Soitamme teille
Nimi Sukunimi
Puhelinnumero
Sähköposti
Soittoaika

TIETOA MEISTÄ OTA YHTEYTTÄ
Ennen matkaa



JATKOKULJETUS JA MAJOITUS

Jos varaat jatkokuljetuksen ja majoituksen lähtö- ja paluumatkan yhteyteen, suosittelemme valitsemaan muutettavat liput ja hotellin, jotta voit välttää muutos/peruutuskulut. Lentojen myöhästymiset, peruutetut lennot tai odottamattomat aikataulumuutokset tapahtuvat usein lyhyellä varoitusajalla. Kuljetuksen ja lennon välillä tulee aina olla vähintään 2,5-3 tuntia. Älä unohda, että valitsemaasi jatkokuljetukseen saattaa myös liittyä odottamattomia tapahtumia.

Neckermann Nordic ei ota vastuuta, jos jatkokuljetukset ja hotellit jäävät käyttämättä koska lähtö- tai paluulento myöhästyy.


MUUTOS- JA PERUUTUSTURVA

Peruutuksissa ja muutoksissa sovelletaan aina matkaehtoja. Jos haluat lisäsuojaa, joka mahdollistaa esimerkiksi uudelleenvarauksen tai peruutuksen sairauden sattuessa, sinun on huolehdittava tästä itse yksityisen vakuutuksen kautta.

Suosittelemme aina matkailijoillemme peruutussuojaa ja matkavakuutusta.


PERUUTUS

Jos et voi matkustaa, sinun tulee viipymättä ottaa yhteyttä meihin ja perua matka. Tämä pätee, jos yksi henkilö tai kaikki osapuolet ovat matkustuskyvyttömiä. Jos et ole perunut matkaa ennen lähtöä, sinulla ei ole mahdollisuutta saada hyvitystä. Hyvitys tapahtuu kuitenkin yhdessä matkaehtojen tai mahdollisesti peruutussuojaa koskevien sääntöjen kanssa, jos tämä on ostettu Neckermann Nordicin kautta. Matka katsotaan alkaneeksi, kun olet tehnyt lähtöselvityksen lentoasemalla tai viimeistään lähtöselvityksen sulkeutuessa. Mikäli sinun tulee peruuttaa matkasi ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostitse.

 

PAKETTIMATKAN MAKSU

Varausmaksu, jonka suuruus on 120 € henkilöä kohden, on maksettava 5 päivän kuluessa varauksesta. Loppumaksu erääntyy viimeistään 30 päivää ennen lähtöä, ellei toisin mainita. Mikäli varatun matkan lähtö on 30 päivän sisällä, koko matkan hinta on maksettava varauksen yhteydessä. 

Maksu on todistettava pyynnöstä.

Kun käsiraha maksetaan (tai koko loppusumma, jos se ostetaan 30 pv ennen lähtöä) on varaus sitova. On tärkeää että kaikki matkustajat tarkastavat ennen maksamista, että kaikki varauksen tiedot ovat oikein. 

Mikäli maksua ei ole suoritettu edellä mainittujen ehtojen mukaisesti, Neckermann Nordicilla on oikeus peruttaa varaus ja ottaa peruutuskulut matkaehtojen mukaisesti.


REITTILENNON MAKSU

Huomaathan, että pakettimatkalla ja reittilennoilla on erilaiset maksuehdot. Dynaamisesti määritetyt hinnat ja ehdot voivat vaihdella lähtökohtaisesti. Maksupäivä ja varausmaksun tai loppumaksun suuruus heijastavat ennakkomaksuja, jotka Neckerman Nordic suorittaa toimittajalle mm. reittilennot ja hotellit. Nykyiset lentoyhtiön maksuehdot ovat voimassa.

Yleensä koko lentolippu maksetaan suoraan varauksen yhteydessä, joskus myös osa tai koko hotelli hotellityypistä ja matka-ajasta riippuen. Sopimus on sitova, kun päävaraaja on hyväksynyt oston, ehdot ja rekisteröintimaksun tai osa tai koko matkan hinta on maksettu oikein. Matkustajan tulee maksaa matkan hinta viimeistään sopimuksessa mainittuna ajankohtana.

 

VARAUSVAHVISTUS / MATKALIPPU

Kun olet varannut matkasi, saat varausvahvistuksen/matkalipun sähköpostitse. Sinun tulee tarkastaa matkasi tiedot sekä osoite- ja nimitiedot. On erittäin tärkeää, että lentolipussa oleva nimesi on kirjoitettu oikein ja vastaa passissa olevia henkilötietoja. Virhetapauksessa ota välittömästi yhteyttä Neckermann Nordiciin, jotta voimme korjata virheen. Muutos voidaan tehdä vain, jos lentoyhtiö sen sallii.

Kirjoitusvirheen korjaaminen ja nimen muuttaminen maksavat lisämaksun. 

Alle kolmen kirjaimen korjaus on kuluton. Yli kolmen kirjaimen korjaus pakettimatkoilla maksaa 50€.

Matkustajan vaihtaminen lippuun voidaan tehdä 50 € maksua vastaan ​​viimeistään 7 päivää ennen lähtöä. 

Kun matkan alkuun on alle 7 päivää nimenmuutos maksaa 100€. Huomaa kuitenkin, että lähtöpäivänä emme voi taata, että nimenmuutos onnistuu.


Reittilennoilla tapahtuvilla matkoilla nimenmuutoksia voidaan tehdä vain, jos lentoyhtiö sen sallii. 1-2 kirjaimen vaihtaminen voi joissain tapauksissa olla mahdollista, mutta joskus kirjainten vaihtaminen ei ole sallittua. Mikäli kirjainten oikaisu/muutos on mahdollista, se tehdään lentoyhtiön tai muun toimittajan sovellettavien sääntöjen ja niiden maksujen mukaisesti. Lisäksi Neckermann Nordic veloittaa vaihtomaksun min. 50-100 € per henkilö riippuen siitä, kuinka lähellä lähtö on.

 

Nimenmuutosta säätelevät aina lentoyhtiön säännöt ja kustannukset, ja siksi ne voivat poiketa yllä olevista ja ovat Neckermann Nordicin päätösvallan ulkopuolella. 

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Neckermann ei vastaa ongelmista joita voi ilmetä esimerkiksi lähtöselvityksessä jos lipun tiedot ovat virheellisiä. Varausvahvistus/matkalippu on esitettävä lähtöselvityksessä lentokentällä sekä meno- että paluumatkalla. Varauksessa ilmoitetun sähköpostiosoitteen ja matkapuhelinnumeron tulee olla se, josta olet aina tavoitettavissa. Tärkeää tietoa matkasta ja mahdollisista muutoksista saattaa tulla lähellä lähtöä sähköpostitse ja tekstiviestitse. 

Muistathan ilmoittaa meille mikäli sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi muuttuu. Teidän tulee olla tavoitettavissa puhelimitse ja sähköpostitse matkan aikana.

 

KUVAT NETTISIVUILLAMME

Hotellien kaikkia huoneita ja tiloja ei ole mahdollista kuvata, siksi sisäkuvat ja ulkokuvat ovat sivuilla esimerkkeinä. Huoneet ja huoneistot voivat vaihdella hotellin sisällä ja valokuvat on usein otettu laajakulmalinsseillä mikä voi saada hotellit, uima-altaat ja huoneet näyttämään suuremmilta kuin ne ovat todellisuudessa. Kuvat on otettu hyvällä säällä ja niissä näkyy hotelli parhaimmillaan. Siksi lue aina kuvauksemme koko hotellista ja huoneesta saadaksesi kattavamman käsityksen.

 

MATKAVAKUUTUS

Matkasi voi saada odottamattomia käänteitä, ja siksi on tärkeää tarkastaa vakuutusturva ennen matkan alkua. Tarkasta huolellisesti millainen matkavakuutus sinulla on ja mitä se sisältää. Muista kertoa vakuutusyhtiöllesi, mihin maahan matkustat, jotta matkavakuutus on voimassa myös Pohjoismaiden ulkopuolella. 

Teemme yleensä yhteistyötä matkakohteen yksityisten lääkäreiden/terveydenhuollon kanssa. 

Huomioithan, että EU-sairaanhoitokortti koskee vain oleskelumaan ja EU:n julkiseen terveydenhuoltojärjestelmään liitettyä hoitoa. Pidempään hoitoon ja mahdolliseen kotiinkuljetukseen voi olla tarpeen ottaa yksityinen lisävakuutus. 

Vakuutuskassan sininen EU-kortti ei ole voimassa EU:n ulkopuolisissa kohteissa.

 

LEMMIKKIELÄIMET

Lemmikkieläimet eivät ole sallittuja matkoillamme. Reittilennoilla lemmikit voivat olla sallittuja.


ALAIKÄISEN MATKUSTUSLUPA

Ilman huoltajaa tilauslennolla/pakettimatkalla matkustaessa ja alle 18-vuotiaiden tulee täyttää ns. huoltajan todistus, johon huoltaja(t) hyväksyy matkustussopimuksen. 

Todistus tulee lähettää asiakaspalveluun ennen ilmoittautumismaksun tai täyden loppumaksun maksamista riippuen siitä, kuinka lähellä lähtöä on. 

Jos emme ole saaneet todistusta, matka perutaan. Alaikäisen tulee ilmoittaa varausta tehdessään olevansa alaikäinen. 

Todistus on ladattavissa verkkosivuiltamme. Alle 16-vuotiaat eivät saa matkustaa ilman aikuista.

 

PASSI JA VIISUMI

Sivustolla www.neckermann-nordic.fi on passi- ja viisumitiedot sen omalla sivulla.


Voimassaoleva passi ja viisumi on aina matkustajan omalla vastuulla. Neckermann Nordic ei ole vastuussa seurauksista, jos matkustaja ei voi esittää voimassa olevia asiakirjoja, kuten passia ja viisumia lähtöselvityksessä tai saapuessaan maahan. Tarkasta matkustusehdot.


Jos passin tai viisumin suhteen on epäselvyyttä, kannattaa aina olla yhteydessä suurlähetystöön ja kysyä neuvoa. Säännöt koskevat Suomen passin haltijoiden turistimatkoja. Muiden maiden passin haltijoihin, pidempiin matkoihin ja työmatkoihin voidaan soveltaa muita sääntöjä. Tarkempia tietoja saat ottamalla yhteyttä vastaavaan suurlähetystöön.


HINNAT

Kuten muutkin matkanjärjestäjät myös Neckermann Nordic päivittää hintojaan, mikä tarkoittaa, että hinnat voivat nousta tai laskea. Hinnat vaihtelevat kysynnän ja tarjonnan mukaan. Nykyinen hinta ilmoitetaan varauksen yhteydessä. Mahdollisen hinnan alennuksen sattuessa erotusta ei palauteta.

 

OHJELMAN MUUTOKSET

Varattuihin matkajärjestelyihin voidaan tehdä muutoksia ennen lähtöä ja aina lähtöpäivään asti. Tällaisia ​​voivat olla esimerkiksi viivästykset tai muutokset lento-ohjelmassa, häiritsevät remontit hotellialueella ja sen ulkopuolella, Hotellihuoneet jotka ovat menneet remonttiin ja siksi huone ei ole enää käytettävissä tai vastaavaa ei ole. Heti kun tämä tulee Neckermann Nordicin tietoon ja jos nämä muutokset sisältävät merkittäviä muutoksia järjestelyyn, ilmoitamme asiasta päävaraajalle kirjallisesti tai puhelimitse. Jos muutoksella on ratkaiseva merkitys matkan kannalta, tarjoamme toista matkaa mikäli voimme tai palautamme matkan hinnan osittain tai kokonaan. 

Retket, teatteri, jalkapallo ja vastaavat tapahtumat voivat muuttua meistä riippumattomista syistä. Tällaiset muutokset voivat tapahtua hyvin lyhyellä varoitusajalla, eivätkä ne aina muodosta perustetta hyvitykselle. Siksi on tärkeää, että annat oikeat yhteystiedot varauksen yhteydessä, jotta voimme ilmoittaa muutoksista.

 

MATKUSTUSASIAKIRJAT

Matkustusasiakirjat ovat toinen sana lipuille ja mahdollisille lisäasiakirjoille yhdessä lipun kanssa.

 

MATKAN EHDOT

Kun ostat matkan, hyväksyt matkaehdot joko varauksen yhteydessä tai puhelimitse varattaessa ensimmäisen osan tai täyden maksun yhteydessä. Olet velvollinen lukemaan matkustusehdot. Ne sisältyvät osaksi sopimusta ja säätelevät molempien osapuolten vastuuta, oikeuksia ja velvollisuuksia. Sopimus sisältää myös kohdan Tärkeää tietoa matkasta, joka on luettavissa verkkosivuilla. Olet myös velvollinen tutustumaan matkajärjestelyä koskeviin ajankohtaisiin tietoihin, mukaanlukien hotellin kuvaukseen ja varausvahvistukseen.

 

MATKAN PITUUS

Matkan pituus lasketaan lähtöpäivä ja paluupäivä mukaanlukien. Päivämäärät määräävät matkan pituuden. Siksi sinulla voi olla esimerkiksi illalla tai yöllä lähtö ja aamulla kotiinlähtö. Matkan pituus ei perustu kokonaisiin päiviin.


LIIKUNTARAJOITTEISET SEKÄ ERITYISTARPEET

Jos sinulla on erityistarpeita matkalla, sinun tulee olla yhteydessä asiakaspalveluun varausta tehdessä.  Kansainväliset säännökset määrittelevät mm. sen, kuinka monta liikuntarajoitteista voi matkustaa samalla lennolla. Tämä pätee myös silloin, kun matkustaja kykenee kokonaan/osittain itse nousemaan ja poistumaan lentokoneesta ja linja-autoista ja vaikka matkustajalla on avustaja mukana.

Liikuntarajoitteisiin mukaanluetaan myös kuulovammat, näkövammat, kehitysvammat, ja sellaiset sairaudet jossa matkustajalla voi olla vaikeuksia koneeseen/busseihin nousemisessa ja sieltä poistumisessa. Jos matkustaja ei pääse hätäuloskäynnille nopeasti ja ilman apua, tulee tästä ilmoittaa ennen matkan varausta.

 

Lääkkeet: Kaikkien lääkkeiden tulee olla alkuperäisissä pakkauksissaan ja jos lääkettä määrätään, tulee matkalle ottaa mukaan englanninkielinen lääkärintodistus, joka osoittaa, että sinulla on oikeus lääkkeeseen. Tärkeät lääkkeet tulee laittaa käsimatkatavaroihin. Jos sinulla on diabetes ja sinun on otettava lennolle insuliinipumppu, insuliinikynä ja verensokerimittari, sinulla tulee olla englanninkielinen lääkärintodistus mukana.

 

Lääkinnällinen apuväline: Jos sinun on otettava lääkinnällisiä laitteita mukaasi, meidän on hyväksyttävä tämä ennen lähtöä ja siksi on tärkeää, että ilmoitat meille jo varauksen yhteydessä, mitkä laitteet ovat kyseessä. Tämä voi olla esimerkiksi happikone, CPAP jne. Normaalit peruutussäännöt ovat voimassa, jos laitteesi hylätään, minkä vuoksi suosittelemme varausta puhelinkeskuksemme kautta.

 

Pyörätuoli tai rollaattori: Meille on ilmoitettava varauksen yhteydessä, jos haluat tuoda pyörätuolin lennolle. Oman pyörätuolin tai rollaattorin tulee olla kokoontaitettava ja kirjattava erikoismatkatavarana. Pyörätuolin voi lainata lentokentältä. Joillakin lentoasemilla on mahdollista käyttää omaa pyörätuolia portille asti, ota yhteyttä lentoasemaasi, jos sinulla on kysyttävää tästä.

 

Sähköpyörätuoli: Turvallisuuden, painon ja rajoitetun rahtitilan vuoksi koneessa voimme tuoda vain rajoitetun määrän sähköpyörätuoleja per lento. Jos haluat tuoda mukanasi sähköpyörätuolin, sinun tulee ilmoittaa meille varauksen yhteydessä sen tyyppi, paino ja koko. Pyörätuoli on varustettava kuivakenno- tai geeliakulla. Akku ja mahdollinen laturi on irrotettava lennon aikana.

Seuraavia avun tyyppejä voi varata tarpeen mukaan:

Matkustajat, jotka voivat kävellä lyhyitä matkoja

Matkustajat, jotka eivät pysty kiipeämään portaita

Matkustajat, jotka eivät voi kävellä

 

Avustus lentokentällä: Tämän voi tilata kauttamme, mutta huomaa, että palvelu tarjotaan kunkin maan ilmailuviranomaisen toimesta. Matkustajan tulee pystyä huolehtimaan itsestään ja matkatavaroistaan ​​tai matkustamaan sellaisen henkilön kanssa, joka antaa tarvittavaa apua matkan aikana ja hätätilanteessa. Yleensä sinun on mentävä lentokentälle määrättyyn paikkaan saadaksesi apua. Harvemmin on mahdollista saada apua lentoasemien ulkopuolella mm. taksit ja bussit.

Tapauksissa, joissa varaat äkkilähdön, apu ja pyörätuolin tuominen voidaan varata viimeistään 48 tuntia ennen lähtöä, mutta sitä ei aina voida taata. Ota aina yhteyttä puhelinpalveluumme kun varaat äkkilähdön. Huomaa, että emme suosittele liikuntarajoitteisia varaamaan määrittelemättömiä matkoja.


Istumapaikat koneessa : Kansainväliset turvallisuussäännöt määräävät, millä istuimelle liikuntarajoitteinen matkustaa. Varauloskäyntien luona ei saa istua. Jos jokin vamma vaatii sinua istumaan matkakumppanisi lähellä, sinun on aina otettava yhteyttä meihin tai lentoyhtiöön hyvissä ajoin ennen lähtöä.


Lentokenttäkuljetus: Vakiokokoisia käsikäyttöisiä pyörätuoleja voidaan kuljettaa lentokenttäkuljetuksissamme. Ei kuitenkaan voi etukäteen tietää onko kyseessä suuri, keskikokoinen vai minibussi. Siksi sinun tulee olla valmistautunut siihen, että mitä tahansa näistä voidaan tarjota. Henkilökuntamme ei saa loukkaantumisvaaran vuoksi nostaa, kuljettaa tai auttaa liikuntarajoitteisia ​​linja-autoissamme. Kaikkien matkustajien on siis kyettävä nousemaan ja poistumaan siitä itse tai matkakumppaninsa avulla, linja-auton koosta riippumatta.


Erikoiskuljetus: Voit varata erikoiskuljetuksen esim. liikuntarajoitteisille sopivaan kulkuvälineeseen tai vain saadakseen lisää tilaa esim. sähköpyörätuolille ja muille varusteille. On tärkeää, että ilmoitatte meille kaikki tiedot, jotta voimme mukauttaa oikean ajoneuvon. Erikoiskuljetukset ovat kalliimpia ja hinta saadaan, kun pyyntö on lähetetty kohteeseen. Huomaathan, että ei ole takeita siitä, että erikoiskuljetuksia voidaan tarjota kaikissa kohteissa tai ajanjaksoissa. Myös tässä matkustajan on kyettävä nousemaan ajoneuvoon ja poistumaan siitä itse tai matkakumppanin avulla.


Hotellit: Useimmat hotellit ulkomailla eivät sovellu liikuntarajoitteisille henkilöille. Monissa hotelleissa on liikuntarajoitteisille sopivia huoneita, mutta hotellialueelle tai sen ympäristöön voi olla vaikea päästä. Mm. hotellin sisällä ja ulkopuolella saattaa olla portaita ja tasoeroja, hissi voi olla kapea eikä ole takeita siitä että liikuntarajoitteiset ihmiset pääsevät kaikkiin hotellin tiloihin tai pystyvät käyttämään niitä. Huoneissa kylpyhuoneeseen voi olla vaikea/mahdoton päästä pyörätuolilla tai parvekkeelle on korkea kynnys. Lisäksi tilaa vievät laitteet kuten pyörätuolit, tekevät huoneista ahtaita eivätkä välttämättä mahdu huoneisiin.

Huomaa että hotellihuoneet/huoneistot, jotka on lueteltu liikuntarajoitteisille soveltuviksi, eivät aina täytä standardeja, kuten pohjoismaisia vaatimuksia. Siksi on tärkeää, että määrittelet tarpeesi ennen matkan varaamista, jotta voimme auttaa majoitusvaihtoehtojen kanssa ja otamme yhteyttä hotelliin tarvittaessa saadaksesi lisätietoja.

Muista, että kaikki liikuntarajoitteisille sopivat huoneet voi varata vain pyynnöstä, eikä niitä voi varata järjestelmästä. Sinun tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme.


ERIKOISRUOKAVALIOT JA ALLERGIAT

Jos tarvitset erikoisruokavaliota, voit ottaa meihin yhteyttä varauksen yhteydessä ja saada lisätietoa sen toimivuudesta ulkomailla. Yleisesti ottaen allergioista tiedetään vähemmän ulkomailla kuin kotimaassa ja tämä saattaa tarkoittaa, että he eivät oikein ymmärrä, kuinka vakavaa allergiasi voi olla.

Jos sinulla on vakavia allergioita kuten kananmunat tai pähkinät, sinun tulee ilmoittaa siitä meille varauksen yhteydessä, mutta pähkinöitä saattaa esiintyä ruoassa ja muiden matkustajien mukana. Jos sinulla on ilmassa leviävä pähkinäallergia, sinun on kerrottava matkustamomiehistölle lähtöselvityksessä ja myös koneessa. Mikäli mahdollista, matkustamomiehistö ilmoittaa asiasta muille matkustajille ja pyytää heitä olemaan huomaavaisia ​​ja olemaan avaamatta pähkinätuotteita lennon aikana. Pähkinäallergialääkkeet tulee ottaa mukaan matkustamoon. Huomaa, että lentoyhtiöt eivät voi koskaan taata pähkinätöntä lentoa niille, jotka kärsivät ilmassa leviävistä pähkinäallergioista.

Gluteenitonta, laktoositonta ja vegaanista ruokaa on usein vaikea löytää, joten et voi luottaa saavansa sitä ulkomailta. Yksikään hotelleistamme ei tarjoa erityisruokavalioita. Vakavia allergioita tai erityisruokavalioita tarvitsevien tulee olla erityisen varovaisia ​​hotelleissa ja ravintoloissa ruokaa tilatessaan ja kysyä myös ruoanlaittotapa. Nykyään on niin sanottuja allergiakortteja, jotka voit ottaa mukaasi haluamallasi kielellä.

 

ALLE 2-VUOTIAAT LAPSET

Alle kaksivuotiaat lapset maksavat koko matkan ajan vain 40 € matkan pituudesta riippumatta pakettimatkoilla. Säännöllisillä lennoilla lentoyhtiö määrittää hinnan. Alle 2-vuotiailla ei ole oikeutta omaan paikkaan lentokoneessa, omaan paikkaan bussissa tai omaan sänkyyn hotellissa. Heidän on istuttava aikuisen sylissä lennon aikana ja bussissa. Turvallisuusmääräykset sallivat vain yhden alle kaksivuotiaan lapsen aikuista kohden. Vauvojen matkatavarasäännöt voivat vaihdella eri lentoyhtiöillä, ja ne on määritelty verkkosivuston lentoyhtiöiden kohdalla.

Alle 7 päivän ikäisillä pikkulapsilla tulee olla lääkärintodistus "pystyy lentomatkustamaan" ja lentoyhtiön hyväksyntä. Pinnasängyt ovat joskus lainattavissa useimmissa hotelleissa. Tätä voi pyytää ennen lähtöä, voit soittaa tai lähettää meille sähköpostia, niin kirjoitamme pyynnön varaukseen ja välitämme sen hotellille. Pinnasängyt eivät yleensä ole samaa tasoa eivätkä täytä samoja turvallisuusvaatimuksia kuin Suomessa. Emme voi taata, että vauvansänkyjä on saatavilla, koska niitä on rajoitettu määrä.

 

VIRHEET

Neckermann Nordic pidättää oikeuden mahdollisiin kirjoitus- ja oikolukuvirheisiin verkkosivuillamme sekä painotuotteissa ja digitaalisissa lähetyksissä.

 

UM:N MATKASUOSITUKSET

Neckermann Nordic noudattaa aina ulkoministeriön matkustussuosituksia. Lue lisää:

https://um.fi/matkustustiedotteet-a-o

 

Neckermann Nordic ei järjestä matkoja maihin tai alueille, joihin ulkoministeriö ei suosittele matkustamista. Jos tulee suositus maahan, johon Neckermannilla on matkoja, matkat perutaan ja kaikkiin varautuneisiin matkustajiin otetaan yhteyttä.

 

ROKOTUS

Ota yhteyttä lääkäriisi tai terveyskeskukseen saadaksesi lisätietoja. Matkustajan vastuulla on huolehtia tarvittavista rokotuksista matkan yhteydessä.

 

IKÄRAJAT LAPSILLE JA NUORILLE

Vauvat  0-1 vuotta.

Lapset  2 - 11 vuotta.

Nuoret 12-17 vuotta.

 

Ikä koskee meno- ja paluumatkaa, eli mikäli lapsi täyttää 2 vuotta paluupäivänä, hinnoittelu tapahtuu yli 2-vuotiaan hinnalla. Ilman huoltajaa tilauslennolla/pakettimatkalla matkustavilla alle 18-vuotiailla lapsilla/nuorilla tulee olla huoltajan todistus. Alle 18-vuotiaat lapset ja nuoret eivät voi matkustaa yksin reittilennoilla.

 

TOIVOMUKSET

Otamme mielellämme vastaan toiveita ja välitämme ne hotellille. Se voi olla esimerkiksi huoneen sijaintia koskeva, asuminen vierekkäisissä huoneissa, tietyssä kerroksessa, tietty huone, sijainti tai vastaava.

Hotellit yrittävät vastata toiveisiin, mutta eivät voi taata, että ne toteutuvat. Mikäli olet varannut määrittelemättömän matkan – emme voi ottaa toivomusta.

Toteuttamattomat toiveet eivät oikeuta korvaukseen Neckermann Nordicilta tai hotelleilta.

Huomaa, että emme ota vastaan toiveita erikoispaikoista koneessa. Joillakin lentoyhtiöillä tämä on mahdollista varata etukäteen lisämaksusta. Lääkärintodistus ei takaa erityistä paikkaa koneesta. Liikuntarajoitteiset henkilöt, raskaana olevat naiset ja alle 12-vuotiaat lapset eivät saa istua varauloskäyntien luona ja lentoyhtiö sijoittaa heidät kansainvälisten määräysten mukaisesti. Vauvat voivat istua vain tietyillä istuimilla. Lentoyhtiöt pyrkivät paikkoja jakaessaan pitämään samalla varauksella matkustavat ryhmät yhdessä. Et kuitenkaan voi luottaa saavasi paikkaa ystäviesi viereen tai lähelle.

Lähetä soittopyyntö
075 326 54 64
Neckermann tekee sen mahdolliseksi!
footer logo
tournate logo