JATKOKULJETUS JA MAJOITUS
Jos varaat jatkokuljetuksen ja majoituksen lähtö- ja
paluumatkan yhteyteen, suosittelemme valitsemaan muutettavat liput ja hotellin, jotta
voit välttää muutos/peruutuskulut. Lentojen myöhästymiset, peruutetut lennot
tai odottamattomat aikataulumuutokset tapahtuvat usein lyhyellä varoitusajalla.
Kuljetuksen ja lennon välillä tulee aina olla vähintään 2,5-3 tuntia. Älä
unohda, että valitsemaasi jatkokuljetukseen saattaa myös liittyä odottamattomia
tapahtumia.
Neckermann Nordic ei ota vastuuta, jos jatkokuljetukset ja
hotellit jäävät käyttämättä koska lähtö- tai paluulento myöhästyy.
MUUTOS- JA PERUUTUSTURVA
Peruutuksissa ja muutoksissa sovelletaan
aina matkaehtoja. Jos haluat lisäsuojaa, joka mahdollistaa esimerkiksi
uudelleenvarauksen tai peruutuksen sairauden sattuessa, sinun on huolehdittava
tästä itse yksityisen vakuutuksen kautta.
Suosittelemme aina matkailijoillemme
peruutussuojaa ja matkavakuutusta.
PERUUTUS
Jos et voi matkustaa, sinun tulee viipymättä ottaa yhteyttä
meihin ja perua matka. Tämä pätee, jos yksi henkilö tai kaikki osapuolet
ovat matkustuskyvyttömiä. Jos et ole perunut matkaa ennen lähtöä, sinulla ei
ole mahdollisuutta saada hyvitystä. Hyvitys tapahtuu kuitenkin yhdessä
matkaehtojen tai mahdollisesti peruutussuojaa koskevien sääntöjen kanssa, jos
tämä on ostettu Neckermann Nordicin kautta. Matka katsotaan alkaneeksi, kun olet
tehnyt lähtöselvityksen lentoasemalla tai viimeistään lähtöselvityksen
sulkeutuessa. Mikäli sinun tulee peruuttaa matkasi ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostitse.
PAKETTIMATKAN MAKSU
Varausmaksu, jonka suuruus on 120 € henkilöä kohden, on maksettava 5 päivän kuluessa varauksesta. Loppumaksu erääntyy viimeistään 30 päivää
ennen lähtöä, ellei toisin mainita. Mikäli varatun matkan lähtö on 30 päivän
sisällä, koko matkan hinta on maksettava varauksen yhteydessä.
Maksu on
todistettava pyynnöstä.
Kun käsiraha maksetaan (tai koko loppusumma, jos se ostetaan 30 pv ennen lähtöä) on varaus sitova. On tärkeää että kaikki matkustajat tarkastavat ennen maksamista, että kaikki varauksen tiedot ovat oikein.
Mikäli maksua ei ole suoritettu edellä mainittujen ehtojen mukaisesti,
Neckermann Nordicilla on oikeus peruttaa varaus ja ottaa peruutuskulut matkaehtojen
mukaisesti.
REITTILENNON
MAKSU
Huomaathan,
että pakettimatkalla ja reittilennoilla on erilaiset maksuehdot. Dynaamisesti
määritetyt hinnat ja ehdot voivat vaihdella lähtökohtaisesti. Maksupäivä ja varausmaksun tai loppumaksun suuruus heijastavat ennakkomaksuja, jotka
Neckerman Nordic suorittaa toimittajalle mm. reittilennot ja hotellit. Nykyiset
lentoyhtiön maksuehdot ovat voimassa.
Yleensä
koko lentolippu maksetaan suoraan varauksen yhteydessä, joskus myös osa tai
koko hotelli hotellityypistä ja matka-ajasta riippuen. Sopimus on sitova, kun
päävaraaja on hyväksynyt oston, ehdot ja rekisteröintimaksun tai osa tai koko
matkan hinta on maksettu oikein. Matkustajan tulee maksaa matkan hinta
viimeistään sopimuksessa mainittuna ajankohtana.
VARAUSVAHVISTUS / MATKALIPPU
Kun olet varannut matkasi, saat varausvahvistuksen/matkalipun sähköpostitse. Sinun tulee tarkastaa matkasi tiedot sekä osoite- ja nimitiedot. On erittäin tärkeää, että lentolipussa oleva nimesi on kirjoitettu oikein ja vastaa passissa olevia henkilötietoja. Virhetapauksessa ota välittömästi yhteyttä Neckermann Nordiciin, jotta voimme korjata virheen. Muutos voidaan tehdä vain, jos lentoyhtiö sen sallii.
Kirjoitusvirheen korjaaminen ja nimen muuttaminen maksavat lisämaksun.
Alle kolmen kirjaimen korjaus on kuluton. Yli kolmen kirjaimen korjaus pakettimatkoilla maksaa 50€.
Matkustajan vaihtaminen lippuun voidaan tehdä 50 € maksua vastaan viimeistään 7 päivää ennen lähtöä.
Kun matkan alkuun on alle 7
päivää nimenmuutos maksaa 100€. Huomaa kuitenkin, että lähtöpäivänä emme voi
taata, että nimenmuutos onnistuu.
Reittilennoilla
tapahtuvilla matkoilla nimenmuutoksia voidaan tehdä vain, jos lentoyhtiö sen sallii.
1-2 kirjaimen vaihtaminen voi joissain tapauksissa olla mahdollista, mutta
joskus kirjainten vaihtaminen ei ole sallittua. Mikäli kirjainten
oikaisu/muutos on mahdollista, se tehdään lentoyhtiön tai muun toimittajan
sovellettavien sääntöjen ja niiden maksujen mukaisesti. Lisäksi Neckermann
Nordic veloittaa vaihtomaksun min. 50-100 € per henkilö riippuen siitä, kuinka
lähellä lähtö on.
Nimenmuutosta säätelevät aina lentoyhtiön säännöt ja kustannukset, ja siksi ne voivat poiketa yllä olevista ja ovat Neckermann Nordicin päätösvallan ulkopuolella.
Pidätämme oikeuden muutoksiin.
Neckermann ei vastaa ongelmista joita voi ilmetä esimerkiksi lähtöselvityksessä jos lipun tiedot ovat virheellisiä. Varausvahvistus/matkalippu on esitettävä lähtöselvityksessä lentokentällä sekä meno- että paluumatkalla. Varauksessa ilmoitetun sähköpostiosoitteen ja matkapuhelinnumeron tulee olla se, josta olet aina tavoitettavissa. Tärkeää tietoa matkasta ja mahdollisista muutoksista saattaa tulla lähellä lähtöä sähköpostitse ja tekstiviestitse.
Muistathan ilmoittaa meille mikäli
sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi muuttuu. Teidän tulee olla
tavoitettavissa puhelimitse ja sähköpostitse matkan aikana.
KUVAT NETTISIVUILLAMME
Hotellien kaikkia huoneita ja tiloja ei ole mahdollista
kuvata, siksi sisäkuvat ja ulkokuvat ovat sivuilla esimerkkeinä. Huoneet ja
huoneistot voivat vaihdella hotellin sisällä ja valokuvat on usein otettu
laajakulmalinsseillä mikä voi saada hotellit, uima-altaat ja huoneet näyttämään
suuremmilta kuin ne ovat todellisuudessa. Kuvat on otettu hyvällä säällä ja
niissä näkyy hotelli parhaimmillaan. Siksi lue aina kuvauksemme koko hotellista
ja huoneesta saadaksesi kattavamman käsityksen.
MATKAVAKUUTUS
Matkasi voi saada odottamattomia käänteitä, ja siksi on tärkeää tarkastaa vakuutusturva ennen matkan alkua. Tarkasta huolellisesti millainen matkavakuutus sinulla on ja mitä se sisältää. Muista kertoa vakuutusyhtiöllesi, mihin maahan matkustat, jotta matkavakuutus on voimassa myös Pohjoismaiden ulkopuolella.
Teemme yleensä yhteistyötä matkakohteen yksityisten lääkäreiden/terveydenhuollon kanssa.
Huomioithan, että EU-sairaanhoitokortti koskee vain oleskelumaan ja EU:n julkiseen terveydenhuoltojärjestelmään liitettyä hoitoa. Pidempään hoitoon ja mahdolliseen kotiinkuljetukseen voi olla tarpeen ottaa yksityinen lisävakuutus.
Vakuutuskassan sininen EU-kortti ei ole voimassa EU:n ulkopuolisissa kohteissa.
LEMMIKKIELÄIMET
Lemmikkieläimet eivät ole sallittuja matkoillamme. Reittilennoilla lemmikit voivat olla sallittuja.
ALAIKÄISEN MATKUSTUSLUPA
Ilman huoltajaa tilauslennolla/pakettimatkalla matkustaessa ja alle 18-vuotiaiden tulee täyttää ns. huoltajan todistus, johon huoltaja(t) hyväksyy matkustussopimuksen.
Todistus tulee lähettää asiakaspalveluun ennen ilmoittautumismaksun tai täyden loppumaksun maksamista riippuen siitä, kuinka lähellä lähtöä on.
Jos emme ole saaneet todistusta, matka perutaan. Alaikäisen tulee ilmoittaa varausta tehdessään olevansa alaikäinen.
Todistus on ladattavissa verkkosivuiltamme.
Alle 16-vuotiaat eivät saa matkustaa ilman aikuista.
PASSI JA VIISUMI
Sivustolla
www.neckermann-nordic.fi on passi- ja
viisumitiedot sen omalla sivulla.
Voimassaoleva passi ja
viisumi on aina matkustajan omalla vastuulla. Neckermann Nordic ei ole
vastuussa seurauksista, jos matkustaja ei voi esittää voimassa olevia
asiakirjoja, kuten passia ja viisumia lähtöselvityksessä tai saapuessaan
maahan. Tarkasta matkustusehdot.
Jos passin tai viisumin suhteen on epäselvyyttä, kannattaa
aina olla yhteydessä suurlähetystöön ja kysyä neuvoa. Säännöt koskevat Suomen
passin haltijoiden turistimatkoja. Muiden maiden passin haltijoihin, pidempiin
matkoihin ja työmatkoihin voidaan soveltaa muita sääntöjä. Tarkempia tietoja
saat ottamalla yhteyttä vastaavaan suurlähetystöön.
HINNAT
Kuten muutkin matkanjärjestäjät
myös Neckermann Nordic päivittää hintojaan, mikä tarkoittaa, että hinnat voivat nousta
tai laskea. Hinnat vaihtelevat kysynnän ja tarjonnan mukaan. Nykyinen hinta
ilmoitetaan varauksen yhteydessä. Mahdollisen hinnan alennuksen sattuessa
erotusta ei palauteta.
OHJELMAN MUUTOKSET
Varattuihin matkajärjestelyihin voidaan tehdä muutoksia ennen lähtöä ja aina lähtöpäivään asti. Tällaisia voivat olla esimerkiksi viivästykset tai muutokset lento-ohjelmassa, häiritsevät remontit hotellialueella ja sen ulkopuolella, Hotellihuoneet jotka ovat menneet remonttiin ja siksi huone ei ole enää käytettävissä tai vastaavaa ei ole. Heti kun tämä tulee Neckermann Nordicin tietoon ja jos nämä muutokset sisältävät merkittäviä muutoksia järjestelyyn, ilmoitamme asiasta päävaraajalle kirjallisesti tai puhelimitse. Jos muutoksella on ratkaiseva merkitys matkan kannalta, tarjoamme toista matkaa mikäli voimme tai palautamme matkan hinnan osittain tai kokonaan.
Retket, teatteri, jalkapallo ja vastaavat
tapahtumat voivat muuttua meistä riippumattomista syistä. Tällaiset muutokset
voivat tapahtua hyvin lyhyellä varoitusajalla, eivätkä ne aina muodosta
perustetta hyvitykselle. Siksi on tärkeää, että annat oikeat yhteystiedot
varauksen yhteydessä, jotta voimme ilmoittaa muutoksista.
MATKUSTUSASIAKIRJAT
Matkustusasiakirjat ovat
toinen sana lipuille ja mahdollisille lisäasiakirjoille yhdessä lipun kanssa.
MATKAN EHDOT
Kun ostat matkan, hyväksyt
matkaehdot joko varauksen yhteydessä tai puhelimitse varattaessa ensimmäisen
osan tai täyden maksun yhteydessä. Olet velvollinen lukemaan matkustusehdot. Ne
sisältyvät osaksi sopimusta ja säätelevät molempien osapuolten vastuuta,
oikeuksia ja velvollisuuksia. Sopimus sisältää myös kohdan Tärkeää tietoa
matkasta, joka on luettavissa verkkosivuilla. Olet myös velvollinen tutustumaan
matkajärjestelyä koskeviin ajankohtaisiin tietoihin, mukaanlukien hotellin
kuvaukseen ja varausvahvistukseen.
MATKAN PITUUS
Matkan pituus lasketaan
lähtöpäivä ja paluupäivä mukaanlukien. Päivämäärät määräävät matkan pituuden.
Siksi sinulla voi olla esimerkiksi illalla tai yöllä lähtö ja aamulla
kotiinlähtö. Matkan pituus ei perustu kokonaisiin päiviin.
LIIKUNTARAJOITTEISET SEKÄ ERITYISTARPEET
Jos sinulla on erityistarpeita matkalla, sinun
tulee olla yhteydessä asiakaspalveluun varausta tehdessä. Kansainväliset säännökset määrittelevät mm.
sen, kuinka monta liikuntarajoitteista voi matkustaa samalla lennolla. Tämä
pätee myös silloin, kun matkustaja kykenee kokonaan/osittain itse nousemaan ja
poistumaan lentokoneesta ja linja-autoista ja vaikka matkustajalla on avustaja
mukana.
Liikuntarajoitteisiin mukaanluetaan myös
kuulovammat, näkövammat, kehitysvammat, ja sellaiset sairaudet jossa matkustajalla
voi olla vaikeuksia koneeseen/busseihin nousemisessa ja sieltä poistumisessa.
Jos matkustaja ei pääse hätäuloskäynnille nopeasti ja ilman apua, tulee tästä
ilmoittaa ennen matkan varausta.
Lääkkeet: Kaikkien
lääkkeiden tulee olla alkuperäisissä pakkauksissaan ja jos lääkettä määrätään,
tulee matkalle ottaa mukaan englanninkielinen lääkärintodistus, joka osoittaa,
että sinulla on oikeus lääkkeeseen. Tärkeät lääkkeet tulee laittaa
käsimatkatavaroihin. Jos sinulla on diabetes ja sinun on otettava lennolle
insuliinipumppu, insuliinikynä ja verensokerimittari, sinulla tulee olla
englanninkielinen lääkärintodistus mukana.
Lääkinnällinen apuväline:
Jos sinun on otettava lääkinnällisiä laitteita mukaasi, meidän on hyväksyttävä
tämä ennen lähtöä ja siksi on tärkeää, että ilmoitat meille jo varauksen
yhteydessä, mitkä laitteet ovat kyseessä. Tämä voi olla esimerkiksi happikone,
CPAP jne. Normaalit peruutussäännöt ovat voimassa, jos laitteesi hylätään,
minkä vuoksi suosittelemme varausta puhelinkeskuksemme kautta.
Pyörätuoli tai rollaattori: Meille on ilmoitettava varauksen yhteydessä, jos haluat
tuoda pyörätuolin lennolle. Oman pyörätuolin tai rollaattorin tulee olla
kokoontaitettava ja kirjattava erikoismatkatavarana. Pyörätuolin voi lainata
lentokentältä. Joillakin lentoasemilla on mahdollista käyttää omaa pyörätuolia
portille asti, ota yhteyttä lentoasemaasi, jos sinulla on kysyttävää tästä.
Sähköpyörätuoli: Turvallisuuden, painon ja rajoitetun rahtitilan vuoksi
koneessa voimme tuoda vain rajoitetun määrän sähköpyörätuoleja per lento. Jos
haluat tuoda mukanasi sähköpyörätuolin, sinun tulee ilmoittaa meille varauksen
yhteydessä sen tyyppi, paino ja koko. Pyörätuoli on varustettava kuivakenno-
tai geeliakulla. Akku ja mahdollinen laturi on irrotettava lennon aikana.
Seuraavia avun tyyppejä voi varata tarpeen mukaan:
Matkustajat, jotka voivat kävellä lyhyitä matkoja
Matkustajat, jotka eivät pysty kiipeämään portaita
Matkustajat, jotka eivät voi kävellä
Avustus lentokentällä: Tämän voi tilata kauttamme, mutta
huomaa, että palvelu tarjotaan kunkin maan ilmailuviranomaisen toimesta.
Matkustajan tulee pystyä huolehtimaan itsestään ja matkatavaroistaan tai
matkustamaan sellaisen henkilön kanssa, joka antaa tarvittavaa apua matkan
aikana ja hätätilanteessa. Yleensä sinun on mentävä lentokentälle määrättyyn
paikkaan saadaksesi apua. Harvemmin on mahdollista saada apua lentoasemien
ulkopuolella mm. taksit ja bussit.
Tapauksissa, joissa varaat äkkilähdön, apu ja pyörätuolin
tuominen voidaan varata viimeistään 48 tuntia ennen lähtöä, mutta sitä ei aina
voida taata. Ota aina yhteyttä puhelinpalveluumme kun varaat äkkilähdön.
Huomaa, että emme suosittele liikuntarajoitteisia varaamaan määrittelemättömiä
matkoja.
Istumapaikat koneessa : Kansainväliset turvallisuussäännöt
määräävät, millä istuimelle liikuntarajoitteinen matkustaa. Varauloskäyntien
luona ei saa istua. Jos jokin vamma vaatii sinua istumaan matkakumppanisi
lähellä, sinun on aina otettava yhteyttä meihin tai lentoyhtiöön hyvissä ajoin
ennen lähtöä.
Lentokenttäkuljetus: Vakiokokoisia käsikäyttöisiä
pyörätuoleja voidaan kuljettaa lentokenttäkuljetuksissamme. Ei kuitenkaan voi
etukäteen tietää onko kyseessä suuri, keskikokoinen vai minibussi. Siksi sinun
tulee olla valmistautunut siihen, että mitä tahansa näistä voidaan tarjota.
Henkilökuntamme ei saa loukkaantumisvaaran vuoksi nostaa, kuljettaa tai auttaa liikuntarajoitteisia linja-autoissamme. Kaikkien matkustajien on siis kyettävä nousemaan ja
poistumaan siitä itse tai matkakumppaninsa avulla, linja-auton koosta
riippumatta.
Erikoiskuljetus: Voit varata erikoiskuljetuksen esim. liikuntarajoitteisille
sopivaan kulkuvälineeseen tai vain saadakseen lisää tilaa esim. sähköpyörätuolille
ja muille varusteille. On tärkeää, että ilmoitatte meille kaikki tiedot, jotta
voimme mukauttaa oikean ajoneuvon. Erikoiskuljetukset ovat kalliimpia ja hinta
saadaan, kun pyyntö on lähetetty kohteeseen. Huomaathan, että ei ole takeita
siitä, että erikoiskuljetuksia voidaan tarjota kaikissa kohteissa tai ajanjaksoissa.
Myös tässä matkustajan on kyettävä nousemaan ajoneuvoon ja poistumaan siitä
itse tai matkakumppanin avulla.
Hotellit: Useimmat hotellit ulkomailla eivät sovellu
liikuntarajoitteisille henkilöille. Monissa hotelleissa on
liikuntarajoitteisille sopivia huoneita, mutta hotellialueelle tai sen
ympäristöön voi olla vaikea päästä. Mm. hotellin sisällä ja ulkopuolella
saattaa olla portaita ja tasoeroja, hissi voi olla kapea eikä ole takeita siitä
että liikuntarajoitteiset ihmiset pääsevät kaikkiin hotellin tiloihin tai pystyvät
käyttämään niitä. Huoneissa kylpyhuoneeseen voi olla vaikea/mahdoton päästä
pyörätuolilla tai parvekkeelle on korkea kynnys. Lisäksi tilaa vievät laitteet kuten
pyörätuolit, tekevät huoneista ahtaita eivätkä välttämättä mahdu
huoneisiin.
Huomaa että hotellihuoneet/huoneistot, jotka on lueteltu liikuntarajoitteisille
soveltuviksi, eivät aina täytä standardeja, kuten pohjoismaisia vaatimuksia.
Siksi on tärkeää, että määrittelet tarpeesi ennen matkan varaamista, jotta
voimme auttaa majoitusvaihtoehtojen kanssa ja otamme yhteyttä hotelliin tarvittaessa
saadaksesi lisätietoja.
Muista, että kaikki liikuntarajoitteisille sopivat huoneet
voi varata vain pyynnöstä, eikä niitä voi varata järjestelmästä. Sinun tulee
olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
ERIKOISRUOKAVALIOT JA ALLERGIAT
Jos tarvitset erikoisruokavaliota, voit ottaa meihin
yhteyttä varauksen yhteydessä ja saada lisätietoa sen toimivuudesta ulkomailla.
Yleisesti ottaen allergioista tiedetään vähemmän ulkomailla kuin kotimaassa ja
tämä saattaa tarkoittaa, että he eivät oikein ymmärrä, kuinka vakavaa allergiasi
voi olla.
Jos sinulla on vakavia allergioita kuten kananmunat tai
pähkinät, sinun tulee ilmoittaa siitä meille varauksen yhteydessä, mutta pähkinöitä
saattaa esiintyä ruoassa ja muiden matkustajien mukana. Jos sinulla on ilmassa
leviävä pähkinäallergia, sinun on kerrottava matkustamomiehistölle
lähtöselvityksessä ja myös koneessa. Mikäli mahdollista, matkustamomiehistö
ilmoittaa asiasta muille matkustajille ja pyytää heitä olemaan huomaavaisia
ja olemaan avaamatta pähkinätuotteita lennon aikana. Pähkinäallergialääkkeet
tulee ottaa mukaan matkustamoon. Huomaa, että lentoyhtiöt eivät voi koskaan
taata pähkinätöntä lentoa niille, jotka kärsivät ilmassa leviävistä
pähkinäallergioista.
Gluteenitonta, laktoositonta ja vegaanista ruokaa on usein
vaikea löytää, joten et voi luottaa saavansa sitä ulkomailta. Yksikään
hotelleistamme ei tarjoa erityisruokavalioita. Vakavia allergioita tai
erityisruokavalioita tarvitsevien tulee olla erityisen varovaisia hotelleissa
ja ravintoloissa ruokaa tilatessaan ja kysyä myös ruoanlaittotapa. Nykyään on
niin sanottuja allergiakortteja, jotka voit ottaa mukaasi haluamallasi
kielellä.
ALLE 2-VUOTIAAT LAPSET
Alle
kaksivuotiaat lapset maksavat koko matkan ajan vain 40 € matkan pituudesta
riippumatta pakettimatkoilla. Säännöllisillä lennoilla lentoyhtiö määrittää
hinnan. Alle 2-vuotiailla ei ole oikeutta omaan paikkaan lentokoneessa, omaan
paikkaan bussissa tai omaan sänkyyn hotellissa. Heidän on istuttava aikuisen
sylissä lennon aikana ja bussissa. Turvallisuusmääräykset sallivat vain yhden
alle kaksivuotiaan lapsen aikuista kohden. Vauvojen matkatavarasäännöt voivat
vaihdella eri lentoyhtiöillä, ja ne on määritelty verkkosivuston lentoyhtiöiden
kohdalla.
Alle
7 päivän ikäisillä pikkulapsilla tulee olla lääkärintodistus "pystyy
lentomatkustamaan" ja lentoyhtiön hyväksyntä. Pinnasängyt ovat joskus
lainattavissa useimmissa hotelleissa. Tätä voi pyytää ennen lähtöä, voit
soittaa tai lähettää meille sähköpostia, niin kirjoitamme pyynnön varaukseen ja
välitämme sen hotellille. Pinnasängyt eivät yleensä ole samaa tasoa eivätkä
täytä samoja turvallisuusvaatimuksia kuin Suomessa. Emme voi taata, että
vauvansänkyjä on saatavilla, koska niitä on rajoitettu määrä.
VIRHEET
Neckermann Nordic pidättää oikeuden mahdollisiin kirjoitus- ja
oikolukuvirheisiin verkkosivuillamme sekä painotuotteissa ja digitaalisissa
lähetyksissä.
UM:N MATKASUOSITUKSET
Neckermann Nordic noudattaa aina ulkoministeriön
matkustussuosituksia. Lue lisää:
https://um.fi/matkustustiedotteet-a-o
Neckermann Nordic ei järjestä matkoja maihin tai alueille, joihin
ulkoministeriö ei suosittele matkustamista. Jos tulee suositus maahan, johon
Neckermannilla on matkoja, matkat perutaan ja kaikkiin varautuneisiin
matkustajiin otetaan yhteyttä.
ROKOTUS
Ota yhteyttä lääkäriisi tai terveyskeskukseen saadaksesi
lisätietoja. Matkustajan vastuulla on huolehtia tarvittavista rokotuksista
matkan yhteydessä.
IKÄRAJAT LAPSILLE JA NUORILLE
Vauvat 0-1 vuotta.
Lapset 2 - 11 vuotta.
Nuoret 12-17 vuotta.
Ikä koskee meno- ja paluumatkaa, eli mikäli lapsi täyttää 2
vuotta paluupäivänä, hinnoittelu tapahtuu yli 2-vuotiaan hinnalla. Ilman
huoltajaa tilauslennolla/pakettimatkalla matkustavilla alle 18-vuotiailla lapsilla/nuorilla tulee olla
huoltajan todistus. Alle 18-vuotiaat lapset ja nuoret eivät voi matkustaa yksin reittilennoilla.
TOIVOMUKSET
Otamme mielellämme vastaan toiveita ja välitämme ne
hotellille. Se voi olla esimerkiksi huoneen sijaintia koskeva, asuminen
vierekkäisissä huoneissa, tietyssä kerroksessa, tietty huone, sijainti tai
vastaava.
Hotellit yrittävät vastata toiveisiin, mutta eivät voi
taata, että ne toteutuvat. Mikäli olet varannut määrittelemättömän matkan –
emme voi ottaa toivomusta.
Toteuttamattomat toiveet eivät oikeuta korvaukseen
Neckermann Nordicilta tai hotelleilta.
Huomaa, että emme ota vastaan toiveita erikoispaikoista
koneessa. Joillakin lentoyhtiöillä tämä on mahdollista varata etukäteen
lisämaksusta. Lääkärintodistus ei takaa erityistä paikkaa koneesta. Liikuntarajoitteiset
henkilöt, raskaana olevat naiset ja alle 12-vuotiaat lapset eivät saa istua varauloskäyntien
luona ja lentoyhtiö sijoittaa heidät kansainvälisten määräysten mukaisesti.
Vauvat voivat istua vain tietyillä istuimilla. Lentoyhtiöt pyrkivät paikkoja
jakaessaan pitämään samalla varauksella matkustavat ryhmät yhdessä. Et
kuitenkaan voi luottaa saavasi paikkaa ystäviesi viereen tai lähelle.