Soitamme teille
Nimi Sukunimi
Puhelinnumero
Sähköposti
Soittoaika

TIETOA MEISTÄ OTA YHTEYTTÄ
Kohteessa



ETÄISYYDET

Hotellin kuvauksessa on joskus tietoa etäisyydestä mm. paikalliseen keskustaan. Tämä  tarkoittaa lähintä paikkaa, josta löydät kauppoja ja ravintoloita.


PARVEKE/TERASSI

Parvekkeet, maakerroksen parvekkeet ja terassit eivät aina ole mitoitettuja ja kalustettuja huoneessa/huoneistohotellissa asuvien ihmisten lukumäärän mukaan. Joillakin parvekkeilla on korkeat katetut kaiteet, jotka voivat peittää näkymän istuessasi. Jotkut parvekkeet eivät ole lapsiystävällisiä matalien kaiteiden ja rakojen vuoksi.


HOTELLIN VAIHTO

Jos haluat vaihtaa hotellia kohteessa eri syistä, joudut maksamaan hallinnollisen kulun sekä uuden hotellin hinnan. Jos valitset halvemman ja mahdollisesti alemmasta luokituksesta olevan hotellin kuin alkuperäinen hotelli, et saa hyvitystä erosta. Hallinnollinen hinta sisältää muun muassa alkuperäisen hotellin peruutuskulut. Hotellin vaihtamiseen liittyvät kuljetuskustannukset tulee hoitaa itse.


ELÄIMET, HYTTYSET JA ÖTÖKÄT

Hyönteiset ja pienet eläimet, kuten hyttyset, kärpäset, muurahaiset, torakat jne. ovat osa maata. Niitä esiintyy hotellissa niiden standardista riippumatta. Jos olet esim. herkkä hyttysten/ hyönteisten puremille voit ostaa tehokkaita hyttyskarkotteita apteekeista, ruokakaupoista tai tuoda mukanasi kotimaasta. Ota yhteyttä hotellin henkilökuntaan tai matkanjärjestäjään, jos sinua häiritsevät hotellissasi olevat hyönteiset, niin he voivat auttaa sinua. Useimmissa kohteissa on kulkueläimiä, kuten kissoja ja koiria. Myös kukonlaulu voidaan kokea häiritseväksi. Mikään näistä aiheutunut epämukavuuden tunne ei kuitenkaan ole perustelu korvaukseen.


YHDEN HENGEN HUONE

Yhden hengen huoneiden koko, laatu ja sijainti voivat joskus olla pienempiä/huonompia kuin standard-huoneilla. Huoneessa voi olla yhden hengen vuode tai parivuode. Yleensä yhden hengen huoneita hotelleilla ei ole joten näin ollen majoittuessa kahden hengen huoneeseen yksin - yksin matkustaville matkustajille lisätään lisämaksu ”tyhjästä sängystä” eli yhden hengen huoneen lisämaksu.


LISÄVUOTEET

Lisävuode ei ole tavallinen sänky, vaan kokoontaitettava sänky, vuodesohva tai nojatuoli josta saa yhden hengen vuoteen. Lisävuode on normaalisti sekä kapeampi että lyhyempi kuin tavallinen sänky eikä myöskään samaa mukavuustasoa. Huone voi tuntua kapealta ylimääräisen sängyn viedessä tilaa. Joskus lisävuoteessa nukkuville tarjotaan alennusta. Tämä ei koske määrittelemätöntä majoitusta tai jo alennettuja matkoja. Joissakin hotellihuoneissa lisävuode on tarkoitettu vain tiettyyn ikään asti. 


PALVELU KOHTEESSA

Pakettimatkoilla meillä on henkilökuntaa monissa kohteissamme. Älä epäröi ottaa yhteyttä henkilökuntaamme paikan päällä saadaksesi neuvoja ja tietoja. Heidät tavoittaa palvelupuhelimen kautta, ja he vierailevat myös joissakin hotelleissa. Palvelupuhelimen puhelinnumero löytyy ennen lähtöä lähetetyistä tiedoista. Puhelin on avoinna 24/7 mutta ilta- ja yöaikaan  (18- 09.00) numero on ainoastaan sellaisille hätätapauksille jotka ei voi odottaa aamuun asti. Henkilökuntamme puhuu englantia, osa heistä myös skandinaavisia kieliä tai suomea. Kuitenkin esim. kuljetuksissa paikallinen henkilökunta avustaa meitä, heillä englannin kielen taito voi olla hieman heikompi.


Reittilentomatkoilla, ns. dynaamisilla matkoilla, ei ole opaspalvelua ja ongelmatilanteissa kannattaa ottaa yhteyttä puhelinpalveluumme tai ennen lähtöä saamaasi puhelinnumeroon.


VALITUKSET

Jos matkan aikana koet, että jokin ei toimi tai täytä odotuksia, ota meihin välittömästi yhteyttä kohteessa, jotta meillä on mahdollisuus korjata vika. Pakettimatkoilla henkilökuntamme on tavoitettavissa joissakin hotelleissa ja aina puhelimitse. Reittilentojen matkoilla tulee noudattaa ennen lähtöä saamianne ohjeita yhteyshenkilön ja puhelinnumeron tai sähköpostin osalta.

Jos ongelmia ja virheitä ei voi ratkaista kohteessa, sinulla on palattuasi mahdollisuus reklamoida asiasta kirjallisesti (sähköpostitse) viimeistään 2 kk kuluttua kotiinpaluusta. Jos valitus koskee itse lentoa, ota yhteyttä suoraan lentoyhtiöön riippumatta siitä, matkustatko tilauslennoilla vai reittilennoilla. Katso valituksia koskevat matkaehdot.


KIELI

Useissa kohteissa englannilla pärjää hyvin. Mutta on myös kohteita, joissa sitä ei hallita. Kannattaa muistaa, että esimerkiksi hotelleissa on paljon vieraita eri kansallisuuksista ja siksi tarvitaan eri kielitaitoa omaavaa henkilökuntaa. Henkilökuntaa ei ole mahdollista pyytää osaamaan äidinkielensä lisäksi kuin yhtä ylimääräistä kieltä. Voit kohdata heitä, jotka eivät puhu englantia toisena kielenään. Mutta voit aina pyytää englantia puhuvan henkilökunnan paikalle, tai kysyä milloin hän on käytettävissä. Yleensä käyttämissämme hotelleissa muutama henkilökunnasta puhuu englantia.


OSTOKSET & MATKASUOSITUKSET

Neckermann Nordicilla ei ole vastuuta kokemistasi asioista, palveluista, tuotteista ja palveluista erilaisissa myymälöissä. Neckermann Nordic ei myöskään voi auttaa kommunikoimaan matkustajan puolesta suositelluista liikkeistämme ostettujen tuotteiden mahdollisissa korjauksissa tai mahdollisten väärinkäsitysten selvittämisessä ostojen yhteydessä. Matkustaja on vastuussa tullimääräysten noudattamisesta. Neckermann Nordic ei myöskään ole vastuussa matkustajan tuomista tavaroista tai tuotteista määränpäähän tai viemisestä kotiin. Neckermann Nordicin mainitsemat matkavinkit kohteistamme tai kolmannen osapuolen kauppiaat ja/tai organisaatiot matkakohteissa eivät sisälly Neckermann Nordicin ohjelmiin tai matkatuotteisiin. Neckermann Nordic ei ota vastuuta laadusta tai toteutuksesta eikä anna takuuta näille. Neckermann Nordic antaa ainoastaan matkavinkkejä.


RANNAT

Ota aina selvää, mitkä säännöt on voimassa vierailemallasi rannalla, ja huomioi varoitusliput! Rannoilla voi olla vedenalaisia virtauksia, merisiilejä sekä meduusoja. Ajoittain monilta rannoilta löytyy myös merilevää. Suuret vuorovesierot ja tuulinen sää voivat vaikuttaa rannalla uimisen olosuhteisiin.


SAIRASTUMINEN JA TAPATURMAT

Jos sairastut tai kohtaat odottamattoman tapahtuman, voit ottaa yhteyttä henkilökuntaamme paikan päällä puhelimitse 24 tuntia vuorokaudessa. Varkauden, sairauden tai tapaturman sattuessa, henkilökuntamme auttaa sinua saamaan yhteyden lääkäriin/sairaanhoitoon/poliisiin. Matkan aikana sairastuneen sairauden korvaamisesta säätelee henkilökohtainen matkustajavakuutusyhtiö. Siksi on tärkeää, että olet tarkistanut vakuutusturvasi ennen matkalle lähtöä.  Jos mahdollista vuokraa aina hotellilta tallelokero. Mikäli lompakkosi katoaa muista sulkea kadonneet luottokortit. Poliisi-ilmoitus on tehtävä paikan päällä, jos sinut ryöstetään tai jotain muuta tapahtuu. Hyvä vinkki on pitää aina kopio passista mukana. Jos haluat hakea korvausta joltakin vakuutusyhtiöltä, sinun on hankittava vaaditut korvausasiakirjat kohteessa, esimerkiksi todistukset lääkäriltä/poliisilta ja kuitit kuluista kuten lääkkeistä. Neckermann Nordic ei voi toimittaa tai pyytää lääkärintodistuksia tai muita todistuksia, kun olet palannut kotiin.


HÄIRIÖT JA MELU

Monet hotellit sijaitsevat suosituissa turistikohteissa tai kaupungeissa, joissa on 24 tunnin läpikulkuliikenne. Suurimmassa osassa kohteista on myös runsaasti päivä- ja iltaviihdettä, kuten ravintoloita, diskoja ja paikallista elämää. Eläinten, kuten kukon kiekuminen ja koiran haukkuminen voivat häiritä tiettyinä aikoina päivästä. Islamin uskoisissa maissa moskeijat kuuluvat maan kulttuuriin ja niiden rukouskutsut monta kertaa päivässä kuuluvat enemmän tai vähemmän useimmissa hotelleissa. Sesonkiaikana, kansainvälisten lomien ja koulujen loma-aikoina voi olla enemmän naurua ja melua altailla. Kovaa musiikkia, liikenteen melua ja muuta melua hotellin ulkopuolella valvovat paikalliset viranomaiset. Hotelli tai Neckermann Nordic eivät voi hallita niitä, mutta kaikki osapuolet tekevät kaiken mahdollisen vähentääkseen epämukavuutta. Jos haluat asua hiljaisessa, rauhallisessa ympäristössä, sinun kannattaa valita hotelli, joka sijaitsee kaupunkialueen ulkopuolella ja jonka tiedoissa on mainittu hotellin olevan hiljaisempi.  On väistämätöntä, että hotellin päivittäisessä toiminnassa esiintyy tiettyjä melulähteitä, kuten esim. hisseistä, ilmastointilaitteista, siivoushenkilöstöstä, puutarhanhoidosta sekä roskien keräyksestä ja ympäri vuorokauden tapahtuvista tuotetoimituksista. Kansainvälisen käytännön mukaan hiljaisuus hotellilla on kello 24.00 jälkeen, jotta kaikki voivat nauttia olostaan, mutta valitettavasti joskus esiintyy muiden hotellivieraiden aiheuttamia häiriöitä. Jos muut vieraat häiritsevät sinua, ota ensin yhteyttä hotelliin, jos tämä ei auta ota yhteyttä kohteen Neckermann Nordicin henkilökuntaan. Jotta hotelli toimisi, pitää esim altaiden ja muiden tilojen toimintaa, korjauksia ja huoltoja tehdä säännöllisin väliajoin. Ne voidaan siksi sulkea ilman ennakkoilmoitusta.


RETKET

Ostaessasi retkiä on ne parasta ostaa Neckermann Nordicin kautta paikan päällä kohteessa. Varmistamme aina, että meidän tai kumppaneidemme järjestämillä retkillä on tarvittavat vakuutukset ja luvat. Monet retket ja järjestelyt vaativat tietyn vähimmäis- tai enimmäismäärän osallistujia toteutuakseen. Retken tyypin mukaan tiedot ovat pääosin englanniksi, joskus myös suomeksi. Monissa maissa vain paikalliset lisensoidut oppaat saavat johtaa retkiä. Jos suomalainen opas on mukana kielen vuoksi retkellä, on lisensoitu opas silti mukana ja vastuussa retkestä. Jotkut retkistä ovat vain kuljetus retkikohteeseen, johon bussi voi kuljettaa vieraan ilman opasta (esimerkkiksi vesipuistot) missä on oma henkilökunta. Tiedot näistä saat ostaessasi retken. Nouto retkille ei aina ole hotellistasi, vaan sinun pitää siirtyä noutopaikkaan omalla kustannuksellasi omatoimisesti. Jos sairastut etkä voi osallistua retkelle, 24 tunnin sisällä lähtevät retket korvataan ainoastaan lääkärintodistuksella. Pidätämme oikeuden tehdä muutoksia esitettyyn retkiohjelmaan! Muista, että retkiohjelma voi olla rajoitettu sesonkiajan ulkopuolella ja sääolosuhteiden vuoksi.


KOTIMATKA

Päivää ennen kotimatkaa saat kuljetuksen aikataulut. Lähtöajan selville saaminen riippuu kohteesta. Lähtöajat voivat olla saatavilla vastaanotosta, sähköpostitse, QR-koodilla tai sovelluksella. Henkilökuntamme ilmoittaa sinulle saapumisen yhteydessä, miten kussakin kohteessa tiedot lähdöstä ovat saatavilla. Sinun täytyy olla lentokentällä noin 2–3 tuntia ennen lähtöä. Huone/huoneisto voidaan yleensä pitää lähtöpäivänä klo 12 asti, mutta joissain hotelleissa jopa klo 10. Vaikka lennon lähtöaika olisi illalla/yöllä huoneen luovutus on klo 12.00. Aina voi kuitenkin tarkistaa hotellilta onko myöhäinen uloskirjautuminen mahdollista ja mihin hintaan. Hotelli ja Neckermann Nordic eivät ole vastuussa herättämisestä lähdettäessä.  Passit, matkustusasiakirjat ja muut asiat tulee noutaa vastaanotosta hyvissä ajoin ennen lähtöä, mieluiten jo edellisenä iltana, jos lähtö tapahtuu yöllä tai aikaisin aamulla. Pelkän lennon ostaneiden vieraiden on otettava yhteyttä Neckermann Nordicin henkilökuntaan vähintään 24 tuntia ennen paluumatkaa varmistaakseen lähtöaikansa. Muista myös pitää matkapuhelimesi päällä, jotta puhelimitse tai tekstiviestitse tulevat tärkeät viestit ennen matkaa ja matkan aikana tavoittavat sinut.


HISTORIALLISET ESINEET

Kivien, simpukoiden tai vastaavien vieminen pois Turkista on kiellettyä, koska ei tiedetä ovatko ne historiallisia esineitä. Merestä löytyy monia historiallisia esineitä. Koska historiallisten monumenttien joukossa vaeltelu on mahdollista, kaikille kiville, simpukoille ja hiekalle on asetettu nollatoleranssi. Kaikki matkatavarat röntgenkuvataan lentokentällä ennen lähtöä ja jos kiviä tai muita historiallisesti arvokkaita esineitä löytyy matkatavaroista, voi se johtaa vankeusrangaistukseen.


KULJETUS

Kun varaat kuljetuksen kauttamme Neckermann Nordicilta, sinun ei tarvitse itse seurata lentojen muutoksia. Meillä ja yhteistyökumppaneillamme on kokemusta alueen liikenteestä ja voimme suunnitella lähtöajat varmistaaksemme, että pääset lentokentälle ajoissa. Lisäksi henkilökuntamme sekä yhteistyökumppanimme seuraavat aina lentojen saapumista tai lähtemistä ja sovittavat ajat sen mukaan.

Kuljetukset hotellin ja lentokentän välillä eivät sisälly matkan hintaan, mutta voit varata ne lisämaksusta.

 

YKSITYISKULJETUS

Yksityiskuljetus tarkoittaa, että sinulla ja seurueellasi on suora kuljetus lentokentältä hotellille.

Matkatavarahallin ulkopuolella odottaa kuljettaja, joka pitelee kylttiä päävaraajan nimellä ja ohjaa teidät kuljetukselle.

Kuljetus koskee vain varauksessanne olevia ja yhtä matkalaukkua per henkilö.

Golfmatkustajien tulee ottaa yhteyttä henkilökuntaamme varatakseen kuljetuksen, jos varaus sisältää myös golfbagin.

**Kuljetuksen max. henkilömäärä maittain ja kohteittain:

Espanja: Barcelona & Mallorca 7 henkilöä, Gran Canaria & Teneriffa: 8 henkilöä, Kreikka: Hania 7 henkilöä, Rhodos: 8 henkilöä, Turkki: Antalya 12 henkilöä, Egypti: Hurgada 6 henkilöä.

 

BUSSIKULJETUS

Bussi lähtee lentokentältä mahdollisimman pian saapumisen jälkeen n. 50-60 minuuttia koneen laskeutumisen jälkeen. Jos myöhästyt lentokentällä, jonkun seurueesta on mentävä ulos tuloaulasta ja ilmoitettava, että olette myöhässä. Meillä on lentokentällä henkilökuntaa, joka ottaa vastaan saapuvat matkustajat ja ohjaa oikealle bussille. He ovat englanninkielisiä ja busseissamme on joko englanninkielinen opas, paikallinen opas tai vain kuljettaja. Tämä koskee sekä tulo- että lähtöbusseja. Kuljetus voi tapahtua isolla, keskikokoisella tai pienellä minibussilla tai taksilla, joten sinun on varauduttava siihen, että se voi olla mikä tahansa näistä. Jos olet varannut vain lennot, sinut ohjataan tiettyyn lähtö- ja noutopaikkaan määränpäässä.

 

TÄRKEÄÄ KOSKIEN KAIKKIA KULJETUKSIA

Matkatavaroiden saaminen bussiin ja sieltä pois on aina matkustajan omalla vastuulla. Jos unohdat jotain bussiin, otamme yhteyttä bussiyhtiöön kysyäksemme unohdettuja tavaroita, mutta muistathan, että bussi jatkaa pääsääntöisesti suoraan liikenteeseen uusien vieraiden kanssa eikä unohdettujen tavaroiden löytämisestä ole takuuta. Jos vastoin odotuksia otat väärän laukun bussista poistuessasi, olet vastuussa sen toimittamisesta oikealle omistajalle ja vastaat mahdollisista siihen liittyvistä kustannuksista.

 

Bussi ei aina voi ajaa hotellille asti ja voit joutua vaihtamaan minibussiin tai kävelemään lyhyen matkan hotellille. Kohteen alla olevissa tiedoissa ilmoitettu kuljetusaika voi vaihdella riippuen liikenteestä, reitistä ja hotellien määrästä, joihin se on menossa. Purjelautailuvälineiden, polkupyörien ja muiden isojen matkatavaroiden kuljetukset lentokentän ja hotellin välillä on maksettava erikseen.

Huomaathan että alle 2-vuotiaille lapsille ei ole omaa istumapaikkaa lentokenttäkuljetuksen aikana eikä lastenistuimia ole mahdollista saada kuljetukseen.

Lähetä soittopyyntö
075 326 54 64
Neckermann tekee sen mahdolliseksi!
footer logo
tournate logo