle.  Lisävuode ei ole tavallinen sänky. Se on yksinkertaisempi, eikä se ole niin mukava kuin normaali sänky. Lisäsänky voi olla esim. kokoontaitettava lisävuode, vuodesohva, kerrossänky tai nojatuoli. Usein ne ovat lyhyempiä ja kapeampia kuin tavalliset sängyt ja voidaan joskus kiinnittää seinään. Voit joutua myös petaamaan sänkysi, tai sänky voi viedä tilaa huoneesta ja saa sen tuntumaan ahtaalta. Vauvansänkyä on pyydettävä, koska niitä on saatavilla rajoitettu määrä, ei saatavuutta voida varmasti luvata. Joskus ei ole mahdollista saada lisävuoteita tai vauvansänkyjä huoneeseen. Viranomaiset valvovat vuoteiden kokonaismäärää huoneissa.

 

PARVEKE/TERASSI/RANSKALAINEN PARVEKE/NÄKYMÄ

Hotellin kuvauksessa on kirjoitettu, onko huoneessa/asunnossa parveke tai terassi ja millainen näkymä. Ranskalainen parveke on enemmänkin tuuletusikkuna, kun paikka, jossa voi viettää aikaa. Parveke/ terassi ei aina ole kooltaan mukautettu tai kalustettu huoneeseen/huoneistoon mahtuvien asukkaiden lukumäärän mukaan. Verkkosivustolle on kirjoitettu mahdollisuudesta erikoisnäkymän varaamiseen, ja se on myös mainittava matkavahvistuksessa.  Useimmat hotellit veloittavat lisämaksun huoneista jotka ovat uima-allasalueelle, merelle jne. päin. Tämä ei tarkoita, että sinulla on suora näkymä uima-altaalle tai merelle, vaan sitä että huone on hotellin sillä sivulla, jossa on esim. puutarha, joskus näkymä voi myös olla puiden peittämä. Huone ympäristöön päin tarkoittaa, että huone voi olla päin mitä tahansa hotellin ympäristössä, esim. toiseen rakennukseen tai parkkipaikkaan. Joillakin parvekkeilla on korkeat katetut kaiteet, jotka voivat peittää näkymän istuessasi.

 

INTERNET/Wi-Fi

Monet hotellit tarjoavat internet-yhteyden eri paikoissa, mm. vain vastaanotossa tai yleisissä tiloissa tai kaikkialla hotellissa. Tämä voi olla ilmaista tai maksullista. Hyvä asia pitää mielessä, yhteys vaihtelee nopeudeltaan eikä ole yhtä luotettava kuin Suomessa. Minkä vuoksi emme voi koskaan taata täyttä pääsyä Internetiin. Lyhyemmät ja muutaman tunnin keskeytykset ovat yleisiä ja monet hotellit eivät myöskään anna sinun muodostaa yhteyttä VPN-verkkoon tai vastaavaan, koska niiden yhteydet on estetty. Hotellin Wi-Fi on pääasiassa sähköposti, Facebook jne, eikä se usein toimi tarpeeksi hyvin suoratoistoon, elokuvien lataamiseen tai työskentelyyn. Wi-Fi on usein sitä hitaampi mitä useampi ihminen on yhteydessä samaan aikaan.

 

SIIVOUS

Useimmat hotellit käyttävät yksinkertaisempaa siivousta, mikä tarkoittaa kylpyhuoneiden siivoamista, pöytäpintojen pyyhkimistä, roskakorien tyhjennys ja sänkyjen petaamista. Tämä tapahtuu yleensä 2 kertaa viikossa, mutta joskus myös  useammin hotelleissa, joilla on korkeampi luokittelu. Puhtaat lakanat ja pyyhkeet vaihdetaan yleensä 2 kertaa viikossa, ja lasketaan niin, että sinulla on puhtaat tulopäivänä. Siivous voi tapahtua aamulla tai iltapäivällä ja jos laitat kyltin oveen tai et päästä siivoojaa sisään, he tulevat takaisin vasta seuraavana siivouspäivänä.  Jos sinulla on varattuna pitkä loma lakanoiden ja pyyhkeiden vaihto tapahtuu kerran viikossa. Hotellistandardista riippumatta pyyhkeet voivat olla pieniä ja niitä on rajoitettu määrä. Siivous ei sisälly huoneistohotelleihin.

 

HILJAINEN JA KIIREINEN SESONKIAIKA

Sesonkiajan ulkopuolella kiireiset kohteet ovat hiljaisia ja sesonkiaikana toimintaa voi kasvaa jopa hiljaisissa kohteissa. Myös koulujen loma-aikoina ja yleisinä vapaapäivinä voi olla enemmän toimintaa, vaikka ajanjakso olisi sesonkiajan ulkopuolelle. Sesonkiaikana on paljon toimintaa, ravintolat ja baarit ovat auki – kaikkialla tapahtuu. Hotelleilla voi olla tungosta ja palvelu voi olla hidasta. Hiljaisen sesongin aikana jotkin ravintolat ja laitokset voivat olla kiinni. Retket voidaan perua huonon sään tai liian vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Joillakin aktiviteeteilla, monilla palveluilla, kuten ravintolat, uima-altaat jne., voi olla kauden alussa ja lopussa kun hotellilla ei ole paljoa vieraita, rajoitettuja aukioloaikoja, tai ne voivat olla kokonaan kiinni. On myös mahdollista, että sesonkiajan ulkopuolella, kun hotellien käyttöaste on alhainen, ateriat koostuvat kiinteästä menusta buffetin sijaan.

 

UUSI HOTELLI

Kun hotelli on hiljattain rakennettu tai vasta avattu, toimituksissa voi olla viivästyksiä tai teknisiä vikoja voi tulla vastaan. Hotellin auettua voi olla vähäisiä toimintahäiriöitä, ja kaikki laitteet eivät välttämättä ole täysin paikoillaan. Hiljattain rakennetussa hotellissa voi olla useita pieniä puutteita. Näitä hotelleita voi saada joskus alennuksella, koska kaikki ei mene ihan niin kuin pitäisi.

 

ETÄISYYDET HOTELLIN SISÄLTÄ

Jotkut hotellit koostuvat useista rakennuksista, mikä voi tarkoittaa, että asut kaukana hotellista vastaanotosta, ravintolasta, uima-altaasta jne. On myös todella suuria hotellitiloja, suurella maa-alueella, jolloin rantaan voi olla vähän kävelyä huolimatta merkinnästä 0 m. Tämä johtuu siitä, että hotellin omistama maa-alue kulkee aivan rannan vieressä.

 

ERILAISTA KUIN KOTONA

Neckermannin matkat suuntautuvat maihin, jotka poikkeavat kulttuuriltaan ja ympäristöltään omastamme merkittävästi. Useimmiten erilaisiksi havaittuja ovat ruokailutottumukset, hotellistandardit, viestintä, infrastruktuuri ja erilaiset elämäntavat. Sängyistä puuttuu yleensä petauspatja. Suomalaisia peittoja löytyy harvoin ja sängyissä on yleensä vain lakanat ja joskus myös viltit.

 

TERVEYS JA TURVALLISUUS

Standardit ja määräykset vaihtelevat maittain, eivätkä ne aine ole yhtä korkealla tasolla kuin mitä Suomessa olemme tottuneet. Edellytämme, että kaikki hotellimme noudattavat voimassa olevia terveys-, turvallisuus- ja palomääräykset. Saapuessasi hotelliin sinun tulee selvittää paloturvallisuusohjeet ja hätäuloskäynnin sijainti. Lasten turvallisuustaso ei ole samaa tasoa kuin Suomessa. Bakteerikanta on erilainen ja lomasi voi mennä pilalle esimerkiksi vatsataudin vuoksi. Hotellin ruoka ei ole useinkaan syynä vatsatautiin. Hotellin tilat uima-altaat ja elintarvikkeet testataan säännöllisesti, monissa tapauksissa ulkopuolisten yritysten toimesta. Isommissa hotelleissa ravintola -ja keittiöhenkilökuntaa koulutetaan yleensä säännöllisesti hygieniaan. Yleinen vatsasairauden syy on virukset. Yksi ihminen voi tartuttaa suuren määrän muita matkan aikana. Jotta saadaan tietää mitä virusta kannat, näytteenotto yleensä tarvitaan. Mutta silloinkin on vaikea tietää, mistä olet viruksen saanut. Ole tarkka käsihygienian kanssa.

 

UIMA-ALLAS, KUNTOSALI, TENNISKENTTÄ JA MUUT PALVELUT

Uima-altaat ovat pääsääntöisesti auki aamusta iltaan esimerkiksi 08.00–19.00 osittain turvallisuuden vuoksi ja osittain koska uima-allas siivotaan yöllä. Joskus altaat voidaan tyhjentää / sulkea suursiivouksen vuoksi. Lastenallas voi joskus olla erillinen osa pääallasta tai kokonaan erikseen pääaltaasta. Jos hotellissa on lämmitetty ulkouima-allas, se mainitaan hotellin kuvauksessa. Lämpötila lämmitetyssä altaassa on yleensä noin 22 astetta. Uima-altaan lämmitysjärjestelmä voi olla aurinkopaneelilla tai sähköllä toimiva, eikä se yleensä ole käynnissä yöllä, minkä vuoksi uima-altaissa voi olla kylmempää aamusta. Sisäaltaat voidaan lämmittää vain tiettyinä aikoina, esim. talviaikaan. Useimmissa hotelleissa ruokaa ja juomaa ei saa tuoda uima-altaalle hygieniasyistä. Aurinkotuolien määrä allasalueella on rajallinen, eikä vastaa hotellissa majoittuvien vieraiden määrää. Aurinkotuoleja ei saa varata. Uimapuvuissa voi olla erilaisia sääntöjä esim. burkhan käyttökielto tai että ei saa olla ilman bikiniyläosaa. Hotelleissa, joissa on kuntosali, laitteita voi olla rajoitetusti ja ne voivat olla yksinkertaisia. Hotellin tennis-, petankki- ja minigolfkentät voivat olla maksullisia ja niiden taso vaihtelee.

 

SAVUTON HOTELLI

Useimmissa hotelleissa on nykyään jonkinlainen tupakointikielto. Voi olla, että tupakointi on sallittua vain määrätyillä paikoilla mutta useimmiten parvekkeella/terassilla saa tupakoida. Tupakointikielto koskee myös sähkösavukkeita. Tupakointi sisätiloissa on usein kiellettyä, sekä huoneessa/huoneistossa ja hotellin yleisissä tiloissa kuten vastaanotossa ja kaikissa ravintoloissa. Tupakointi voi olla kielletty myös hotellin julkisissa ulkotiloissa kuten allasalueella tai ranta-alueella. Pyydämme että otathan tämän huomioon ja noudatat hotellin sääntöjä.

 

ARVOTAVARAT JA RAHA

Useimmissa hotellihuoneissa on tallelokeroita vuokrattavissa arvoesineitä, kuten rahaa ja passeja jne. varten. Joskus nämä sijaitsevat vastaanotossa. Me ja useimmat vakuutusyhtiöt suosittelevat aina, että vuokraat tallelokeron etkä jätä arvoesineitäsi näkyville huoneessa/huoneistossa. Huomaathan, sopimus on vieraan ja hotellin välinen, Neckermann Nordic ei ole vastuussa kassakaapin vahingoista, murtautumisesta tai varkaudesta.

 

LÄMPÖ, VESI, ILMASTOINTI, SÄHKÖ

Verkkosivuillemme hotellin kuvaus kohtaan on kirjoitettu, jos hotellissa on ilmastointi ja onko se ilmainen vai maksullinen. Jos se maksaa ylimääräistä, maksat suoraan hotellille. Huoneissa/ huoneistoissa on erilaisia ilmastointeja.

Erillinen/jaettu ilmastointi, hallitset itse aikaa ja asteiden määrää. Toimii yleensä vain huoneessa ollessasi, ja sammuu jos parvekkeen ovi on auki.

Keskusilmastointi, hotelli ohjaa aikaa, milloin se on päällä ja kuinka monta tuntia riippuen säästä ja lämpötiloista. Kytkeytyy päälle myös silloin, kun et ole huoneessa. Huoneessa/huoneistossa on yleensä yksi ilmastointilaite, vaikka huone/huoneisto koostuisikin useita huoneita. Jos niitä on useampia, on tavallista, että joudut maksamaan molemmista, eli et voi käyttää molempia ja maksaa vain yhdestä. Ilmastointijärjestelmiä on useita kuten niiden kapasiteetit ja melutasot, eivätkä ne aina ole hallittavissa. Jos ilmastointi ei toimi kuten pitää, on siitä ilmoitettava suoraan hotellille. Yksikään ilmastointilaite ei ole täysin äänetön, joidenkin ääni on jopa häiritsevää. Mitä tulee hotellihuoneen lämmittämiseen, esim. Marraskuusta maaliskuuhun, ilmastointi on käytössä käänteisenä. Toisin sanoen nostat lämpöä laskemisen sijaan. Hotelleissä ei ole lämmitystä, tällöin hotelli tarjoaa ylimääräisiä peittoja. Hyvä idea on ottaa mukaan lämmin pyjama. Joskus lainattavissa on myös sähköpattereita. Kuuma vesi lämmitetään usein käyttämällä kattojen aurinkosähköjärjestelmää. Kylmä tai kuuma vesi voi loppua tilapäisesti tai vedenpaine voi olla huono vuorokauden aikoina, jolloin useat vieraat käyvät suihkussa. Valtio voi päättää myös veden säännöstelystä, tämä ei ole Neckermannin hallinnassa. Sähkö saattaa joissain tilanteissa olla ylikuormitettua, minkä vuoksi voi tulla sähkökatkoja. Joissain hotelleissa on generaattorit sähkökatkojen varalta. Mutta yleensä käytössä vain välttämättömyyksiä kuten keittiö, vastaanotto ja valaistus varten. On tavallista, että ilmastointi ei toimi generaattorin käydessä.

 

HOTELLIHUONEEN/HUONEISTOHOTELLIN KÄYTTÖ

Jos et kirjaudu sisään hotelli-/huoneistohotelliin saapuessasi etkä ole sopinut asiasta mitään muuta, hotellivaraus peruuntuu. Et voi luovuttaa huonetta/huoneistoa kenellekään muulle kuin lipussa oleville.

 

MÄÄRITTELEMÄTÖN LOMA / ÄKKILÄHTÖ

Joskus myydään niin sanottuja määrittelemättömiä tai äkkilähtö matkoja. Näillä voi olla joskus halvempi hinta. Näillä matkoilla majoitus on määrittelemätön eikä sitä voida vahvistaa ennen lähtöä. Alennukset eivät koske näitä hintoja. Majoitus voi olla Neckermannin normaalin hotelliohjelman mukainen tai hotelli joka ei normaalisti ole käytettävissä, kaikissa kohteissa. Majoitus määritellään saapumisen yhteydessä määränpääkohteen lentokentällä. Et voi asettaa samoja vaatimuksia kuin ostaessasi säännöllistä/määrättyä matkaa ja majoitus voi olla hyvin yksinkertaista usein hotelleissa, joka ei kuulu Neckermannin vakituiseen hotelliohjelmistoon. Samaan hotelliin voit saada enintään neljän hengen matkaseurueen, joiden on oltava samassa varauksessa. Saat oman wc:n ja suihkun. Varatessasi erilliset matkat, voit saada eri hotellit ja kohteet. Majoitus tapahtuu tavallisissa vuoteissa ja lisävuoteissa, jos niitä on enemmän kuin 2. Emme voi antaa takuuta, että hotellissa on ilmastointia, uima-allasta tai muita palveluita. Rakennustyöt, liikenne, läheiset ravintolat, diskot, jne.  voivat olla häiriöksi. Lisäksi bussikuljetus ei aina kulje hotellille asti. Oppaat ovat tavoitettavissa puhelinpalvelun kautta. Hotelli/huoneisto voi vaihdella oleskelun aikana (joskus enemmän kuin kerran ja jopa lyhyellä varoitusajalla), ja näissä tapauksissa tarjotaan kuljetusvaihtoehto. Jos se ei sovi olet itse vastuussa kuljetuksesta. Ateriat ja siivous eivät yleensä sisälly hintaan, joskus käy kuitenkin niin, että Neckermann Nordic myy määrittelemätön All Inclusive, tällöin tämä on kirjoitettava lippuun. Näihin hotelleihin kuuluu yksinkertainen All Inclusive. Jos muutat matkanjärjestelyitä matkan alettua, olet velvollinen ilmoittamaan tästä Neckermann Nordicille. Muista, että määrittelemätön majoitus tulee valita vain, jos tyydyt yksinkertaiseen majoitukseen jossain kohteemme yksinkertaisimmissa hotelleissa. Jos haluat tietää majoituksen etukäteen, tai haluat ennakkotietoa, suosittelemme varaamaan määritellyn majoituksen. Liikuntarajoitteisten tai erityistarpeita omaavien matkustajien sekä lasten kanssa matkustavien kannattaa valitse tietty matka. Jos haluat vaihtaa parempaan hotelliin paikan päällä, se voidaan järjestää saatavuuden mukaan maksamalla erotus, hallintomaksu sekä peruutuskulut, katso osio nimeltä hotellin vaihto. Huomaa, että ei ole takeita siitä, että muita hotelleja on saatavilla. Voit ostaa kuljetuksen määrittelemättömän matkan lisäksi.

 

Lähetä soittopyyntö
075 326 54 64
Neckermann tekee sen mahdolliseksi!
footer logo
tournate logo