Soitamme teille
Nimi Sukunimi
Puhelinnumero
Sähköposti
Soittoaika

TIETOA MEISTÄ OTA YHTEYTTÄ
Lentoyhtiöt



Tänne olemme keränneet yleistä tietoa Neckermann Nordicin käyttämistä lentoyhtiöistä. Se on jaettu yleisiin tietoihin, ja jokainen lentoyhtiö on määritelty alempana yksityiskohtineen.

 

YLEISTÄ TIETOA


Kirjatut matkatavarat ja käsimatkatavarat

Useimmat lentoyhtiöt hyväksyvät käsimatkatavaroiksi vain yhden käsilaukun/repun ja tämä on maksutonta. Jos haluat kirjata matkatavarat enintään 20 kg per henkilö, se varataan lisämaksusta.


Golfvarusteet ja muut varusteet varataan erikseen lisämaksusta. Katso rattaiden säännöt kunkin lentoyhtiön alta.


Lähtöselvitys lentokentällä

Lähtöselvitys lentoasemalla alkaa normaalisti 2 tuntia ennen lennon lähtöä. Eri lentoasemilla saattaa esiintyä muutoksia ajankohtien mukaan, siksi on tärkeää pysyä ajan tasalla lentoasemien virallisten tietosivujen kautta. Normaalisti lähtöselvitys sulkeutuu noin 45-60 minuuttia ennen lennon lähtöä ja koneeseen nousua. Matkustusasiakirjat on esitettävä sisäänkirjautumisen yhteydessä. Jos et kirjaudu sisään etkä ole suomesta lähtevällä menolennolla, menetät oikeuden kotimatkaan. Matkan käyttämättömän osan summaa ei palauteta ja loppu matka peruuntuu.


Istumapaikat lennolla

Lentoyhtiö hoitaa paikkojen jakamisen ja tekee aina parhaansa varmistaakseen, että samassa varauksessa olevat matkustajat pääsevät istumaan yhdessä. Se ei kuitenkaan ole varmaa, sillä itse istumapaikkaan vaikuttavat monet tekijät, kuten muiden matkustajien terveydentila, vauvojen määrä, ennakkoon varattujen paikkojen määrä ja paljon muuta, mikä lentoyhtiöiden on otettava huomioon. Jotkut lentoyhtiöt tarjoavat, että voit varata erikoispaikan ennakkoon maksua vastaan, ja tällaisella lisäostolla ostettu paikka on taattu.


Suora lento

Termiä suora lento käytetään reiteillä, jotka kulkevat ilman välilaskua, sekä reiteistä, joilla tehdään tekninen välilasku tai esimerkiksi matkustajien nouto tai tankkaus. Tekniselle välilaskulle ei ole aikastandardia, mutta se tapahtuu yleensä mahdollisimman nopeasti. Suurimman osan ajasta matkustajat istuvat myös pysähdysten aikana.


Lentoyhtiön tai lentokonetyypin vaihto

Viivästysten tai muiden mahdollisten tilanteiden sattuessa joskus käy niin, että joudut vaihtamaan lentokoneen tyyppiä tai joskus palkkaamaan toisen yrityksen voidaksesi suorittaa lennon. Nämä yhtiöt tai lentokonetyypit ovat yhtä turvallisia kuin tavalliset yhtiöt.


Pähkinä allergia

Lentoyhtiöt eivät voi koskaan taata pähkinätöntä lentoa niille, jotka kärsivät ilmassa leviävästä pähkinäallergiasta. Pähkinät voivat löytyä myös ruoasta joten matkustajan tulee ottaa muut matkustajat mukaan tuodessaan niitä lennolle. Jos sinulla on ilmassa leviävä pähkinäallergia, sinun on kerrottava matkustamomiehistölle lähtöselvityksessä ja myös koneessa. Mikäli mahdollista, matkustamomiehistö ilmoittaa asiasta muille matkustajille ja pyytää heitä olemaan huomaavaisia ​​ja olemaan avaamatta pähkinätuotteita lennon aikana. Pähkinäallergialääkkeet tulee ottaa mukaan matkustamoon.


Liikuntarajoitteet sekä erityistarpeet

Jos sinulla on matkalla erityistarpeita, sinun tulee ottaa meihin yhteyttä varauksen yhteydessä ja kertoa nämä tarpeet. Kansainväliset sääntöihin kuuluu mm. kuinka monta liikuntarajoitteista voi matkustaa samalla lennolla. Tämä pätee myös, jos olet täysin/osittain yksin noustessasi lennolle ja poistuessasi lennolta ja jos sinulla on mukanasi oma kumppani. Liikuntarajoitteisiin mukaanluetaan ​​myös kuulovammaiset, näkövammaiset, kehitysvammaiset, vanhukset tai sellaiset sairaudet, että sinulla voi olla ongelmia koneeseen nousemisessa ja sieltä poistumisessa. Jos et pääse hätäuloskäynnille nopeasti ja ilman apua, ilmoita tästä ennen matkan varausta.

Lentokentän apua voi tilata kauttamme Neckermann Nordicilta, mutta huomioi, että palvelun tarjoaa kunkin maan ilmailuviranomainen. Matkustajan tulee pystyä huolehtimaan itsestään ja matkatavaroistaan ​​tai matkustamaan sellaisen henkilön kanssa, joka antaa tarvittavaa apua matkan aikana ja hätätilanteessa. Yleensä sinun on mentävä lentokentälle ja kerrottava asiasta saadaksesi apua. Harvemmin on mahdollista saada apua lentoasemien ulkopuolelta esimerkiksi takseissa tai linja-autoissa.

Lennoilla istumapaikan valinta noudattaa kansainvälisiä turvallisuusmääräyksiä ja ne määräävät, millä istuimella liikuntarajoitteinen matkustaa. Varauloskäyntien luona ei saa istua. Jos jokin vamma vaatii sinua istumaan lähellä matkakumppaniasi, sinun on aina otettava yhteyttä meihin tai lentoyhtiöön hyvissä ajoin ennen lähtöä.


Lääkkeet ja lääketieteelliset laitteet koneessa

Kaikentyyppisten lääkkeiden tulee olla alkuperäispakkauksissa ja jos lääke on määrätty, tulee koko matkan ajan ottaa mukaan englanninkielinen lääkärintodistus, joka osoittaa, että sinulla on oikeus lääkkeeseen. Tärkeät lääkkeet tulee laittaa käsimatkatavaroihin. Jos sinulla on diabetes ja sinun on otettava lennolle insuliinipumppu, insuliinikynä ja verensokerimittari, sinulla tulee olla myös englanninkielinen lääkärintodistus.

Mikäli joudut tuomaan lääkinnällisiä laitteita mukaasi, meidän on hyväksyttävä tämä ennen lähtöä, ja siksi on tärkeää, että ilmoitat meille jo varauksen yhteydessä, mitkä laitteet ovat matkallasi mukana. Kyse voi olla esimerkiksi hapesta, cpap- laitteesta jne. Normaalit peruutussäännöt ovat voimassa, jos laitetta et voi ottaa mukaan lennolle ja siitä syystä peruutat matkasi. Tämän vuoksi suosittelemme varausta puhelinkeskuksemme kautta.


Lentojen myöhästymiset

Valitettavasti lentojen myöhästymiset voivat johtua useista syistä, kuten huonosta säästä, ruuhkasta ilmassa tai teknisistä virheistä jne. Neckermann Nordic ja lentoyhtiömme tekevät kaikkensa välttääkseen myöhästymisiä, mutta et voi kuitenkaan odottaa saavasi korvausta menetetyistä jatkoyhteyksistä, taksimatkoista tai yöpymisestä hotelleissa tai puhelinkuluista. Viivästysten sattuessa sinun on otettava huomioon lentoyhtiön tai sen edustajan antamat tiedot.


Todistus lennon viivästymisen varalta

Lentoyhtiö on aina se, joka antaa viivästystodistuksen. Jos et odotetusti saa pyytämääsi apua, voit aina ottaa meihin yhteyttä.


Vaurioituneet/kadonneet matkatavarat

Jos matkatavarat katoavat odottamatta tai rikkoutuvat, sinun on tehtävä P.I.R. ilmoitus (Property Irregularity Report). Ilmoitus tulee tehdä suoraan lentoasemalla matkatavaroiden noudon yhteydessä, jotta lentoyhtiö voi käsitellä mahdolliset korvausvaatimukset. Jos vahinkoa ei havaita lentoasemalla, jotkut lentoyhtiöt hyväksyvät ilmoituksen 7 päivän kuluessa vahingon tapahtumisesta, mutta yleensä sinun on mentävä lentokentälle uudelleen. Huomaa, että jos et ole tehnyt PIR-ilmoitusta, et voi myöskään vaatia korvausta lentoyhtiöltä, koska se on matkustajan ainoa todiste siitä, että vahinko on tapahtunut lennon aikana, eikä esimerkiksi auto- tai bussimatkan aikana. PIR-ilmoitus tehdään yleensä matkatavaroiden noudon yhteydessä. Neckermann Nordicin henkilökunta ei voi tehdä PIR-raporttia.



Norwegian Airlines


Online check-in

Norwegianilla voit tehdä lähtöselvityksen verkossa 48 tuntia ennen lähtöä Norwegianin verkkosivuilla.

 

Istumapaikat koneessa

Paikkojen ennakkovaraus on mahdollista aikaisintaan 48 tuntia ennen lähtöä lisämaksusta. Istuimet varataan suoraan lentoyhtiön kautta, eivätkä ne sisälly matkan hintaan.

 

Matkatavarat

Seuraavat säännöt koskevat yli 2-vuotiaita matkustajia.

Käsimatkatavarat enintään 10 kg 55x40x23cm sisältyvät matkan hintaan. Varauksen yhteydessä on mahdollista ostaa enintään 23 kg kirjattavia matkatavaroita. (lentokentällä matkatavaroiden lähtöselvityksessä hinta on korkeampi kuin jos ne on varattu etukäteen).

Alle 2-vuotiaille vauvoille sisältyy 5 kg ruumaan meneviä matkatavaroita joko vanhempien matkatavaroihin tai erilliseen pussiin pakattuna.

Alle 11-vuotiaille lapsille voit tuoda rattaat tai matkarattaat maksutta, lähtöselvityshenkilökunta päättää, saako lastenrattaat viedä lähtöportille asti vai tuleeko ne jättää lähtöselvityksessä ruumaan menevien matkatavaroiden kanssa. Suosittelemme että pakkaatte lastenrattaat hyvissä ajoin ennen lähtöselvitystä.

 

Erikoismatkatavarat

Pyörätuolit/rollaattorit kirjataan sisään ilman lisäkustannuksia. On tärkeää, että matkustajana ilmoitat meille mahdollisimman pian, jos olet tuomassa oman pyörätuolin tai rollaattorin, jotta voimme ilmoittaa siitä lentoyhtiölle. Kun otat meihin yhteyttä, ilmoita apuvälineen tyyppi, pituus, leveys, korkeus ja paino.

 

Golfbägit lasketaan erikoismatkatavaroiksi, ja ne tulee varata ennen lähtöä. Golfbägin maksimipaino on 15 kg.

 

Lääketieteellisistä laitteista tulee ilmoittaa matkakonsulteillemme matkaasi varattaessa, jotta voimme ilmoittaa/hakea lentoyhtiöltä lupaa.

 

Ruokailut lennolla

Matkan hintaan ei sisälly ruokailua lennoilla.

Useimmilla lennoilla voi ostaa naposteltavaa ja juomia. Lennolla tehtävät ostokset veloitetaan aina lähtömaan valuutassa. Kaikki hinnat ovat nähtävissä lennon aikana menulta.

Neckermann ei ole vastuussa myynnistä lennoilla.

 

Maksut lennolla

Voit maksaa euroilla ja luottokorteilla. Huomioithan, että lennonaikana yhteyttä pankkiin ei voi muodostaa josta syystä lennolla käy vain offline maksukortit. Suosittelemme tarkastamaan pankistasi etukäteen, että tavallinen maksu- ja pankkikorttisi toimii myös ilman suoraa yhteyttä pankkiin (Offline ostos)

 

Taxfree

Taxfree-tuotteita ei voi tilata ennakkoon. Joillakin lennoilla voi joskus olla verovapaiden tuotteiden myyntiä. Neckermann ei ole vastuussa myynnistä lennoilla.

 

Yhteystiedot

Matkatavara-asioissa, viivästyksissä ja lentoa koskevissa asioissa ota yhteyttä suoraan lentoyhtiöön.

 

Kotisivut

https://www.norwegian.com/fi/



Pegasus Airlines


Online check in

Pegasuksella voit tehdä lähtöselvityksen verkossa 48 tuntia ennen lähtöä Pegasus Airlinesin verkkosivuilla.


Istumapaikkojen varaaminen etukäteen

Paikkojen ennakkovaraus on mahdollista aikaisintaan 48 tuntia ennen lähtöä. Paikat varataan suoraan lentoyhtiön kautta lisämaksusta.


Matkatavarat

Kaikki yli 2-vuotiaat matkustajat voivat tuoda istuimen alle enintään 3 kg:n käsimatkatavaran, joiden enimmäismitat ovat 40x30x15 cm.

Lentoyhtiön omilla verkkosivuilla on myös mahdollista ostaa lisää 8 kg käsimatkatavaroita, joiden enimmäismitat ovat 55x40x20 cm.

Matkaa varattaessa on mahdollista ostaa enintään 20 kg kirjattavia matkatavaroita. Hinta per kirjatut matkatavarat näytetään varausprosessin aikana (lentokentällä kirjattaessa matkatavaroita hinta on korkeampi kuin jos ne on varattu etukäteen). Yli 2-vuotiailla lapsilla voi olla sekä rattaat että turvaistuin, mutta ne tulee sisältyvät matkatavaroiden sallittuun painoon. Alle 2-vuotiaille lapsille rattaat/turvaistuin/10kg matkatavarat sisältyvät lipun hintaan.

** Autonistuimet ja rattaat tulee kirjata sisälle ruumaan.


Lisäkilot ja erikoismatkatavarat

Lisäkilot maksetaan suoraan matkatavaroiden lähtöselvityksessä. Golfbägit lasketaan erikoismatkatavaraksi ja ne tulee tilata ennen lähtöä. Golfbägi saa painaa max.15 kg.

Alle 2-vuotiaille lapsille tarkoitetut rattaat sekä rollaattorit ja pyörätuolit (ei sähkökäyttöiset) on kirjattava sisään, mutta niitä ei lasketa matkatavaraksi, joten ne kirjataan sisään ilmaiseksi. Mikäli mukananne on sähköpyörätuoli teidän tulee ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse hyvissä ajoin ennen matkaa.

Lääkinnällisistä laitteista tulee ilmoittaa matkakonsulteillemme matkaa varattaessa, jotta meillä on mahdollisuus ilmoittaa/hakea lupa lentoyhtiöltä.


Ruokailut lennolla

Matkan hintaan ei sisälly aterioita lennolla, sen voi tilata suoraan Pegasuksen kautta ennen lähtöä heidän verkkosivuillaan.

Lennon aikana voi ostaa myös juomia ja erilaisia ​​välipaloja. Maksu suoritetaan käteisellä (euroilla) tai luottokortilla.

Neckermann ei ole vastuussa myynnistä lennolla.


Maksutavat

Voit maksaa euroilla ja luottokorteilla. Huomioithan, että lennonaikana yhteyttä pankkiin ei voi muodostaa josta syystä lennolla käy vain offline maksukortit. Suosittelemme tarkastamaan pankistasi etukäteen, että tavallinen maksu- ja pankkikorttisi toimii myös ilman suoraa yhteyttä pankkiin (Offline ostos).


Taxfree

Tax-free-tuotteita ei voi tilata ennakkoon. Joillakin lennoilla voi joskus olla verovapaiden tuotteiden myyntiä. Neckermann ei ole vastuussa myynnistä lennoilla.


Yhteystiedot

Jos sinulla on matkatavaroita, viivästyksiä ja yleisesti lentoa koskevia kysymyksiä, ota yhteyttä suoraan lentoyhtiöön.


Kotisivut

https://www.flypgs.com/en


Lähetä soittopyyntö
075 326 54 64
Neckermann tekee sen mahdolliseksi!
footer logo
tournate logo